2013-01-02, 03:38
Medlem
slaaashs avatar
Tja. Jag har två frågor, vad är det som gör och vad händer i kroppen när man snetrippar?
Citera
2013-01-02, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaaash
Tja. Jag har två frågor, vad är det som gör och vad händer i kroppen när man snetrippar?

Borde väl bara vara psyket som inte hålls under kontroll bara.
Fast sen finns det ju fall med folk som får hjärtklappning eller panikattacker, fast där tror jag också psyket ligger i grund.
Citera
2013-01-02, 04:03
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Det är hjärnan som spelar ett spratt bara, sen snetrippar man väl inte direkt på cannabis utan du får obehags-känslor/panik när du "snetrippar"
Citera
2013-01-02, 04:12
Medlem
uuy1851s avatar
Jag tror inte att någon i modern tid kan förklara den exakta biokemin i kroppen, som sker under en snedtripp. Vi har liksom typ precis börjat upptäcka vad vi är för något :P Ge det några år
Citera
2013-01-02, 04:26
Medlem
ILikeDrugss avatar
Ja har märkt att mina snetrippar inträffar typ säg att ja tagit ett frimärke sen händer de något typ ser snuten komma i min riktning och ja börjar bli nojjig och försöker va normal å sträva emot trippen då snear man ur rätt fort :p men bara man ä lugn å följer med ruset så ä de lugnt :)
Citera
2013-01-02, 04:42
Medlem
RoryBreakers avatar
Du snear när du tappar kontrollen och inte kan hantera det.
Citera
2013-01-02, 04:54
Medlem
CockneyRejects avatar
man börjar nojja och nojjan blir liksom okontrollerbar, unlimited nojja !! lyckades med detta som färsking ^^
Citera
2013-01-02, 06:00
Medlem
Ramaskriets avatar
Jag har rökt otaliga gånger, tidigare flera gånger om dagen månader i följd, och har flera i min umgängeskrets som gjort detsamma men ingen av oss har någonsin erfarit en snedtripp. Vet faktiskt ingen som "sneat" av cannabis, ändå kan man läsa om det här på flashback. Verkar vara ett färskingfenomen som inträffar då man inte vet vad ett cb-rus innebär och när man blir bäng kan man inte hantera detta. Är det någon här som faktiskt har fått en sned"tripp" av cb?
Citera
2013-01-02, 08:15
Medlem
slaaashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Är det någon här som faktiskt har fått en sned"tripp" av cb?

Jag fick det någon gång när jag börja röka
Citera
2013-01-02, 08:24
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Jag har rökt otaliga gånger, tidigare flera gånger om dagen månader i följd, och har flera i min umgängeskrets som gjort detsamma men ingen av oss har någonsin erfarit en snedtripp. Vet faktiskt ingen som "sneat" av cannabis, ändå kan man läsa om det här på flashback. Verkar vara ett färskingfenomen som inträffar då man inte vet vad ett cb-rus innebär och när man blir bäng kan man inte hantera detta. Är det någon här som faktiskt har fått en sned"tripp" av cb?

Du är rolig du, det är knappast påhittat och oftast är det antingen när man är ny och inte känner till sin toleransnivå och kör på för hårt eller första gången man prova bong. Det kan även bli av om man inte normalt rökar tobak och röker blandat för då blir det snabbt obehagligt kan jag lova. Löses oftast genom att få i sig lite sött och vänta ut skiten det går över får man tänka.

Har dock själv aldrig sneat utan tobak, jag tål inte tobak.
Citera
2013-01-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidcom4yo
Borde väl bara vara psyket som inte hålls under kontroll bara.
Fast sen finns det ju fall med folk som får hjärtklappning eller panikattacker, fast där tror jag också psyket ligger i grund.

vart med om detta när jag var yngre, bara en gång dock fick svårt o andas med haha men va bara o chilla så gick det över
Citera
2013-01-02, 08:28
Medlem
DeMo_Ds avatar
Som någon annan skrev börjar det med en liten obehagskänsla som sakteligen växer sig större och större ju djupare in i ruset du kommer. Nej fyfan det är inte skoj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in