2013-01-04, 14:40
Medlem
Ahhlqvists avatar
hejsan, det är såhär att jag kan inte uppdatera min samsung galaxy note (N7000) i mobilen, för då står där att det inte finns några uppdateringar tillgängliga. När jag kopplar mobilen till datan, och öppnar samsungs egna program [KIES] såstår där att "eheten stödjer inte uppdateringar via kies"

jag sitter fast på androidversion: 2.3.6 gingerbread. vill upp till 4.0 ICS.

kolla även att mitt ROM, dom 3 sista bokstäverna är (KOR) ska inte där stå NEE för att jag bor inom norden?

hade varit snällt ifall någon teknisk jävel kan hjälpa mig.
Citera
2013-01-04, 14:50
Medlem
stilltons avatar
har du kollat om den går att uppdatera från telefonen?
borde vara under inställningar - om telefonen - programvaruuppdatering - uppdatera, eller liknande.
Citera
2013-01-04, 14:55
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
har du kollat om den går att uppdatera från telefonen?
borde vara under inställningar - om telefonen - programvaruuppdatering - uppdatera, eller liknande.

Det funkar inte, står att där inte finns någon uppdatering tillgänglig.
Citera
2013-01-04, 16:32
Medlem
_ZoutHs avatar
Har du rootat eller bytt kernel? Då får man mig veterligen inte Samsungs officiella uppdateringar längre.
Citera
2013-01-04, 16:40
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Har du rootat eller bytt kernel? Då får man mig veterligen inte Samsungs officiella uppdateringar längre.

skulle flasha den, tror jag fick bytt till något skum ROM (KOR) antagligen en koreansk version
Citera
2013-01-04, 17:19
Medlem
25Decembers avatar
Flasha in den senaste firmwaren härifrån med Odin.
http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-N7000&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware
Odin
Senast redigerad av 25December 2013-01-04 kl. 17:22.
Citera
2013-01-05, 05:13
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Flasha in den senaste firmwaren härifrån med Odin.
http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-N7000&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware
Odin

om jag flashar in denna med odin?, startar mitt mobil upp med ICS efter det? inga andra speciella saker som behövs göras? behöver all hjälp jag kan få... inte så kunnig inom detta området direkt
Citera
2013-01-05, 12:00
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahhlqvist
om jag flashar in denna med odin?, startar mitt mobil upp med ICS efter det? inga andra speciella saker som behövs göras? behöver all hjälp jag kan få... inte så kunnig inom detta området direkt
Precis inget annat ska behövas. Du kommer få den nordiska versionen så du borde få OTA uppdateringar efter det med.
Citera
2013-01-05, 14:25
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Precis inget annat ska behövas. Du kommer få den nordiska versionen så du borde få OTA uppdateringar efter det med.

gött! man kan fan inte regga sig på hemsidan :/ är det bara att lägga in denna filen som en pdf fil i odin och sen starta flashningen?
Citera
2013-01-05, 14:29
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:

löste det med inloggningen nu.
Citera
2013-01-05, 15:57
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahhlqvist
löste det med inloggningen nu.

Du är bäst!!! fixa det nu, måste fan älska sådana som dig.. all kärlek till dig <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in