2013-01-02, 19:02
Medlem
AgentHemligs avatar
Sett ett program på kanal 10 ett par gånger. De fångar aligatorer i snaror där de kan få sitta i över två dygn.
De letar runt med båt och käpper dem i skallen efter att ha korkat med en huggkrok.

Jag är ingen djurrättsaktivist, men är inte detta helt sjukt. De åker långt ut i svampmarkerna och jagar med, så det är ingen skyddsjakt direkt.

Kan någon upplysa mig kring detta? Trodde de hade någon form av djurskydd, att de var utrotningshotade eller nått.
Citera
2013-01-02, 19:09
Medlem
Fånga dom inte en " odlad " alligator i detta avsnitt? Så antar att det finns en hel del odlade där ute + att dom jagar bara under 30 dagar.
Citera
2013-01-02, 19:13
Medlem
Not.Theres avatar
Antar att du menar Swamp People?

De jagar i Louisiana, USA.

Skickar en länk med lite info. Var där nu över jul och fick en guidad tur på ett Alligator Research center, om jag inte minns fel så har de 3 miljoner alligator på 4.5 miljoner invånare.

http://www.wlf.louisiana.gov/wildlife/alligator-hunting

EDIT: Väldigt goda att äta dessutom.
Citera
2013-01-02, 19:15
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcrash2
Fånga dom inte en " odlad " alligator i detta avsnitt? Så antar att det finns en hel del odlade där ute + att dom jagar bara under 30 dagar.

Jag såg inte idag, zappade bara förbi men kom att tänka på det och gjorde tråden. När jag google fick jag fram att jakt var förbjuden, men dessa herrar har ju uppenbarligen tillstånd.

Odlade aligatorer har jag aldrig hört om, men jag är som sagt oinsatt.
Citera
2013-01-02, 19:21
Medlem
khys avatar
De har licens och har under 30 dagar på sig att döda sina "tags"(antal) som de har fått av staten. Alligatorer i träsken i Louisiana ökar så kraftigt att de måste ha jakt för att förhindra att de närmar sig städerna och ger sig på människor.
Citera
2013-01-02, 20:37
Medlem
AgentHemligs avatar
Tack för svaren
Citera
2020-03-20, 00:42
Medlem
killmoonys avatar
Gator kött är dessutom riktigt gott att äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in