2013-01-04, 21:55
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Jag skapar en ny tråd om detta.
Blev orolig när jag såg tråden om killen som åkte dit för narkotikabrott vid en hälsokontroll.

Det är så att...

Jag lämnade piss och blodprov nyligen på Vc för att kolla så jag inte är sjuk, hälsokontroll efter att jag talat med läkare om några symtom jag upplever.
Kvällen innan dessa prover hade jag tagit 1mg etizolam för att jag ej kunde somna, överdoserade även imovane samma kväll(15mg) Imovane har jag på recept och brukar nästan aldrig ta mer än min förskrivna dos.

Kommer dom se detta nu? Kände mig tidigare helt lugn då jag fått höra att man alltid blir informerad innan om dom ska kolla efter droger.
Frågade vilka prover som skulle göras och det var lever/njure/sköldkörtel/diabetes/hepatit/gluten.
Kommer de se min överdosering på imovane och kommer dom testa för droger? Annars Bortsett från detta så borde jag vara helt ren från annat.

Vore ju jäkla trist om man skulle få sitt recept på imovane indraget, vore katastrof.
Edit: Hur lång tid brukar det ta innan resultat kommer? Samt ringer läkaren upp oavsett om mina värden är bra eller dåliga?
Citera
2013-01-04, 22:23
Medlem
honesttogods avatar
vården har tystnadsplikt.
länka gärna tråden
Citera
2013-01-04, 22:33
Medlem
Om inte läkaren misstänker missbruk tas inga drogtester. Och om han gör det måste du informeras om det. Det tas aldrig några drogtester i "hemlighet".
Citera
2013-01-04, 22:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulemorran
Om inte läkaren misstänker missbruk tas inga drogtester. Och om han gör det måste du informeras om det. Det tas aldrig några drogtester i "hemlighet".
Okej, det är vad jag med har hört innan. Hur är det med min överdos på imovane? ska jag vara realistisk känns det väldigt konstigt om dom skulle analysera det för att få fram koncentrationen av zopiklon i urinen, eller det kanske går lätt att göra?

Även om dom har tystnadsplikt så är största räddslan att jag ska stämplas som missbrukare i mina journaler och förvägras fungerande mediciner i framtiden. Alltså inte ett dugg rädd för att dom skulle "skvallra" till polisen el dyl.

Angående tråden som fick mig att nojja https://www.flashback.org/t2048246
Citera
2013-01-04, 23:02
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Okej, det är vad jag med har hört innan. Hur är det med min överdos på imovane? ska jag vara realistisk känns det väldigt konstigt om dom skulle analysera det för att få fram koncentrationen av zopiklon i urinen, eller det kanske går lätt att göra?

Även om dom har tystnadsplikt så är största räddslan att jag ska stämplas som missbrukare i mina journaler och förvägras fungerande mediciner i framtiden. Alltså inte ett dugg rädd för att dom skulle "skvallra" till polisen el dyl.

Angående tråden som fick mig att nojja https://www.flashback.org/t2048246

även om de skulle stå i dina journaler kan du spärra dem och vända dig till annan vc/läkare för framtida hjälp. och som tidigare sagts tas väl inga test i hemlighet utan du ska väl informeras om allt
Citera
2013-01-04, 23:03
Medlem
De urinprov som tas som "snabbtest" på vårdcentralen är oftast: socker, äggvita, röda och vita blodkroppar och bakterier. Läkemedelshalter tas som blodprov och då handlar det mest om att kolla rätt dosering på t.ex. hjärtmediciner eller epilepsimediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in