• 3
  • 4
2013-01-02, 17:22
Medlem
Jag tycker iaf en flytt vore det bästa för dig. En nystart? Tror du att du skulle må bättre av att komma ifrån sthlm?

Bor själv 20mil från sthlm (dalarna) och en tågresa på inte ens 2h så är man där nere igen. Beror väl på för din del om det bli "för enkelt" för dig att ta dig dit, om det nu är några problem som drar. Beror ju oxå på vilken stad din pappa ska flytta till.
Ett plus till att bo i en mindre stad en bit från sthlm är ju tex att det finns lägenheter,inga direkta köer, och med billig hyra. Så du kan få ett eget boende? Som du har råd med
Citera
2013-01-02, 17:23
Medlem
när jag mådde som allra sämst, när jag inte längre undrade hur långt det var "dit ned", tog jag mina sista kopek och reste långt bort. eftersom jag var blasé och likgiltig tänkte jag att det kvittade väl om jag dog här eller på en annan kontinent. en rationell tanke i ett annat irrationellt och suddigt tillstånd. tveklöst räddade det mitt liv.

att flytta är alltid bra, det är en nystart. men om du inte tänker göra det råder jag dig ändå att åka med din syster, stanna någon månad eller så. nya miljöer, nya människor, nya intryck, etc. är mycket bra för det psykiska välbefinnandet.
Citera
2013-01-02, 17:25
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Ska försöka vara så koncis som möjligt.

Man, 22.

Jag håller med till fullo, påminner en smula om mitt liv med min mor i Stockholm. Fast vi två flyttade ner från Norrland på nittotalet. Annan finanskris och andra problem.

Du har full kontroll på problematiken. Önskar jag kunde ge dig några klara råd här. Då annat än att frångå det du ser som naturligt. Om tiotalet år och om du fortfarende lever så kan det vara ett råd att bära med sig.

..Nog om det, dags för lite Svensk porr.
http://www.youtube.com/watch?v=jzkUUSWiM_4
Citera
2013-01-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Failer87
Frågor

Har Du någonsin tränat sport

Skulle du kunna se dig själv ta upp Boxing eller Fotbolls träning för att ha en rutin vilket ger dig i tur självförtroende och virilitet

Du kan fan klara dig från det här
Någon av dessa Råd kan vara den som förändrar ditt liv

Du är nästan där
kom igen!

Träning kan stärka självförtroendet. Om den psykiska ohälsan inte bottnar i detta kommer det inte att ta bort den dock. Pratar av egen erfarenhet.

mvh
Citera
2013-01-02, 19:21
Medlem
Du skriver om väldigt många olika mediciner, men har du någonsin fått behandling? Av Psykolog alt. Leg Psykoterapeut?

Jag kanske bara missat det, läste inte hela tråden.
Citera
2013-01-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun Kjell
Du skriver om väldigt många olika mediciner, men har du någonsin fått behandling? Av Psykolog alt. Leg Psykoterapeut?

Jag kanske bara missat det, läste inte hela tråden.

Nix tyvärr. Aldrig faktiskt fått ordentlig psykolog/kbt-hjälp.
Citera
2013-01-02, 21:16
Medlem
GanjahSmokes avatar
Res på en lång resa och se till att lära dig något nytt som du är intresserad av.
Sluta ta piller det är bara skit . Träning ger underbara droger från våra kroppar .
Att äta sund mat och det regelbundet ,oj vad det gör mycket. Att umgås med kompisar
även om man känner sig extremt osocial , får dig på ben fort . Tänk på saker som får dig att
skratta mycket , kommer du inte på något ,titta på lite på någon balla komiker på youtube .
Citera
2013-01-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Nix tyvärr. Aldrig faktiskt fått ordentlig psykolog/kbt-hjälp.

Då är det vad jag skulle satsa på, be att få en remiss för behandling av Psykolog/Legitimerad Psykoterapeut, se till att det inte bara blir nån kurator eller annan tomte.
Citera
2013-01-03, 00:47
Medlem
CConspiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoOmpio
Min "historia" kanske kan hjälpa dig

Jag mådde också dåligt förut, mycket av det du skriver stämde in på mig när jag var mellan 16-20. När jag var 19 flyttade jag ifrån min hemstad för att komma bort från allt och framförallt mina föräldrar som möjliggjorde mycket av mitt självdestruktiva beteende. Jag flyttade tillsammans med min syster och skaffade mig ett ganska välbetalt men ostimulerande jobb vilket ändå var okej med tanke på att jag som du skitit i grundskolan och aldrig gått gymnasiet.

Jag skötte dock inte jobbet och fick sparken efter ett tag vilket gjorde att jag började må dåligt igen och jag åkte hem till mina föräldrar på besök över sommaren och fastnade där tills jul. Då var jag i en riktigt djup svacka och gjorde i princip INGENTING och pratade inte med någon. Av olika anledningar bestämde jag mig dock för att flytta tillbaka till min syster och bort från hemstaden igen vilket verkligen förändrade mitt liv.

Jag hade inget som höll mig tillbaka och jag hade inget vettigt och göra så jag tog tag i mig själv och började på komvux för att skaffa mig gymnasiekompetens, jag tänkte att jag ska göra mitt bästa och jag ska göra detta för min skull och utmana mig själv och se hur långt jag kommer. Mitt liv har verkligen fått en mening nu och jag har så mycket nya intressen och blir stimulerad varje dag. Jag är nu 23 år och till juni får jag mitt slutbetyg och ska börja på högskolan till hösten.

Allt är inte guld och gröna skogar och jag har såklart fortfarande svackor där jag mår dåligt men eftersom jag har något jag ser fram emot och kämpar för så håller det mig igång. Något som också har hjälpt är att jag under denna tiden inte haft ett enda förhållande, inte festat(jo nån gång) eller haft så stort umgänge, jag är inte särskilt intresserad om jag ska vara ärlig men jag tror det kan förstöra mycket när man inte kommit ur skiten till åtminstone 70%.

Det är intressant att se hur familjemedlemmar och gamla vänner ändrar sin syn på en och börjar se en som en vuxen människa och inte den bortskämda odugliga deprimerade skitungen som de aldrig trodde det skulle bli något av. Mina föräldrar och speciellt min mamma som mår psykiskt dåligt mår faktiskt lite bättre av att veta att jag mår bra. Jag träffar dem ofta men jag låter inte deras problem förstöra min vardag.

Lycka till

Tack för att du skrev detta, tackar också TS men såg mer i mig själv i din historia. Är lite yngre än dig men tycker nyligen att jag har tagit tag i mitt liv (också börjat på komvux) och ser mig själv "längre fram" än vad jag tänkte förut. Eftersom låg-mellan-högstadiet inte var någon succe och inte gymnasiet heller för den delen så har jag alltid sett mig med något vanligt tråkigt jobb. Men nu har jag börjat tänka i mer utmanande banor, läste någonstans att man ska satsa på det man inte tror man klarar av och snappade upp den vägledningen. Känner nu att jag är påväg att bli något riktigt stort, vill iallafall testa
Citera
2013-01-03, 03:16
Medlem
Tackar ännu en gång Verkligen för att 18.000 personer faktiskt klickade in sig på tråden och många av er gav otroligt givande svar. Ibland känner man sig extremt ensam med sina problem, men förstår att man många gånger överdriver dem för sig själv, man mår sämre än man måste, och saker känns bajs fastän det bara är piss.

Att få höra saker som är skrivna får mig att se ljusglimtar i detta eviga mörker, och jag kanske inte lyckas denna gång heller, men sånt här får mig att fortsätta.

Tack, tack och Tack.
Citera
2013-01-06, 12:54
Medlem
Vladkabkos avatar
Kul att du mår bra/bättre.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto