2013-01-02, 01:48
Bannlyst
Jag är sugen på att köpa en s3 lte som har inbyggt 4g men jag är orolig att det inte kommer fungera för mig. Någon som kan tala om om den funkar med halebop kontantkort eller om man bara får 3g?
Citera
2013-01-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Jag är sugen på att köpa en s3 lte som har inbyggt 4g men jag är orolig att det inte kommer fungera för mig. Någon som kan tala om om den funkar med halebop kontantkort eller om man bara får 3g?

Halebop kundtjänst borde kunna svara på om de har stöd för 4G på sina kontantkort. Så länge mobilen stödjer 4G har det ju inget med telefonen att göra, utan styrs helt av din operatör.

Dock skall du se upp med att det tyvärr finns två olika standarder på 4G. Beroende på vilket, måste du välja en 4G nalle med stöd för Telia eller Tele2. Någon av dem stödjer säkert Halebop. Men det är det deras kundtjänst som kan svara på.
Citera
2013-01-04, 10:19
Medlem
Timpppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Halebop kundtjänst borde kunna svara på om de har stöd för 4G på sina kontantkort. Så länge mobilen stödjer 4G har det ju inget med telefonen att göra, utan styrs helt av din operatör.

Dock skall du se upp med att det tyvärr finns två olika standarder på 4G. Beroende på vilket, måste du välja en 4G nalle med stöd för Telia eller Tele2. Någon av dem stödjer säkert Halebop. Men det är det deras kundtjänst som kan svara på.

Halebop har 4G stöd men du måste leta efter en med Telia låsning för den använder en annan frekvens än den med Tele2 låsning.
Telia/Tre använder samma frekvenser.
Tele2/Telenor använder samma frekvenser.
Citera
2013-01-04, 12:32
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpppa
Halebop har 4G stöd men du måste leta efter en med Telia låsning för den använder en annan frekvens än den med Tele2 låsning.
Telia/Tre använder samma frekvenser.
Tele2/Telenor använder samma frekvenser.
Halebop kör på samma frekvens som Telia och comviq kör på samma som Tele2.
Citera
2013-01-04, 12:39
Medlem
iHenkeds avatar
Vet inte hur det är specifikt på Halebop men Comviqs kontantkort stödjer INTE 4G i nuläget. Rekommenderar dig därför att kontakta Halebops kundtjänst för att få svar på frågan.
Citera
2013-01-04, 15:57
Medlem
Beroende på vilken påfyllning du laddar på med så kommer du att få 4G i din telefon!

Om du ska köpa en S3 LTE, se till att det är Telias eller Halebops modell, detta då den har städ för 4G på 2600MHz och 800MHz. Köper du Tele2s modell så kommer den endast fungera i tätorter, detta då den har stöd för 2600MHz och 900MHz för 4G. 800 och 900MHz används utanför städer för att ge bättre yttäckning, det används även i städer för att ge bättre inomhustäckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in