2013-01-04, 12:43
Medlem
Tjenare alla smokers!
Har idag fått all utrustning, nu ska det börjas med odlingen.. som jag har väntat.
Det är jag och en kompis som för någon vecka sedan blev less på att det aldrig fanns weed i våran lilla stad, och när det väl fanns var det dåligt röka men högt pris. Så vi började prata om att odla eget, bara för skojs skull, men vi kom båda ganska snabbt på att detta var faktiskt en väldigt bra ide. Så några klick senare så var allt vi behövde beställt. Jag har i min ungdom läst om cannabisodling så jag kan en hel del, men låååångt ifrån allt.

Vi tänkte starta som en slags dagbok, har själv sett såna trådar innan och har lärt mig väldigt mycket. Det är även bra för oss om vi har någon fråga eller fundering.
Ska bli väldigt roligt detta, speciellt om allt går som det ska, att få se denna vackra blomma växa ska bli väldigt spännande.

Som rubriken säger är det Topp44, vi valde denna strain eftersom har hört att den ska vara bra för förstgångsodlaren samtidigt som den går lite fortare att odla än dom flesta andra.
Kommer lägga upp bilder veckovis, och göra updates. även kommer jag fråga fråga frågor om det är något vi behöver hjälp med.

Hoppas detta uppskattas och att någon följer detta!
Citera
2013-01-04, 12:51
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Fan va gött, jag kommer lätt att följa! Lust att droppa en lista på utrustning/näring?
Citera
2013-01-04, 16:51
Medlem
fan va roligt! kommer upp bilder förmodligen ikväll eller imorgon på hela utrustningen.

1st Odlingstält Secret Jardin DS60 II 60x60x140cm
1st Elektrox orginal CFL reflektor, färdig monterad
1st 125w låg energi lampa blått ljus
1st 200w låg energi blomlampa
1st Kanalfläkt 100mm / 145-187m3
1st Kolfilter 100mm till 160 m³/h
1st timer
2 X Easy rolls
1st Ventilationsslang 102mm, 1m
6st krukor 6,5 L
Näring (vegg och blomm) BioCanna Bio Vega, BioCanna Bio Flores
Ph-mätare,
Kalibreringsvätska
Ph-ner
Citera
2013-01-06, 21:14
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Nice ts, märkas att du har gjort din research

Inga planer på att köra en 250-400w hps med en cooltube eller? Skulle lätt fungera med storleken på tältet och med den fläkten.
Citera
2013-01-06, 22:16
Medlem
leifips avatar
Vilken/vilka strains har ni valt ? Inget fel på den där setupen för en första odling!
Citera
2013-01-06, 22:52
Medlem
EmergencyBrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Vilken/vilka strains har ni valt ? Inget fel på den där setupen för en första odling!

" Som rubriken säger är det Topp44, vi valde denna strain ..."
Citera
2013-01-06, 22:56
Medlem
bredbandskillens avatar
Följer, men se till att ni uppdaterar regelbundet många slutar efter någon månad eller så tyvärr
Citera
2013-01-06, 23:01
Medlem
EmergencyBrakes avatar
Ska hålla koll på denna ! men som @bredbandskillen säger, skulle vara roligt ifall ni inte sluta att uppdatera
Citera
2013-01-06, 23:50
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmergencyBrake
" Som rubriken säger är det Topp44, vi valde denna strain ..."

Är så flummig att jag missade det, fast jag läste det!

Hoppas det blir lika bra som det jag rökte
Citera
2013-01-07, 04:48
Medlem
Uppdatera!
Följer
Citera
2013-01-08, 16:42
Medlem
ursäkta för seg update.. blev lite knas med utrymme men det är fixat nu! har börjat gro fröna nu. så om några dagar börjar deras vackra "liv"
Bilder kommer snart
Citera
2013-01-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Nice ts, märkas att du har gjort din research

Inga planer på att köra en 250-400w hps med en cooltube eller? Skulle lätt fungera med storleken på tältet och med den fläkten.
man tackar njae det har jag faktiskt inte tänkt på, kanske blir till nästa omgång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in