2013-01-03, 22:47
Medlem
Otems avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fagelspindel-gomde-sig-i-sko_7795782.svd

Citat:
Sussie Eliasson i Kumla fick sig en obehaglig överraskning på nyårsafton. När hon skulle stoppa ner foten i sin sko kände hon något mjukt som tog emot. Hon trodde det var ett gosedjur, och blev livrädd när hon i stället drog upp en stor hårig fågelspindel

Citat:
En teori är att någon släppt in spindeln genom brevinkastet.

Vad vet vi mer om detta? Vad är det för stolle/stollar som ligger bakom den här obehagliga överaskingen? Vem släpper in en spindel genom ett brevinkast? Vad för slags brott kan detta klassas som? Personligen tycker jag det låter märkligt att detta skulle klassas som något brott ens?
Citera
2013-01-03, 22:55
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fagelspindel-gomde-sig-i-sko_7795782.svd

Vad vet vi mer om detta? Vad är det för stolle/stollar som ligger bakom den här obehagliga överaskingen? Vem släpper in en spindel genom ett brevinkast? Vad för slags brott kan detta klassas som? Personligen tycker jag det låter märkligt att detta skulle klassas som något brott ens?

Kan inte den lille jäveln krupit in själv? Jag hade en när jag var liten som rymde en gång och tog sig in lite överallt
Citera
2013-01-03, 23:22
Medlem
Ragwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Kan inte den lille jäveln krupit in själv? Jag hade en när jag var liten som rymde en gång och tog sig in lite överallt
Jo, det är ju troligt att det är någon som har haft spindeln som husdjur och sen har personen antingen bestämt sig för att göra sig av med spindeln och släppt ut den eller så har den rymt.

Vet inte riktigt hur lagen ser ut men kan tänka mig att det inte är okej att slänga ner massa skit i folks brevinkast. En del har ju en skylt med "Ej reklam", kanske hon i framtiden får sätta upp en skylt med "Ej spindlar"?
Citera
2013-01-04, 00:55
Medlem
Wronskianens avatar
Om den var giftig skulle det kunna klassas som mordförsök känns det som. Eller annars ofredande kanske, inte jättetrevligt att få en stor spindel lössläppt i sitt hem. Eller djurplågeri?

Juridik är inte mitt starka område, men poängen är att det inte är konstigt att händelsen polisanmäldes, hade gjort det själv.

Kan tänka mig att någon gjorde det antingen för att skoja eller som någon typ av hämnd. Jävligt kul var det iallafall.
Citera
2013-01-04, 03:03
Medlem
Rätt så obehaglig överraskning att hitta en hårig fågelspindel som krupit genom brevinkastet och byggt bo i jackfickan. Tror nog att hjärtat skulle slå lite snabbare vid den upptäckten.
Citera
2013-01-04, 07:32
Medlem
Ree81s avatar
Kan inte heller förstå varför det skulle vara tal om brott.

Dessutom måste den här tråden invaderas av ponnyer. :P
Citera
2013-01-04, 12:47
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Kan inte heller förstå varför det skulle vara tal om brott.

Dessutom måste den här tråden invaderas av ponnyer. :P

Tycker det sannerligen verkar märkligt att det ska klassas som något brott, i artikeln jag länkade skrevs det inte heller ut vad händelsen var ''polisanmäld'' för? Kan ju knappast vara Mordförsök, det låter lite overkill.
Citera
2013-01-05, 22:35
Medlem
http://na.se/nyheter/kumla/1.1932841--borjade-skrika-och-grina-

Jag tyckte mig känna igen namnet och bilden på kvinnan som hade hittat en spindel i sin bostad i Kumla så jag sökte här och googlade på hennes namn och fick en chock

https://www.flashback.org/t260956p3

hahaha...jag tyckte det var rätt så kul men det är min humor
Citera
2022-10-13, 20:12
Avslutad
Tyvärr är denna kvinna kriminell och jag misstänker att någon gjorde det av hämnd. Jag har tyvärr själv åkt på hennes bluff på Marketplace och polisanmält henne. Det visade sig att hon hade dragit på sig en hel del skit och är redan åtalad för en mängd bedrägerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in