Citat:
Ursprungligen postat av
Spackelackan
Jo det satt där det skulle! Var litet för slö för att orka fylla palten den här gången och dessutom så hade jag ju inget rimmat fläsk att pula i klumparna, så därför så var det fuskläge som gällde. Gott var det iaf.
Ska du utbilda thailändarna i litet hederlig paltkultur? Det kan dom små rackarna behöva!

Finns lingonsylt tillgängligt där nere förresten? Borde ju finnas med tanke p att det bor mycket svenskar där nere.

Går nog att hitta allt här, men påsen åker nog med till Kambodja en sväng först.
Nu blir det nudlar och ägg... Fan jag gillar inte ägg alls, men är man fattig så är man.
http://www.ladda-upp.com/bilder/84452/hemlagade-nudlar
Kokas, läggs i plastlåda (tja, vi har inget kök, en gryta och en varmvattenkokare) och sen piffas till lite. Men inget matsalsbord, eller ingenting alls egentligen. Så det blir vad det blir.
Billigt blir det ju i alla fall. Kostade väl runt 5-7kr för 2 pers om jag räknar bort den obligatoriska ölen. Fattar inte kvittona jag får heller så jag vet inte exakt.
Hon dricker vatten från nån automat för 2THB/liter och jag slukar en liten chang för 35THB.
Men nu har jag skickat ut henne på shopping igen, så det blir soppa på kyckling ikväll. Arroy mak mak. 90% grönsaker och 5% chili, 5% kyckling.