Citat:
Ursprungligen postat av
Mangelina
UPS 🤭. Jag var tydligen okunnig på det området och trodde genast att det var taskig kvalité på mozzarellan. Detta eftersom den mozzarellan (buffel) jag brukar använda aldrig släpper så mycket vätska. Ingen vätska alls faktiskt. Har därför gått alldeles utmärkt att ha på pizza (ja, rena I ugnen) istället för ost och hör och häpna blivit oerhört gott också (dessutom sagt av en som inte gillar mozarellapizzor på pizzeria, vilket borde säga en del).
Men du kan väl ändå ge mig att "vanlig" mozzarella är trådigare och inte smakar lika mycket som buffelmozzarella?!

Ja, jag ger dig att fiore di latte inte smakar någonting alls jämfört med buffel, det är ett objektivt faktum.
Om du köper en buffel som inte mjölkar sig, har du köpt någonting väldigt märkligt alternativt en specialare gjord för att ha just på pizza, men den chansen är minimal.
Din kompis som "inte gillar mozzarella" på pizza, är det buffel, fiore di latte eller helt enkelt fulmozzarella som ALLA pizzerior har som inte strävar efter det lilla extra? Många frågor, få svar.