Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Äh jag åt EN sån där korv, det är salsicciastorlek på dem och sen åt jag en förbannad massa salsa. I övrigt så rör jag rätt mycket på mig
Ändrat: Ber om ursäkt om du blev stött av det där med infarkt. Det är klart det är fett men såna sjukdomar är aldrig bara en fråga om vad man äter utan också hur man rör sig.
En till ändring: ärligt talat, hur mycket onyttigare är det här än en burgare med friterade pommes? Det känns onyttigt eftersom man sätter ihop allt och det är så klart ingen Anna Skipper-mat, men fan smörstekta pannkakor, grädde och sylt är nog uppe i samma division
Ingen fara Anders, jag blev inte stött, mest bara lite orolig å dina vägnar. men som du säger, det är inte sådan mat man äter varje dag.
Det som satte mig i klistret var min pissiga gener. Jag har stor hereditet för hjärtsjukdom både på mors och fas sida. Så trots att jag är en liten kvinna i mina bästa år som levt och ätit sunt, så kletade mina kranskärl igen sig. Jag hade bla en kusin som tvärdog i sömnen vid 52 års ålder, och min far var bara 63 när han fick en massiv infarkt. Min min mor hade även tre mindre infarkter under sitt liv, så det hade nog inte spelat någon roll för min del hur bra jag skött mig. Livet är orättvist, men tack och lov för svensk hjärtsjukvård, bland den bästa i världen. Jag har fått jättebra vård, och kan leva tills jag blir 90 bast säger min doktor.