2005-04-29, 10:10
Medlem
Den enda tråden om Carola!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,638230,00.html

Det verkar ju duktigt lätta att vinna på Lyckochansen. Två gånger på två försök. Bra jobbat Carola - och kanske dags att skaffa dig ett liv...
Citera
2005-04-30, 06:30
Medlem
Dumsmurfens avatar
Vilken jävla nolla hon är. Det måste väl bara vara riktiga nötter och utvecklingsstörda som ringer in och kastar bort pengar på dessa program. Jag vet inte inom vilken kategori Carola skulle passa i, kanske båda två.
Citera
2005-04-30, 22:44
Medlem
Man kan inte låta bli att imponeras av hennes kunskaper, att hon klarat 2 av problemen.
Citera
2005-04-30, 22:50
Medlem
god mats avatar
Ni tänker väl samma sak som jag fast ni inte säger det rakt ut. Skivbolagsrepresentanten Ulrika Hammar ljuger så klart. Man ringer inte två gånger och kommer fram båda. Och är Carola. Men det är väl inte så smickrande att hon sitter och tokringer.
Citera
2005-04-30, 23:25
Medlem
Har nyhetstorkan slagit till? Det hände ju tydligen i december.

Detta program verkar för övrigt vara avfallsplatsen för IQ-befriade horor fyllekåta producenter på TV3 lovat programledarjobb i nåt svagt ögonblick.
Citera
2005-05-11, 20:05
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Så du menar att vilken väktare kan komma fram till mig och göra en visitation? Det låter vansinnigt.

En väktare får endast göra en skyddsvisitation om det finns en misstanke att personen kan skada sig själv eller någon annan.
Man får aldrig skyddsvisitera en väska då väskan inte utgör ett hot...

Jobbar som väktare och har hittills plockat både advokater ( som skulle stämma butiken för att han hade stulit en dammsugarslang) och en chefen för ekonomiroteln på Polisen i stan.
Han blev av med jobbet för en snattad fpk med skinka....Iofs hade han fuskat en del med annat på jobbet visade det sig vid en närmare koll på tjommen..,..
Citera
2005-05-11, 20:27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
En väktare får endast göra en skyddsvisitation om det finns en misstanke att personen kan skada sig själv eller någon annan.
Man får aldrig skyddsvisitera en väska då väskan inte utgör ett hot...

Nej, det är bara polisen som får göra detta. Om den misstänkte inte frivilligt visar innehållet så får man helt enkelt tillkalla polis som får göra visitationen.

När det gäller Carola så har väktaren tydligen gjort helt fel där. Man har faktiskt rätt att stoppa på sig varorna i fickorna/väskor i en butik. Det finns inget måste att hålla allt synligt i händerna så länge man är inne i butiken.

Dessutom är det först när man lämnat butiken som brottet är begånget, inte när man lämnar kassalinjen om det finns varor utanför kassalinjen, t.ex i klädbutiker som ofta har klädställ omedelbart utanför ingången. Då är brottet begånget först när man klart passerat klädstället utanför ingången. Man har faktiskt rätt att ha varor i fickorna även när man tittar på kläder i klädstället utanför butiken..

Icke uniformerad butikspersonal har dessutom inte rätt att handgripligen stoppa snattare. Det är bara vid misstanke om brott som ger 2 års fängelse eller mer som man får göra envarsingripande (eller vad det nu hette) och snatteri ger bara bötesstraff. Har själv sett butikspersonal som olagligen försökt jaga efter snattare..
Citera
2005-07-12, 12:02
Medlem
Carola farligt och snygg

Jag gillar Carola och hon har alltid varit fräsch men det är något läskigt med henne. Kan inte sätta fingret på vad. Har ni känt detsamma?
Citera
2005-07-12, 12:46
Medlem
stukas avatar
ja, människan är väl djupt religiös.
Citera
2005-07-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Jag gillar Carola och hon har alltid varit fräsch men det är något läskigt med henne. Kan inte sätta fingret på vad. Har ni känt detsamma?

Ja det finns nåt ogripbart över henne....

ibland kan jag bli överraskad över hur snygg hon är på ett "vanligt-tjej-vis"...och det har inte minskat med åren

och sen tänker jag på hur bra artist hon är, jag gillar ju mycket schlager etc

Och sen vänds allting över ända! och jag tycker att herregud - jag skulle inte kunna vara i samma rum som henne!! och hon sjunger ju som en tryckluftsborr. och denna Knutbyanda!

hon är ju ingen mesbrud iaf....
Citera
2005-07-12, 13:27
Medlem
Sweeds avatar
Hennes bakgrund i Livets Ord kan väll göra att man ifrågasätter hennes omdöme,speciellt det där skrikandet som läckte ut i media.
Jag vet då vad jag tänkte om det hela,men det var ju några år sen,men hon har väll lämnat LO nu?
Citera
2005-07-12, 16:03
Medlem
Catyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweed
Hennes bakgrund i Livets Ord kan väll göra att man ifrågasätter hennes omdöme,speciellt det där skrikandet som läckte ut i media.
Jag vet då vad jag tänkte om det hela,men det var ju några år sen,men hon har väll lämnat LO nu?

Carola lämnade Livets Ord för en annan pingströrelse i Stockholm (tror det var Karisma center, men den gick väl i konkurs för inte så längesen). Hon har däremot medverkat på Livets Ords möten flera gånger, inte som medlem men som gäst.
Tro däremot inte att hon slutat "skrika" (tala i tungor), för det gör de i alla pingstförsamlingar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in