Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-03, 11:21
Medlem
eh-Yoricks avatar
Jag har alltså en MacBook Pro med Mountain Lion och när datorn har varit på ett tag börjar skrivbordet vandra uppåt på skärmen.

Visualisering:
Den översta ikonen på skrivbordet försvinner upp under menyraden och de ikoner som är under följer med så att det fortfarande är samma avstånd mellan dem. Och om jag nu då väljer att trycka på en ikon träffar inte "trycket" där pilen pekar utan en bit ovanför, exempelvis på ikonen ovan.

När jag startar om datorn arrangerar sig ikonerna rätt och allt är som vanligt, men efter ett tag börjar alltså skrivbordet vandra uppåt igen.

Jag har givetvis googlat en del men utan framgång. Så tips och lösningsförslag tas tacksamt emot.
Citera
2013-01-03, 12:53
Medlem
Kethrs avatar
Ingen permanent lössning.. men hörgerklicka -> ordna efter typ
Citera
2013-01-03, 13:20
Medlem
eh-Yoricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Ingen permanent lössning.. men hörgerklicka -> ordna efter typ

Det hjälper tyvärr inte ens temporärt.
Citera
2013-01-03, 16:01
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-01-04, 02:04
Medlem
testa ändra skärmsläckare
Citera
2013-01-05, 11:05
Medlem
eh-Yoricks avatar
Jag fick nys om denna tråden http://forums.macrum...ad.php?t=882026 och det verkar fungera bra.
Citera
2013-01-05, 17:13
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eh-Yorick
Jag fick nys om denna tråden http://forums.macrum...ad.php?t=882026 och det verkar fungera bra.
Prova att posta länken igen.
Citera
2013-01-05, 19:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eh-Yorick
Jag har alltså en MacBook Pro med Mountain Lion och när datorn har varit på ett tag börjar skrivbordet vandra uppåt på skärmen.

Visualisering:
Den översta ikonen på skrivbordet försvinner upp under menyraden och de ikoner som är under följer med så att det fortfarande är samma avstånd mellan dem. Och om jag nu då väljer att trycka på en ikon träffar inte "trycket" där pilen pekar utan en bit ovanför, exempelvis på ikonen ovan.

När jag startar om datorn arrangerar sig ikonerna rätt och allt är som vanligt, men efter ett tag börjar alltså skrivbordet vandra uppåt igen.

Jag har givetvis googlat en del men utan framgång. Så tips och lösningsförslag tas tacksamt emot.

Och du har rätt upplösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in