2013-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hade polisen vetat att ett rån skulle ske hade de väl haft ett antal bilar på plats som kunde förfölja rånarna - eller ännu hellre avspärrningarna med fotanglar på de möjliga flyktvägarna. Dumhuvud

Lyssna på mig vännen. tror du att det inte fanns en polisbil tillgänglig. räkna hur länge dom stod där så det fanns sänert polisbilar på plats. men dom valde att inte köra efter dom. ser du att dom blir jagade. nää. jag ser inte. hm. konstigt. nä, inte Å konstigt alls. dom vistte till vilka brevlådor dom skumle kna ka dörr på.
och en till sak. om en rånare siktar en Ak47 på dig inte springer du fram som polismannen gjorde. han siktade till och med, sen avlossa han.
Bonde.
Citera
2013-01-05, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Kom tillbaka till verkligheten, Polisen som avlossat skottet som tagit i huvudet kan OMÖJLIGT ha gjort dessa analyser under så kort tid, Polisen har handlat instinktivt enligt gängse rutiner och övningar. Han har siktat mot förövaren och skottet har tagit i huvudet. ORIENTERING TILL ALLA I TRÅDEN: POLISEN HAR INTE AVSIKTLIGT SKJUTIT GM I HUVUDET, DET ÄR FAKTA!!!

Och om han gjort det....
Pressat läge med en ak riktad emot dig. Skjut för att lägga ned. Helt rätt.
Verkar som dessa gjort det här förut. Lite inspirerad av POINT BREAK kanske.
Citera
2013-01-05, 22:31
Medlem
Till alla som tror att det var poliser från NI eller Piketstyrkan: Läs denna

http://www.expressen.se/nyheter/polischefen-det-var-ratt-att-skjuta/

Civilpoliser klart och tydligt. Förstår inte varför så många hakar upp sig på just byggarbetskläderna, vad tror ni att civilpoliser går runt i ? Självklart varierar de klädseln alltså inte alls konstigt att de använt byggarbetskläder.

Att vara civilklädd polis syftar ju till att inte röja sin polisiära identitet och då tycker jag att byggarbetskläder är ett bra alternativ. Finns flera referat från poliser / polichefer i bla. aftonbladet-artiklar där det står att de sprang till rånplatsen (knappt en minut dit).

Att första larmet inkom när rånarna var på väg in var också avgörande för att poliserna kom dit så fort.

Bara så ni vet så var ju inte rånarna där i typ 30 sekunder utan flera minuter, OCH ja till och med innan folk började filma.

Alltså, inte NI , ge upp konspirationsteorierna.
Citera
2013-01-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethRydell
Kan någon bekräfta att en riktig AK inte har ett fäste för remmen, på pipan?.

Nej, finns riktiga AK-47r som har fästen där.

Det bakre fästen är däremot mer ovanligt att ha på underbeslaget som pågärningsmannavapnet. Normalt sitter det på axelstödet på a-modellerna. På b-modellerna (fällbar axelstöd) sitter fästet av naturliga skäl däremot på underbeslaget. Finns såklart undantag (som exempelvis bilden ovan), men det verkar som om den placeringen är betydligt vanligare på replikor.
Citera
2013-01-05, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Så NI kan nu helt enkelt inte vara civila i tjänst?

Självklart kan dom det och jag tror att det var NI. Gänget hade span på sig så är det nog NI som skötte det.
Citera
2013-01-05, 22:33
Medlem
Någon som kan länka alla filmerna på rånet i ett inlägg? Verkar inte som om sammanfattningen innehåller allihop.

Är det bekräftat om rånarna avfyrade några skott eller inte?
Citera
2013-01-05, 22:34
Medlem
SuraPelles avatar
Att poliserna i byggarbetar kläder kom direkt från polishuset?
Nej, det tror jag inte på.
Förmodligen tillhör dom span (narkotikaspan?), och var i närheten i helt andra ärenden....
Men det kan naturligtvis inte polisledningen säga rakt ut, då förstör man en pågående operation.

Rånarnas kläder ser för övrigt ut att vara köpta på JULA...
Citera
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
En kvalificerad gissning är att skjutne GM hålls vid liv av maskiner i väntan på att få alla mottagare av organ på plats tillsammans med tillhörande kirurger för att utföra ingreppen.
Ganska vanligt att avvakta med avstängning av livsuppehållande stöd i väntan på transplantation. Optimal patient med skottskada i huvud. Förhoppningsvis klarade sig övriga organ bra vid påbackningen av densamma. Ung donator troligen ganska vältränad, kan inte bli bättre.

Det beror kanske på hur välrökt han är om organen är av bra kvalitet eller inte, han har ett antal narkotikadomar mot sig sedan tidigare enligt dokument länkade i tråden. Sedan vet jag inte vad islam säger om organdonationer.

Naturligtvis så gör sjukvården allt den kan för att rädda hans liv och det är deras jobb att göra det. Sedan att jag personligen tycker att det är slöseri med resurser är en annan sak men då arbetar jag heller inte inom vården.
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16023887.ab
Vilken film har han medverkat i som liten tro?

http://www.facebook.com/makuena
Citera
2013-01-05, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Så NI kan nu helt enkelt inte vara civila i tjänst?

Finns inget skäl alls att använda NI som spanare
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/1416023168/timeline/story?ut=69&hash=1891909081682344313&wstart=135702 7200&wend=1359705599&ustart&%24MURI__user=0

Nu har någon med fakeprofil hittat dit så nu tar blir det väl glada tillrop antar jag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tonytord01
Lyssna på mig vännen. tror du att det inte fanns en polisbil tillgänglig. räkna hur länge dom stod där så det fanns sänert polisbilar på plats. men dom valde att inte köra efter dom. ser du att dom blir jagade. nää. jag ser inte. hm. konstigt. nä, inte Å konstigt alls. dom vistte till vilka brevlådor dom skumle kna ka dörr på.
och en till sak. om en rånare siktar en Ak47 på dig inte springer du fram som polismannen gjorde. han siktade till och med, sen avlossa han.
Bonde.

Du tycker att det är logiskt att polisen skulle avstå från att stoppa bilen men välja att skjuta skarpt på öppen gata? Om de visste vilja gm var så skulle de inte behövt skjuta heller utan bara åka hem till dem eller hur? Din historia är lika full med hål som din polares skalle, foliehatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in