2013-01-05, 02:47
Medlem
Här har vi föraren till dagensrån

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150437137893765&set=vb.645388764&typ e=3&theater
Citera
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstark
1. Hur skulle man gjort om dom åkte till ett mer befolkat område då?

2. Tänk om rånarna inte kört iväg lugnt som du tror utan stressade med en bil på 500hk dragit in i en busskur eller dagisklass på utflykt

3. Tänk om poliserna väntat med att skjuta och GM trots att du inte tror det dragit iväg 30st kulor mot polisen samt alla civila som stod bakom och inte fattade att dom skulle gömma sig istället för att filma med mobilen?

4. Tänk om det redan skett ett/flera mord inne i gallerian och polisen släppt iväg förövarna?

Nädu, exemplariskt utförande av insatsen från NI
1. Gummikulor, tårgas, vägspärrar.

2. Vägspärrar, spikmattor.

3. för att det var civilpoliser.

4. Vad ändrar det?
Citera
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
Alltså jag fattar verkligen inte hur folk lyckas filma så in i helvete dåligt.

Hur svårt kan det vara att filma utan att stå o hoppa, snurra kameran upp-o-ner, snett åt helvete, åt fel håll, hoppa lite till, prata massa skit så man inte hör.. sedan värst av allt - ATT HELT PLÖTSLIGT STÄNGA AV INSPELNINGEN????????????? Helt jävla otroligt.
Många av filmerna verkar ha filmats av folk med danssjuka men den här kommer från Syriens Steven Spielberg, kall som en filbunke.
Citera
2013-01-05, 02:48
Medlem
Pajasen007s avatar
GM = gärningsman
men vad menar ni med BO ?
har googlat på bo och sökt här på flshback, men får inte fram något ?
Citera
2013-01-05, 02:48
Medlem
reedtowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Fast AK är 7.62. Det låter ordentligt.
Du har rätt 7.62x39
jfr AK4 7.62x51
Större krutladdning och kula i AK4
Har inte skjutit med en AK 47 sedan mitten av nittiotalet och kommer
bara ihåg den mesiga rekylen och tunnare ammunitionen.
Så minnet var mer 5.56 tack för förtydligandet.
Citera
2013-01-05, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Det verkar som jag hade fel, det tycks vara ett smash & grab gäng från typ norsborg. Jag kollade rättsfallet där HG var inblandad. Där finns en AUDI RS6 med reg.nr CYD 549 inblandad. Det råkar vara Ismael Cammacs pappas fd fru som ägde den. Kan det vara samma fordon som de använde denna gång? Om så är fallet så är det höjden av klantighet, då är gärningsmännen röjda så snart polisen vet vilken bil det är. Helt jävla otroligt om så är fallet.

Vet någon om det var samma bil som jag skrivit ovan? Jag har inte tillgång till bilregistret så att jag kan se färgen enligt reg.beviset.

Det var ingen Adui RS6 dom körde det var en S6.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Just det.
Skulle vara ganska dumt av en polis att utrusta sig med en pistol om de skall vakta inför ett rån. Faktiskt också ganska dumt att ingripa med en vanlig tjänstepistol mot en AK47. Gör man det så är man Top of the line

Nu är det ju så att polisen INTE visste om rånet och enda anledningen till att de var snabbt på plats var för att de var på ett annat spaningsuppdrag i närheten och att polisstationen ligger 2-300m bort.
Citera
Medlem
extrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasen007
GM = gärningsman
men vad menar ni med BO ?
har googlat på bo och sökt här på flshback, men får inte fram något ?
Brottsoffer.
Citera
2013-01-05, 02:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, men nu var ingen 15 år eller de hade ingen mänsklig sköld så det var inte helt enkelt eller?

Jag trodde din fråga var generell, och jag svarade utifrån det.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ordningsmakten lyckades skjuta en av dem. Bra eller dåligt? Rätt eller fel?

Bra eller dåligt är enligt mig ointressant för den här tråden. Polisen bör heller inte agera utifrån vad som är bra eller dåligt utifrån någon form av moral. Om det var rätt eller fel kan jag inte svara på.
Citera
Medlem
MassiveBs avatar
Polishelikopter hovrar över Vällingby/Råcksta.
Hördes smällar strax innan. Kanske är relaterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det där är ingen rs6 vid gårdagens rån. En vanlig a6 avant.

Helt riktigt av dig att det inte är en RS6,för det är en vanlig S6 avant.
Citera
Medlem
solairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Vart finns bevisen på att GM sköt först?

Om du syftar på den norska videon är ljudet väldigt osynkat. Om han skjutit först hade det märkts kan jag lova dig. En salva 7.62 hade fått rutorna att skallra.

Enligt mig avfyrar GM inte ett enda skott såvida vapnet inte är äkta.

Råder väl delade meningar om vem som sköt först.

"Et vidne fortæller, at to af røverne var bevæbnet med AK-47'ere. Det var politiet, der først åbnede ild mod guldtyvene, der var klædt i arbejdstøj."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-62433567:tungt-bev%C3%A6bnet-r%C3%B8ver-skudt-i-hoved.html

"- Røveren var ved at kaste sit bytte ind i bagagerummet af en Audi, mens en anden røver ville lægge en taske på bilens bagsæde. Pludselig løfter en af dem et våben og skyder, siger et øjenvidne, Ronnie Qvist, til Aftonbladet."
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/01/04/0104154621
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in