2013-01-03, 19:06
Medlem
TRRRRISTs avatar
Hej,

På flashback finns ett stort antal goda och hederliga moderatorer som på sin egen fritid sitter och går igenom allt möjligt för att forumet ska skötas på ett snyggt sätt. Detta uppskattar nog det flesta.

Men det finns också moderatorer som är överkänsliga, har sina egna agendor eller lever ut någon pervers dröm av "lillpåve syndrom" på flashback.

Har hänt mig flera gånger att jag till exempel fått trådar kastade och låsta och sedan ett PM för att parafrasera "Jävla hoora ey snubben len! din tråd som du skapade gillades inte brushan och nu ska vi rösta om detta , fattar du ey len? om de andra tikker som jag , do fifan vi knolla dig med värsta kaoz warnings.. fattaru????"

Sen hör man aldrig mer om detta och varningen som man sitter och snällt väntar på dyker aldrig upp. Så med den besvikelsen och känslan av intern tomhet fick jag tanken, kan man inte lägga ett litet minus i kreddlistan till mods som alltid kommer gråtandes med trådar och inlägg som inte blir "framröstade" som det mest onda någonsin?

Sen efter ett tag så ser man ju vilka som drygar sig eftersom de har flera miljoner minus på sitt kreddkonto, och då tar man en diskussion om denna person kanske bäst lämpar sig som något annat?
Citera
2013-01-03, 19:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och diskussionen ska handla om?
Citera
2013-01-03, 19:10
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och diskussionen ska handla om?

Om man inte ska införa ett system så att moderatorer som kommer med "nu ska vi rösta om den här tråden" inlägg som mer eller mindre alltid blir nedröstade kanske inte har alla kanyler i armen och borde syssla med något annat?
Citera
2013-01-03, 19:12
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Om du har ett eller flera PM som det du exemplifierade så rapportera gärna dessa nu så ska vi givetvis titta på saken. Det finns en Rapportera-ikon i varje PM du kan använda.

admin4
Citera
2013-01-03, 19:16
Moderator
skunkensunes avatar
Jag gissar att TS pratar om det automatiska meddelande som skickas ut när ett inlägg har raderats för omröstning.

Citat:
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.

Att TS är upprörd över att det inte har hänt något efter detta förstår jag inte då det snarare innebär att det har beslutats att ingen påföljd krävs.
Citera
2013-01-03, 19:26
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag gissar att TS pratar om det automatiska meddelande som skickas ut när ett inlägg har raderats för omröstning.

Att TS är upprörd över att det inte har hänt något efter detta förstår jag inte då det snarare innebär att det har beslutats att ingen påföljd krävs.

Det jag menar är att om inlägget bryter mot forumets regler så får man en varning eller torterad, men om man inte får en varning eller blir torterad så bryter väl inte inlägget mot forumets regler?

Och när man får flera sådana här varje dag (nåja) så tänker jag "om jag inte fick en varning, varför blir inte inlägget/tråden återställt?"

Om andra moderatorer sitter och läser dessa inlägg och inte anser att de är brott mot mänskligheten och väljer att rösta nej, så är det ändå borta sen ju. Och därför tycker jag att man bör föra statistik över hur många som raderar trådar/inlägg som sedan röstas ned.

Då skulle man kunna få en rätt bra överblick om det nu skulle finnas moderatorer som är överkänsliga eller raderar hej vilt kanske i onödan?

Klart jag är glad att jag inte får varningar hela tiden, får då skulle livet bli ganska jobbigt och ensamt.
Citera
2013-01-03, 20:07
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Det jag menar är att om inlägget bryter mot forumets regler så får man en varning eller torterad, men om man inte får en varning eller blir torterad så bryter väl inte inlägget mot forumets regler?

Och när man får flera sådana här varje dag (nåja) så tänker jag "om jag inte fick en varning, varför blir inte inlägget/tråden återställt?"

Om andra moderatorer sitter och läser dessa inlägg och inte anser att de är brott mot mänskligheten och väljer att rösta nej, så är det ändå borta sen ju. Och därför tycker jag att man bör föra statistik över hur många som raderar trådar/inlägg som sedan röstas ned.

Då skulle man kunna få en rätt bra överblick om det nu skulle finnas moderatorer som är överkänsliga eller raderar hej vilt kanske i onödan?

Klart jag är glad att jag inte får varningar hela tiden, får då skulle livet bli ganska jobbigt och ensamt.

Högst antagligen för att den suger. Det vill säga håller så låg kvalitet att den inte platsar i forumet, eller att tråd om ämnet redan finns. Att starta en tråd men låg kvalitet är ju i sig inget regelbrott. Men om det hänger som tomten säckar mellan att tråden inte bara är kass utan även kan tänkas bryta mot en regel, så röstar moderatorerna om påföljd eller inte. Blir det ingen smisk, så innebär det inte att tråden återställs då den fortfarande suger. Så det att du inte åkt på en varning är snarare bra.

Att du åker på detta stup i kvarten kanske du skall se som en indikator på att du skall fundera ett varv till eller två innan du startar tråden.

Gyllene tips: Sök, Tänk, Skriv, Tänk, Formulera frågeställning sedan posta.
Citera
2013-01-03, 21:06
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Hej,

På flashback finns ett stort antal goda och hederliga moderatorer som på sin egen fritid sitter och går igenom allt möjligt för att forumet ska skötas på ett snyggt sätt. Detta uppskattar nog det flesta.

Men det finns också moderatorer som är överkänsliga, har sina egna agendor eller lever ut någon pervers dröm av "lillpåve syndrom" på flashback.

Har hänt mig flera gånger att jag till exempel fått trådar kastade och låsta och sedan ett PM för att parafrasera "Jävla hoora ey snubben len! din tråd som du skapade gillades inte brushan och nu ska vi rösta om detta , fattar du ey len? om de andra tikker som jag , do fifan vi knolla dig med värsta kaoz warnings.. fattaru????"

Sen hör man aldrig mer om detta och varningen som man sitter och snällt väntar på dyker aldrig upp. Så med den besvikelsen och känslan av intern tomhet fick jag tanken, kan man inte lägga ett litet minus i kreddlistan till mods som alltid kommer gråtandes med trådar och inlägg som inte blir "framröstade" som det mest onda någonsin?

Sen efter ett tag så ser man ju vilka som drygar sig eftersom de har flera miljoner minus på sitt kreddkonto, och då tar man en diskussion om denna person kanske bäst lämpar sig som något annat?

Kanske lättare få gehör om du använder lite mer diplomatiskt språk när du skriver, framförallt själva ämnesrubriken.
Citera
2013-01-03, 22:25
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Om andra moderatorer sitter och läser dessa inlägg och inte anser att de är brott mot mänskligheten och väljer att rösta nej, så är det ändå borta sen ju.
Även om inlägget frias från brott mot 1.xx i en omröstning, så finns fortfarande möjligheten att det bryter mot 0.0x. Det är upp till moderatorena i delforumet att bestämma.

Citat:
Och därför tycker jag att man bör föra statistik över hur många som raderar trådar/inlägg som sedan röstas ned. Att vi ö.h.t. har omröstningar beror på att ingen enskild moderator kan stänga av en medlem på egen hand.

Man startar en omröstning när det är uppenbart att inlägget bryter mot 1.xx, samt när man är osäker på om så är fallet. Resten gallrar man bort på egen hand.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-01-03 kl. 22:28.
Citera
2013-01-04, 08:50
Medlem
TRRRRISTs avatar
OK tack för insikten i hur "systemet" fungerar. Jag skrev denna tråd med ytterst begränsad information om hur systemet verkligen fungerar.
Citera
2013-01-04, 13:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Man startar en omröstning när det är uppenbart att inlägget bryter mot 1.xx, samt när man är osäker på om så är fallet. Resten gallrar man bort på egen hand.
Vill göra ett tillägg. Med "gallra bort" menas inte att man raderar inläggen, utan att man gallrar bort RPs för 1.xx, där man själv kan avgöra att inläggen inte bryter mot någon 1.xx regel.
Citera
2013-01-04, 16:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Även om inlägget frias från brott mot 1.xx i en omröstning, så finns fortfarande möjligheten att det bryter mot 0.0x. Det är upp till moderatorena i delforumet att bestämma. .
Dessutom finns omröstningsresultatet Ingen åtgärd, men låt vara raderat, dvs att den pollade användaren inte utsätts för någon åtgärd, men att inlägget likafullt förblir raderat.

Citat:
Precis. I synnerhet när det gäller 1.08 är det inte sällan uppenbart för moderatorn att det rapporterade inlägget ligger i närheten av ribban för bryta mot regel 1.08.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-01-04 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in