2013-01-01, 20:38
Medlem
Hej!
Hoppas detta är rätt tråd, visste inte riktigt vart jag skulle skriva.
Jag blev medlem på en helt säker sida som jag sedan några månader tillbaka kunnat logga in på utan problem. Det går att logga in på denna sidan från en annan dator, men inte via min. Har provat att stänga av windows-brandväggen men inte gett reslutat. Men nu idag så blev jag medlem igen, men kunde då inte logga in och får upp en ny sida där det kommer upp en gul varningstriangel och det står följande;

"Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to payment.schibsted.se.

Peer's Certificate has been revoked.

(Error code: sec_error_revoked_certificate)

* The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
*Please contact the website owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site."

Jag har googlat som bara den men inte hittat någon lösning. Har testat att logga in från firefox, IE och chrome. Alla sidor säger likadant.
Behöver verkligen hjälp med detta.
Senast redigerad av daniifilth 2013-01-01 kl. 20:41.
Citera
2013-01-01, 20:49
Medlem
Pröva att visa certifikatinformation, gissningsvis är kedjan bruten någonstans.

Försäkra dig om rätt datum/klockslag på din dator och att du har giltiga certifikat nedladdade. Var det ett tag sedan du använde Windows Update kan det vara anledningen då nya certifikat pushas ut därifrån ibland.
Citera
2013-01-01, 21:07
Medlem
Tack! Det löste sig nu!
Citera
2013-01-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniifilth
Tack! Det löste sig nu!

Var det något av svaren jag tillhandahöll? Kan vara kul att veta vad som fungerar och vad som var problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in