2012-12-31, 19:07
Bannlyst
Undrar om någon känner igen sig, har inte direkt producerat något själv. Men kommer att fådet rejält bra när mina föräldrar kolar vippen. Till skillnad från mina syskon är jag en fattiglapp, arbetslös osv. Inte producerat något snarare förbrukat stora belopp...

Men världen är som den är och jag har ju rätt till min andel. På sätt och vis så känns det orättvist. Vad tycker ni? Känner ni också en "skuld"?
Citera
2012-12-31, 19:09
Bannlyst
Nej känner inte igen mig, och det är väll inget som hindrar dig att fördela ditt arv bland övrig släkt om det får dig att må bättre.
Citera
2012-12-31, 19:12
Medlem
silbersteins avatar
Du kan kanske inte hjälpa att du tänker så men det är lik förbannat väldigt fel och du skäms med rätta. Visserligen kanske inte alla gillar sina föräldrar, men när jag tänker på mina föräldrars död är ångest det enda jag känner. Tanken på pengar har inte ens slagit mig, och det känns fullständigt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2012-12-31, 19:16
Medlem
jag tänkte samma saker som du när jag var runt tjugo. lat och fantasilös så var det enda jag lyckades tänka ut. nu har det gått några år och jag har tagit tag i livet och har hyfsad ekonomi "behöver" inte deras arv längre. DET är mycket mer tillfredställande.
Vet inte din ålder men chansen att du får casha in före femtio års ålder är väl ganska liten...
Kanske dags att fundera ut en plan B?
Citera
2012-12-31, 19:17
Medlem
gardasjon96s avatar
Känner igen mig. Skuldkänslorna går över. Bra med litet pengar. Förbruka dem långsamt, om du kan.
Citera
2012-12-31, 19:25
Medlem
sommarlovs avatar
Dina föräldrar ärvde pengar av sina föräldrar...

Dina föräldrar lever längre än sina egna och kommer förbruka stora delar innan de går vidare...

Och när vet väl händer är du själv gammal och tycker att de där pengarna är småpotatis...
Citera
2012-12-31, 19:43
Medlem
black_devils avatar
hjälper dig hjärna du kan skänka en del av stålarna till mig
Citera
2012-12-31, 20:02
Medlem
fenomenals avatar
Frågan är... morfar är gone, mormor rätt tät. Får jag som barnbarn något? Ja jag är ett svin kan tyckas... men jag är jämt pank.
Citera
2012-12-31, 20:26
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomenal
Frågan är... morfar är gone, mormor rätt tät. Får jag som barnbarn något? Ja jag är ett svin kan tyckas... men jag är jämt pank.

Nej det är din mamma och hennes syskon som ärver mormor, om hon inte skrivit testamente till din förmån. Försåvida inte din mor är död, då ärver du och dina syskon din mammas andel.
Citera
2012-12-31, 20:30
Medlem
bratemos avatar
Om det är så tungt behöver du inte behålla pengarna.

Jag skäms inte över tanken på att jag skall få pengar när mina föräldrar lämnar mig och mina syskon.
jag kommer sörja länge, då jag älskar mina föräldrar oerhört mycket, men aldrig att jag kommer sörja över att få en massa pengar.
Citera
2012-12-31, 20:31
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saskatoon2
Undrar om någon känner igen sig, har inte direkt producerat något själv. Men kommer att fådet rejält bra när mina föräldrar kolar vippen. Till skillnad från mina syskon är jag en fattiglapp, arbetslös osv. Inte producerat något snarare förbrukat stora belopp...

Men världen är som den är och jag har ju rätt till min andel. På sätt och vis så känns det orättvist. Vad tycker ni? Känner ni också en "skuld"?
Jag har redan fått en del i förhand. Men visst kommer det att påverka min ekonomi när jag får hela arvedelen. Önskar inte livet ur dem för det. Klart att tanken har slagit mig, speciellt som farfar hade ett antal miljoner som farsan fått hälften av.
Citera
2012-12-31, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
jag tänkte samma saker som du när jag var runt tjugo. lat och fantasilös så var det enda jag lyckades tänka ut. nu har det gått några år och jag har tagit tag i livet och har hyfsad ekonomi "behöver" inte deras arv längre. DET är mycket mer tillfredställande.
Vet inte din ålder men chansen att du får casha in före femtio års ålder är väl ganska liten...
Kanske dags att fundera ut en plan B?

Bra ilägg, kan inte vara en nettomottagare hela livet. röttna på det, tar på självkänslan...onekligen som du säger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in