Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Jäkligt fin mat du har lagat och bra bilder också.
Bacon och svamp är suveräna smaksättare. Själv plockar jag mest trattisar och svart trumpet och torkar. Det är suveränt att ha i lite allt möjligt. Mitt lager är i det närmaste oändligt efter en fantastisk höst. Tror jag sitter på runt 10 liter torkat, och det är rätt mycket.
Jag har köpt bacon på Taylors i Sthlm ett par gånger och sedan dess har jag blivit jobbigt kräsen vad gäller det. Nästan så att det har skadat mer än vad det varit till nytta. De har sjukt bra bacon som inte kostar mer än Scans (120 kr/kg).
Tack!
Jag och tanten är ute ganska ofta och försöker plocka svamp. Tyvärr går det oftast inget vidare så det får tyvärr oftast bli att man plockar svamp på Ica...
Drömmer om att hitta ett magiskt svampställe som man hör folk hittar då och då. En äng full med gula fina kantareller är något jag länge önskat mig
Kan tänka mig att den baconen är fin! Har tyvärr dåligt sortiment av "lyxvaror" här på hemmaorten men försöker köpa lite roliga saker när man är iväg någonstans. Risken är som du säger att man blir kräsen och sen duger ingenting längre
Var nyss inne på din blogg, otroligt inspirerande!