2013-01-04, 16:28
Medlem
Svarte-Orms avatar
Jag undrar bara hur många andra som reagerar på människor som ska titta in i bilen som kommer åkande?
När jag går längs gatan t.ex. så tittar jag aldrig in i bilar som kommer, om jag inte går över gatan förstås då kan det vara en idé att få ögonkontakt, Man ser ju inte så bra vem som sitter där endå och om man inte kört någon rivstart eller någon annan utmärkande grej så undrar jag varför folk får för sig att stirra på en i bilen.

Något som ni tänkt på eller är det bara jag som överanalyserar folks naturliga beetende
Citera
2013-01-04, 16:46
Medlem
Roadrunner33s avatar
Sådär är det tycker jag också Antingen har gångarna tråkigt eller så är de nyfikna, eller om det är motsatt kön så kan det nog även hända att personen vill ha bekräftelse och se om man kollar på denne eller inte.

Jag tycker det är rätt intressant att koppla ihop körstil med typ av person som kör bilen och föra in det i databasen uppe i hjärnkontoret. Om jag hör att nån kommer på för höga eller låga varv t.ex. så kollar jag alltid Är dock nästan aldrig ute och går men det brukar förstås vara kul att titta vem som sitter bakom ratten när man kör om en bil, iallafall om han/hon utmärkt sig på något vis.

Möjligtvis inte så uppskattat beteende alla gånger att titta på folk kan jag tänka mig dock, men då tycker jag det är mycket värre att promenera och bli uttittad av bilarna Då ser man hur de försöker att inte vrida på huvudet utan bara vrida ögonen i tron om att det inte skall synas att de tittar, haha.
Citera
2013-01-04, 17:05
Medlem
Kaustis avatar
Det här är ju bara en typisk svensk grej eftersom vi svenskar är så dåliga på det sociala. Utan alkohol kan vi knappt göra nåt. Slappna av lite bara och inse att någon som tittar på er inte är mer än någon som tittar på er istället
Citera
2013-01-04, 17:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Klart man tittar, det kan ju vara ett vackert sliddjur i bilen.

TS måste ha komplex för sitt utseende om han stör sig på att någon tittar.
Citera
2013-01-07, 20:47
Medlem
Exakt samma skäl varför man kollar på människor som passerar en när man går på trottoaren...
Citera
2013-01-08, 01:04
Medlem
LightClouds avatar
Det beror nog mycket på vilken bil man kör också. Kör jag i min mammas V70 är det inte många som tittar. Kör jag däremot i min egna bil som både dånar, pyser och låter så kollar alla. Bäst är det ju när det är flickor i ens egna ålder. Lär väl dock vara för att de vill se vad för lustig människa det är som kör snarare än att de kollar på en för att man ser bra ut...
Citera
2013-01-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det beror nog mycket på vilken bil man kör också. Kör jag i min mammas V70 är det inte många som tittar. Kör jag däremot i min egna bil som både dånar, pyser och låter så kollar alla. Bäst är det ju när det är flickor i ens egna ålder. Lär väl dock vara för att de vill se vad för lustig människa det är som kör snarare än att de kollar på en för att man ser bra ut...

Haha vårda 240/740 väl grabben. Kan tänka mig att det är en enorm känsla när du glider förbi brudarna på has samtidigt som öppna dumpen pyser vid minsta pådrag (Läs liten turbo)
Citera
2013-01-09, 12:54
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Haha vårda 240/740 väl grabben. Kan tänka mig att det är en enorm känsla när du glider förbi brudarna på has samtidigt som öppna dumpen pyser vid minsta pådrag (Läs liten turbo)

Varken 240 eller 740. En liten turbo är det inte heller. Fast jag kan hålla med om att det är dålig uppmärksamhet med trimmade bilar. Jag gillar dock min bil i vilket fall, så bryr mig inte så mycket om vad andra tycker om mig.
Citera
2013-01-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Varken 240 eller 740. En liten turbo är det inte heller. Fast jag kan hålla med om att det är dålig uppmärksamhet med trimmade bilar. Jag gillar dock min bil i vilket fall, så bryr mig inte så mycket om vad andra tycker om mig.

Ursäkta att jag var lite dryg Fick bara en syn framför mig... Men den ska såklart inte gå ut över dig

MVh
Citera
2013-01-10, 02:27
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Ursäkta att jag var lite dryg Fick bara en syn framför mig... Men den ska såklart inte gå ut över dig

MVh

Haha, du kan vara lugn
Citera
2013-01-10, 02:56
Medlem
Benyameans avatar
"Oh no! Någon tittar på mig!" Det är väl klart att man vill hålla koll på sin omgivning om man är normalt funtad om inte annat än att det kan vara någon man känner som sitter i bilen.

Hur kan detta vara ett problem för någon utan paranoida vanföreställningar?
Citera
2013-01-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Klart man tittar, det kan ju vara ett vackert sliddjur i bilen.

TS måste ha komplex för sitt utseende om han stör sig på att någon tittar.

Finns många hookers som kollar efter möjliga kunder. Vanligt på stritan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in