2013-01-05, 00:32
Medlem
SWINs avatar
Hej!

Är inte riktigt med, men kan man även som svensk söka PUT, och sedan slippa göra något resten av sitt liv?

Tänk, ingen oro för FK´s "bortre gräns", om man skulle bli sjuk.

Eller, ingen risk för att stämpla ut, vid arbetslöshet.

Bara sitta & fika hela dagarna, titta på alla idioter som springer runt och sliter.

Kanske inte lika enkelt som att ta en tripp med närmaste utlandsfärja, för att sedan hävda asyl när man kommer hem.

Lite Wallraff, byta kläder, vara allmänt skäggig och otvättad, samt ha koll på vilka länder som lättast får stanna här för tillfället.

Kanske lite språk med.

Och, är man under 30 år, kan man ju lätt bli ensamkommande flyktingbarn.

Man kan väl hyra ut sin lägenhet i andra hand, medan man sitter på förläggningen & väntar.

Och, när väl PUT är uppnått, kan man flytta in i sin gamla lägenhet igen, bara sitt nya fina namn finns med på dörren.

Lite tips & tankar på detta skulle uppskattas!
Citera
2013-01-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Hej!

Är inte riktigt med, men kan man även som svensk söka PUT, och sedan slippa göra något resten av sitt liv?

Tänk, ingen oro för FK´s "bortre gräns", om man skulle bli sjuk.

Eller, ingen risk för att stämpla ut, vid arbetslöshet.

Bara sitta & fika hela dagarna, titta på alla idioter som springer runt och sliter.

Kanske inte lika enkelt som att ta en tripp med närmaste utlandsfärja, för att sedan hävda asyl när man kommer hem.

Lite Wallraff, byta kläder, vara allmänt skäggig och otvättad, samt ha koll på vilka länder som lättast får stanna här för tillfället.

Kanske lite språk med.

Och, är man under 30 år, kan man ju lätt bli ensamkommande flyktingbarn.

Man kan väl hyra ut sin lägenhet i andra hand, medan man sitter på förläggningen & väntar.

Och, när väl PUT är uppnått, kan man flytta in i sin gamla lägenhet igen, bara sitt nya fina namn finns med på dörren.

Lite tips & tankar på detta skulle uppskattas!

Helt korrekt har alla svenskar ett socialt skyddsnät på miniminivå är det vad Du suktar efter ?
Prestera istället och lämna dessa nivåer bakom dig.
Citera
2013-01-05, 02:37
Medlem
dcafes avatar
Är du "stum" och har hjälp av någon "släkting" som tolkar åt dig då du aldrig lärt dig något officielt teckenspråk i byn "varifrån du kommer" så går det hela nog jävligt mycket smidigare.
Citera
2013-01-05, 07:01
Medlem
SWINs avatar
Tack dcafe, mera sådana tips!

För att förtydliga mig lite i denna fråga, kan jag ta några exempel.

Säg att du som jag, har hemmaboende äldre barn, som du vill ordna boende & försörjning för.
Jobb & billiga lägenheter är verkligen inte lätt, ja nästan omöjligt att få i detta land.

Kan då våra ungdomar ta en liten utlandstripp, och söka PUT vid hemkomsten, så är ju saken ordnad direkt.

Som ensamkommande flyktingbarn får dom boende, med fullständig service som tvätt. städning, matlagning med mera, samt gott om tid vid datorer för socialt umgänge.
Allt betalat av staten.
Säg att varje barn kostar runt 1 million per år, och att det finns 100 000 svenska barn som vill flytta hemmifrån, ja då kostar det bara 100 000 millioner - och till invandrar relaterad verksamhet finns det oändligt mycket pengar att tillgå.

Eller, efter långt och mödosamt arbetsliv är du pensionär, och finner då, att staten lekt upp & försnillat alla dina pensionspengar.
Du förväntas leva på 7 - 8000 kr i månaden, vilket inte räcker långt.

En liten utlandstripp senare, söker du PUT som Achmed Kamel - och när detta är uppnått, kan du lungt få livstids uppehälle av staten, samt plussa på lite på detta med din pension.
Du kan då välja mellan lax eller rostbiff i affären, och slipper botanisera bland hundmatsburkarna.

Allt detta måste väl vara bra, eftersom det gynnar oss själva, inte helt okända och främmande människor, som oftast ändå inte kan sköta sig, hur snälla vi än är.
Citera
2013-01-05, 07:57
Medlem
dajevlars avatar
Jag skulle vilja uppmana dig som har "utseendet för dig" att kontakta ett TV-bolag, låta dig utrustas med diverse kameror och mikrofoner, tänka ut en trovärdig story och förbereda en del svar om varifrån du kommit, varför, hur du tagit dig hit osv.

Resultatet skulle kunna bli en väldigt intressant dokumentär från insidan (som säkerligen skulle ge både dig och TV-bolaget fina inkomster).

Om du inte själv tar ev. bidrag så borde du inte heller få nåt högt straff om du blir påkommen.
Citera
2013-01-05, 08:30
Bannlyst
SD har flera aktiva invandrare i partiet och sympatisörer med utländskt bakgrund

Varför kan inte en invandrare i SD låtsas vara en "flykting" och söka "asyl" under falskt namn och identitet?

Varför inte pröva testa systemet med dessa och kartlägga i detalj hur det egentligen går till? Detta om något skulle väl knäcka systemet inifrån med deras egna metoder?
Citera
2013-01-05, 09:57
Medlem
papercut-ninjas avatar
Beror på hur mycket du anser friheten att bestämma över och ha kontroll över ditt eget liv är värd...

Du lever i ett samhälle som gett dig förutsättningarna att leva ditt eget liv och påverka din egen lycka, om du väljer att avstå från allt detta för att sätta dig i en institution som sköter ditt liv åt dig, så gör du ett väldigt dåligt val enligt mig. Hellre ett tufft och hårt liv där jag bestämmer över mig själv och vad jag vill prioritera än ett instängt liv i händerna på en byråkrati.
Citera
2013-01-05, 13:37
Medlem
SWINs avatar
Carcheth & dajevlar Ja, ni förstår precis vad jag menar - hur går allt detta till?

Vem får alla feta kontrakt, fina jobb med höga löner, i denna våra nya stordriftsindustri.

Och, hur är bemötandet vid gränsen, och är det verkligen så som man hört på förläggningarna.
Med upplopp, hot, våld och övergrepp - med personal som sedan länge gett upp.

Vad är sanningen och meningen med allt detta, och hur blev det så.

papercut-ninja Jo, helt sant, men när du väl är inne i systemet, börjar det väl ett annat liv.

Med allt det "vanliga" betalt till dödagar, så kan du lungt börja med kriminalitet, svartjobb med mera.

Allt avvikande beteende avvisas lätt med "R" ordet - allt är ju gratis, utan motprestation, sedan du väl är inne.
Citera
2013-01-05, 19:23
Medlem
Peanutss avatar
Lol, du kan forsoka vara lite PTSD och apatisk ocksa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in