Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-09, 11:33
Medlem
Pecannots avatar
Jag har inte haft möjlighet att följa med genom hela tråden, därför undrar jag om det kan vara någon (avdankad) politiker? Möjligen en lokal förmåga som är igenkänd på sin hemort, och kanske känns igen i någon grannkommun dit hen eventuellt flyttat? Fast, det är klart, den måste vara någon som också är känd i europa......Har Anna Ardin barn??
Citera
2013-01-09, 11:39
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraceSlick
Märkligt att namn kan avskrivas tack vare att det inte stämmer. Ingen vet ju vad eller vilken information som FLTS har fabricerat och viken som är den korrekta informationen. Genom hela tråden kan dessa 80/20 vara precis tvärtemot, det kan vara en av lögnerna alltså. Börjar tycka att den här trådan "tappat" lite, eftersom sanningshalten eller eventuellt kändisskap hos FLTS kan uteslutas. Men nu har hen en tråd på Fb.
Ja, det är märkligt. Egentligen kan ingenting på sätt och vis uteslutas. Vem-ärendet/ämnet är relaterat med oklarheter och ett antal olösta frågeställningar.

För att kunna få reda på vem det är – då det verkar vara huvudfrågan på Flashback – måste nog någon form av professionell skriftanalys aktualiseras. Man skulle behöva titta genomgående på FL-TS/evitements skrivsätt – både på FL och FB. Dessa uttryckssätt/ordval/formuleringsval etcetera behöver sedan jämföras med personens "vanliga" sätt att skriva, för att hitta likheter och alltså till slut finna vem det är.

Om personen inte skriver någonting offentligt i vanliga fall, blir det närmast omöjligt att bringa klarhet i identiteten. Allt som FL-TS hittills skrivit i detaljväg kan ju vara riggat för ändamålet att berätta om en historia där det primära enkom är att diskutera det ämne som personen har velat/vill prata om. Inget annat.

Finns det skriftanalysdetektiver på Flashback – som räcker till?
Citera
2013-01-09, 11:57
Medlem
evitements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
En person kan vara väldigt känd i en kommun och bli lätt igenkänd utan att någon jävel i resten av landet vet vem personen är eller känner igen den. T ex "Bosse som alltid sitter på torget och super". Ungefär så. Hela kommunen vet vem han är. Alla känner igen honom. Alla vet vad han har gjort. Skulle Bosse dessutom vara med i media skulle pratat bli enormt i kommunen. Trots att ingen fortfarande i resten av Sverige skulle ha en aning om vem Bosse är. Man kanske hade sett honom nånstans i nån tidning men ryckt på axlarna och sen inte känt igen honom igen. Men där han bor däremot. OJ. Där hade folk stannat på gatan för honom. Förstår ni? På det sättet tror jag hon menar att hon blir så lätt igenkänd. INTE av den stora massan. Utan där hon bor.

Nu har jag ju flyttat ett flertal gånger och ändå blir igenkänd, så ditt argument håller inte.
Däremot har jag bott på samma ställe nu i ett par år, vilket säkert bidrar till en viss ökning av igenkännandet.
Citera
2013-01-09, 12:47
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziemssen
LT är fortfarande den bästa gissningen enligt mig. Har inte kommit fram något som motbevisar detta. Det enda vi måste hitta är en kriminalhistoria med (möjligen vaga) kopplingar till henne, så är saken i hamn.

FB-detektiverna är sämre än någonsin, tycker jag. Det finns ju för fan ingenting som stämmer in på t ex Linda Thorén.

Detta handlar inte om en kändis i vanlig bemärkelse, som har gjort någon form av kändiskarriär, utan en person som har varit med om något som har givit en massa publicitet och gjort henne känd. (Om vi utgår från att det hen har skrivit är sant i grova drag. Är det inte det kan det lika gärna vara Laila Freivalds, Pia Sundhage eller Nisse i Hökarängen).
Citera
2013-01-09, 12:49
Medlem
Dagascars avatar
Har bara sett tråden på FL som hastigast och inte läst hela, så jag kanske är helt "ute och cyklar" men kan det vara Ludmila Engqvist kanske? Hennes skandal hände väl i början av 2000-talet?! Barn har hon också...
Citera
2013-01-09, 12:59
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagascar
Har bara sett tråden på FL som hastigast och inte läst hela, så jag kanske är helt "ute och cyklar" men kan det vara Ludmila Engqvist kanske? Hennes skandal hände väl i början av 2000-talet?! Barn har hon också...

Vilken bevisning! Var inblandad i en skandal i början på 2000-talet och har barn. Med så starka bevis kan man ju bortse t ex från det faktum att TS skriver på förträfflig svenska, att Ludmila flyttade utomlands efter skandalen, inte har någon man som har dött, inte har separerat o s v. Men det är klart, hon har ju barn och var inblandad i en skandal i början av 2000-talet. Saken är biff!
Citera
2013-01-09, 13:09
Medlem
Dagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Vilken bevisning! Var inblandad i en skandal i början på 2000-talet och har barn. Med så starka bevis kan man ju bortse t ex från det faktum att TS skriver på förträfflig svenska, att Ludmila flyttade utomlands efter skandalen, inte har någon man som har dött, inte har separerat o s v. Men det är klart, hon har ju barn och var inblandad i en skandal i början av 2000-talet. Saken är biff!

Ok...svenskan håller jag med om men har hon inte flyttat hem igen, för några år sedan? Hennes f.d man kanske dog? Men nej...det var nog långsökt...
Citera
2013-01-09, 13:13
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Detta handlar inte om en kändis i vanlig bemärkelse, som har gjort någon form av kändiskarriär, utan en person som har varit med om något som har givit en massa publicitet och gjort henne känd. (Om vi utgår från att det hen har skrivit är sant i grova drag. Är det inte det kan det lika gärna vara Laila Freivalds, Pia Sundhage eller Nisse i Hökarängen).
Jag är inne på samma linje som du här. Man bör nog tänka just på skillnaden mellan "känd" och "kändis".
Citat:
Ursprungligen postat av Dagascar
/.../ men kan det vara Ludmila Engqvist kanske? Hennes skandal hände väl i början av 2000-talet?! Barn har hon också...
Stiligt förstainlägg på det fjärde året efter reggningen. Hur skulle Ludmila som själv i talspråket de gånger man har hört henne nästan låtit som en göteborgsk parodi på en rysk kärring kunna skriva så bra som FL-TS/evitement gjort? Tänk på den du!
Citat:
Hundra procent osannolikt att det är hon. Vi får nog leta i helt andra "kända" miljöer.
Man får gå efter ledtrådarna så gott som möjligt och utgå från språkstilen etcetera.
Citera
2013-01-09, 13:13
Medlem
Dagascars avatar
Citat:

Ja nu har jag inte läst allt vare sig här eller där...var inte meningen att det skulle vara nån överbevisning men helt klart mer rätt än att det skulle vara Kissie, Pernilla W. m.fl. iallafall som en del skriver!
Citera
2013-01-09, 13:16
Medlem
Dagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Jag är inne på samma linje som du här. Man bör nog tänka just på skillnaden mellan "känd" och "kändis".
Stiligt förstainlägg på det fjärde året efter reggningen. Hur skulle Ludmila som själv i talspråket de gånger man har hört henne nästan låtit som en göteborgsk parodi på en rysk kärring kunna skriva så bra som FL-TS/evitement gjort? Tänk på den du!
Hundra procent osannolikt att det är hon. Vi får nog leta i helt andra "kända" miljöer.
Man får gå efter ledtrådarna så gott som möjligt och utgå från språkstilen etcetera.

Ja ja...nån gång ska väl vara den första
Citera
2013-01-09, 13:23
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen

Ja, det är ju rätt solklart här, och framgår redan i första meningen i OP.

Citat:
För 12-13 år sedan hände något i mitt liv som gjorde att det talades mycket om mig i media.

För övrigt verkar det osannolikt att det kommer fram vem det är överhuvudtaget. Räcker med att TS har ändrat tiden för händelsen med fem-tio år i endera riktningen för att det ska kunna vara hundratals människor. Dessutom verkar TS vara rätt smart, så identiteten lär inte bli känd om hen inte vill det (vilket iofs inte är helt uteslutet med tanke på att h*n håller liv i diskussionen).

För min del på h*n vara vem fan som helst, men det är jävligt synd om barnen om berättelsen är sann.
Citera
2013-01-09, 13:25
Medlem
Jag uppfattar det mer som att fl-ts menar mer en händelse som tex Göteborgskravallerna 2001. En stor händelse som blev mediabevakat där en person får mycket uppmärksamhet men som inte är egentligen hela stora händelsen i sig? Men var en okänd person från början, men fick ett namn därefter och jag är säker på att trots alla år efter så är det många som minns och känner igen personen som kanske har bättre namnminne och ansiksminne än tex mig!

Samtidigt skrivs det ju fortfarande om den händelsen samt varit med i uppdrag granskning tror jag det var osv, senast 2011 då det var 10 år sedan det hände, osv osv.. Nu pratar vi ju en man och inte kvinna då. och jag säger inte att fl-ts är den här personen. Men utifrån allt hon skrivit, så låter det i mina öron mer som en sådan liknande händelse där hon blivit "känd"! Alltså, lika stor eller lika mediebevakat alltså som fortfarande finns på tapeten någonstans trots om det hände för länge sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in