Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Är det inte lika viktigt att meddela att den personen inte längre "ansvarar" för delforumet ifråga? Det tycker jag.
Men det är kanske som hos min arbetsgivare? När någon anställs är det fanfarer och publika annonser. När någon slutar (oavsett anledning) så tystas det ner och ett officiellt tillkännagivande av detta sitter väldigt långt inne. Ibland får man inte reda på det innan det liksom är för sent.
Njae ser det inte så.
Med risk för att göra en ganska grov dragning på detta så:
Inom moderatorer och admins, så får de säkert veta om någon ska lämna uppdraget, dvs, inom "arbetsplatsen" så tas detta.
Däremot så utannonseras inte detta till användarna (eller kunderna om man så vill), då detta inte berör kunderna.
Däremot så berör det kunderna att kunna säga att "Hej, nu finns det en ny person ni kan kontakta ang. detta".
Lite hårddragning men ändå vad jag anser.
Det är intressant att veta när det finns en ny person man kan kontakta för att få svar om en tjänst, men är inte lika intressant att får veta när folk försvinner vilket man ändå ser eftersom titeln försvinner (eller i verkliga livet, en Out of office på den personen när man mailar)