2013-01-01, 18:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ja, säga vad man vill om Gävleborgspolisen, men de verkar ha medgång inom segmentet märkliga fyllekörningar för närvarande. I helgen togs en berusad förare på gräsklippartraktor i Ljusdals kommun, och nu en berusad tillika traktorägande snöskottare i Söderhamn.

Tydligen var traktorfärden vinglig mm. Grannen blev troligen förbannad på felaktígt snötippande och anmälde till polisen.

Någon som vet mer om denna händelse?

Händer dylikt även i andra län?

Länk om händelsen: http://helahalsingland.se/soderhamn/...-grannens-tomt
Citera
2013-01-01, 18:51
Medlem
Späks avatar
Jag skrattade en smula åt upptåget!

"Här har du tre kubik snö din jävel"!

Kan någon förklara hur en s.k "eftersupningskontroll", som nämns i den länkade artikeln går till?
Citera
2013-01-01, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Jag skrattade en smula åt upptåget!

"Här har du tre kubik snö din jävel"!

Kan någon förklara hur en s.k "eftersupningskontroll", som nämns i den länkade artikeln går till?
Hur eftersupningskontrollen går till exakt kan jag inte svara på, men de mäter offrets promille upprepade gånger under en tid, stiger då promillen så har offret kort tid före gripandet druckit sprit, är däremot promillen fallande så har offret druckit sprit längre tid bakåt.
Man är alltså inte säker att låsa in sig i vedboden och halsa när snuten kommer, och skylla på att man drack efteråt.
Citera
2013-01-01, 21:24
Medlem
Happymes avatar
Svårt att låta bli att dra på smilbanden trots att händelsen egentligen inte är rolig med tanke på vilka konsekvenserna kunnat bli.

Håller Gävleborg på bli helt laglöst?
Tycker det verkar bli mer och mer elände där...
Citera
2013-01-01, 23:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Svårt att låta bli att dra på smilbanden trots att händelsen egentligen inte är rolig med tanke på vilka konsekvenserna kunnat bli.

Håller Gävleborg på bli helt laglöst?
Tycker det verkar bli mer och mer elände där...

Risk för att bli OT, men jag frågade om andra län i trådstarten och därför ser jag mig skyldig att svara på din fråga: ja.
Det vänsterorienterade styret på landstings och kommunal regi gör sitt till, men värre är att poliskåren lokalt utrustastas med ett gäng "mogna" studerande som valt polisyrket av måhända fel anledning. Detta har givit ett stort fokus pla fall, likt detta, medan tyngre fall passerar mellan fingrarna.

Åter till topic: vore intressant med en jämförelse med andra län. Finns liknande fall i riket? Vet någon mer om detta fall-gammal grannfejd måhända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in