2005-04-29, 17:17
Medlem
vinbras avatar
Är det bara jag som tycker det är konstigt att bara Expressen har skrivit om Inday Ba's död? Visst, hon var kanske inte Sveriges kändaste skådis men hon hade ändå en stor roll i en film som setts av många.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=275883
http://www.expressen.se/index.jsp?a=276673
Citera
2005-04-29, 19:08
Medlem
Bixos avatar
respekt

Av respekt för anhörig kanske de andra inte skriver om det. Det händer ju att anhöriga ber att det inte ska skrivas..... och att tidningarna respekterar detta.

Jag hoppas att det är så och inte bara att det inte finns ngt nyhetsvärde.
Citera
2005-04-30, 07:50
Medlem
Megaforces avatar
Eftersom hon inte räknas som kändis av Nyllet så skriver inte Aftonbladet om det. Så enkelt är det..
Citera
2005-04-30, 08:07
Medlem
Billy-Bobs avatar
Vi ska väl inte behöva läsa om varenda statist i filmer som går bort!?
Citera
2005-04-30, 17:22
Medlem
Xyzzys avatar
Gäsp...
Citera
2005-04-30, 17:29
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bixo
Av respekt för anhörig kanske de andra inte skriver om det. Det händer ju att anhöriga ber att det inte ska skrivas..... och att tidningarna respekterar detta.

Jag hoppas att det är så och inte bara att det inte finns ngt nyhetsvärde.

Det tror jag inte. Att kändisar dött brukar det alltid skrivas om, däremot är det skillnad på hur det skrivs. Dagen efter dödsbudet brukar kvällstidningarna ha rubriken "Så dog NN!" vilket alltid är lika intressant.

I det här fallet är hon nog antagligen bara alldeles för okänd.
Citera
2005-04-30, 17:37
Medlem
Expressens löpsedel var låg tycker jag: "Svensk filmstjärna förgiftad" (ungefär)

Så man skulle tro att någon lagt gift i kaffet typ.
Citera
2005-05-02, 18:38
Medlem
Läskigs avatar
hon har ju bara varit med i b-filmer, den enda kända var ju klassfesten som även den var riktigt usel, och gissar på att det inte är många som ens hört talas om henne, så att ens ha tanken på att skriva om henne visar ju att det är en fruktansvärd nyhetstorka.
Citera
2005-05-03, 05:12
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Bob
Vi ska väl inte behöva läsa om varenda statist i filmer som går bort!?

right on
Citera
2005-11-10, 19:18
Bannlyst
Vila i frid inda bay

Va dock inte alls någon bra person....I klssfestens eftersnack ville hon bara framhäva hur bra den negern va som spelade hillewie som ung...
Citera
2005-11-10, 20:08
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Col, Parker
Vila i frid inda bay

Va dock inte alls någon bra person....I klssfestens eftersnack ville hon bara framhäva hur bra den negern va som spelade hillewie som ung...
Hur hittade du den här tråden drygt ett halvår senare? Sån't händer.
Kommer ihåg det du sa om efetrsnacket där. Hyrde dvd:n och såg allting som fanns på den. Kommer ihåg det väl. Vet inte om hon lilltjejen var bra elle rdålig men lillkillen avr ju helt lost. Sprang ju fel tillochmed i fillmen. Sprang till vänster när han skulle till höger. Vilket såll.
Citera
2005-11-10, 23:26
Medlem
Citat:
På vilket sätt gjorde det henne till en dålig person?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in