2013-01-04, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flakmoppe
Verkar i detta fall som att polisen avfyrat sitt vapen först. Tråkigt trend det här med skjutglada snutar som siktar som åsnor.
Betydligt tråkigare trend att vissa inte kan skaffa sig ett hedligt jobb i stället för att råna.
Om man trots allt väljer den banan och ställer sig och siktar med en AK4 mot polisen får man ta i beräkning att det kan göra ont. Bättre att rånaren stryker med än att en polis gör det.
Citera
2013-01-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Du, ett tips. LÄS vad folk skriver innan du arselpetar.
Det personen pratar är faktumet att många av dessa rån utförs med oskarpa replikor.

Spelar väl ingen roll öht. Riktar du mynningen på ett vapen, replika eller äkta vara, så är risken äverhängande att du blir utsatt för verkanseld. Korrekt skjutning.
Citera
Medlem
dom hade parkerat audin utanför telgehuset. vilket så klart leder till uppmärksamhet då det är en gågata, så polisen har tagit foton från fiket mitt imot telgehuset plus att det cirkulerat civilare utanför
Citera
Medlem
airell8s avatar
Osäker på värdet på Marios guld faltiskt. Har alltid känts lite luffigt där. De lär inte ha nåt bråklarm dock. Stämmer det att polisen öppnad eld först? Har lite människor som snurrat i närheten under rånet, skapar om jag kan få fram nåt
Citera
Medlem
Vismuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jävligt smart att sitta på snubbens rygg och tömma hans lungor. Sjukt att inte ambulanspersonalen knuffar bort aset.

Jag tycker att det är fascinerande att man kan känna sådant medlidande med en beväpnad rånare.
Det optimala är att han överlever, men får men för livet utan att behöva livslång vård (lägre kostnad).

Om han däremot avlider så tycker jag att det till 100% är hans eget fel, och jag har inte dåligt samvete av att jag tycker så.
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Enligt polisen flydde rånarna i en silverfärgad Audi. Den bilen har tagits om hand för teknisk undersökning. Rånarna ska sedan ha försvunnit vidare i en ny flyktbil, även den ska ha hittats. Vidare har fotanglar har påträffats på E4:an mellan Rönninge och Salem, enligt polisen.
http://www.expressen.se/nyheter/en-skjuten-vid-ett-ran-mot-butik-i-sodertalje/
Verkar ha varit rätt välplanerat i alla fall, men dom hade väl inte räknat med att polis redan skulle finnas på plats.
Ska dom gripas måste det nog ske rätt snart, nåt bilbyte till och rånarna är försvunna..
Citera
2013-01-04, 13:07
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Verkar ha varit rätt välplanerat i alla fall, men dom hade väl inte räknat med att polis redan skulle finnas på plats.
Ska dom gripas måste det nog ske rätt snart, nåt bilbyte till och rånarna är försvunna..

Måste ändå vara en rätt stor fördel att veta identiteten på åtminstone en av rånarna.
Citera
2013-01-04, 13:07
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
I och med att det ska vara en guldsmed i gallerian Kringlan så ska det inte vara så svårt att lista ut vilken guldsmed det rör sig om. Folk därifrån borde veta det direkt. Kan väl finns max 2 guldsmeder och bilderna talar sitt tydliga språk när det kommer till var på storgatan det ägde rum (för den med lokalkännedom).

Läste telgehuset? Vad stämmer?
Citera
2013-01-04, 13:08
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Bra att Polisen sätter ned foten. Snyggt jobbat!
Håller helt med dig. Går ju inte längre att lalla runt lite försiktigt, som man möjligen gjorde mer förr. När vi nu med stormsteg delvis går mot en mer och mer amerikansk nivå på brottsligheten, så behöver också polisen bli mer "amerikanska" i sitt arbetssätt.

Heja Polisen !!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nu har AB censurerat bilden som jag sceenshottade. Kan det tyda på att det är blattar i farten?

Någon som har exakta adressen på guldsmeden?

Tycker att det ser ut som en jugge på bilden, av det bastanta skäggstubbet att dölja. Dessa brukar ju vara ljushyade också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Något som inte stämmer här. Automatkarbiner, flera flyktbilar och utslängda fotanglar mellan Salem och Rönninge och allt detta för att råna en fattig jävla guldsmedsbutik i Södertälje som drivs av några bergsturkar.

Håller med, om det inte är någon sorts avledningsmanöver (vilket i och för sig verkar rätt korkat) så är det ju ovanligt idiotiskt upplägg - skruttig guldbutik mitt i tättbefolkat centrum när folk fortfarande är helglediga, så nära polishuset som möjligt i en stad där polisen mobiliserat för att krossa den här typen av kriminalitet. Inte de smartaste rånarna man skådat.
Citera
2013-01-04, 13:09
Medlem
hainzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Spelar väl ingen roll öht. Riktar du mynningen på ett vapen, replika eller äkta vara, så är risken äverhängande att du blir utsatt för verkanseld. Korrekt skjutning.

Att använda replika är väl bra om du vill ha strafflindring men vid ett rån skjuter nog polisen oavsett om du pekar på dom med en riktig eller en replika. Så använder du replika och stöter på polisen är det nog bättre att kasta den och lubba då kanske de inte skjuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in