Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-03, 03:44
Medlem
Tjenare, först och främst vill jag be om ursäkt ifall jag har valt fel område!

Iallafall nu är det så här att min mus vill inte som jag vill, när jag rör musen över skärmen på låt säga, Google Chrome, även Kontrollpanelen och andra mappar som det kommer fram en "Hand" på muspekaren dvs en "länk" till något.

Min mus vill gärna söka sig till den själv, alltså när jag drar en rak linje så söker den sig till grejer som jag kan "trycka" på (detta är jättesvårt att förklara), men det känns som att den är typ målsökande.
Den söker sig även till adressfältet på internet, och i kontrollpanelen så försöker jag dra en rak linje från ena sidan till den andra så söker den sig till alla kategorier som är där inne och vill dit och inte åka rakt, så musen börjar bli otroligt jobbig.

Musen är en Razer Deathadder 3500DPi som jag har haft i snart 2 veckor, och jag har senaste drivrutiner, men ändå så vill den inte riktigt som jag vill. Iallafall, om någon här på FB har haft samma problem någon gång och lyckats lösa det så hade jag blivit ypperligt tacksam om ni delade med er på hur ni gjorde

Tack på förhand, ThorieN

Btw, har försökt googla men ärligt talat så har jag inte en aning om vad jag ska googla på, kommer bara in på sidor där det står hur man konfigurerar musen på olika knappar så det är svårt att hitta, eller så är det jag som är dum
Citera
2013-01-03, 04:05
Medlem
Kolla vad som händer om du kopplar in den i en annan dator och testa dessutom med en annan musmatta (eller något annat fungerande underlag). krånglar den fortfarande så är det bara att gå till återförsäljaren till musen alternativt Razer och få en ny på garanti så länge den inte är begagnad och över ett år gammal.. Då är den körd!
Citera
2013-01-03, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F1LLE
Kolla vad som händer om du kopplar in den i en annan dator och testa dessutom med en annan musmatta (eller något annat fungerande underlag). krånglar den fortfarande så är det bara att gå till återförsäljaren till musen alternativt Razer och få en ny på garanti så länge den inte är begagnad och över ett år gammal.. Då är den körd!
Om garantin ska gälla så förutsätter ju detta att det är fel på musen. Det där låter ju snarare som en funktion. Visserligen skulle jag kräkas och sparka katter av en sådan funktion, men det är ändå inget fel.

Jag skulle tro att det är någon simpel inställning i kontrollpanelen eller något liknande.
Citera
2013-01-03, 08:29
Medlem
Millediablos avatar
Har du provat installera om drivrutinerna på nytt?
Citera
2013-01-03, 09:39
Medlem
dankoreliuss avatar
Verkar vara någon variant av "Snap to default button"
Fast med skilnaden att den styr muspekaren mot olika objekt.
Kan vara någon inställning i drivrutinerna eller något gosigt crapware du fått på köpet med någon nedladdning.

Om du lyckas lokalisera vad det är så skulle jag vilja vet för min mor skulle behöva något liknande på sin dator.
Citera
2013-01-03, 10:35
Medlem
Skadat godss avatar
Låter som sagt som en installerad funktion, kanske fått med drivrutinsinstallationen.
Har du kollat på alla flikar på "Mus" och ev nåt som heter "Razer" i kontrollpanelen (adress i en utforskare: Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen (kopiera och klistra in adressen))?

Ex.vis under "Mus", fliken Pekaralternativ så finns funktionen "Flytta muspekaren automatiskt" som gör att pekaren alltid pekar på "Ok"-rutan i dialogrutor osv.
Kanske att Razer har en liknande, mer kraftfull funktion som standardinställning.
Citera
2013-01-03, 16:19
Medlem
det är din mus som är dålig!

jag hade en lika dan mus förut.
nu har jag en annan variant av razer och det är bättre men har andra problem.

razer är skit helt enkelt.

jag hade samma problem som du med Razer Deathadder 3500DPi
den rörde sig av sig själv och styrde lite som den ville.

köp en ny mus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in