Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-31, 01:31
Medlem
Hej ,
Jag skulle vilja få lite tips och rådgivning ang problem som jag har för tillfället.

Det var så att min kusin frågade mig om jag kunde hjälpa honom med ett köp på internet då han lovade mig att jag skulle få pengarna direkt , eftersom detta var min kusin så trodde jag på honom och tog hans ord och betällde en jacka för 2000 kr , till slut så beställde jag på mitt namn grejor för cirka 5.500 kr som han lovat att betala tillbaka , han skulle betala mig 2000 för jackan direkt , och sedan nästa månad 2000 igen , alltså 4000 kr ... och de sista 1500 , skulle han betala mig i månaden , då han sa att han skulle betala den summan på 3-4 månader , han lovade mig och jag litade på honom eftersom han är min kusin. men nu har det gått över ett halvår och jag har fått summor som 60 , 85 , 119 , 115 , 400 , 100 då o då ... kanske har jag fått 700-900 kr ... jag har till och med betalat hans räkningar ( tekniskt sett mina ) , han är väldigt självisk och bryr sig bara om sig själv om jag har rätt bild av honom , han har bland annat vunnit några tusen på spel , men inte betalat !! ska ha hört att jag kan dra åt helvete , går inte att berätta allt , men jag har varit mycket snäll och generös , bland annat betalat en hel räkning åt honom!, jag sa att jag behövde minst 1000 kr för annars så skulle det gå till inkasso och kanske kronofogden , tjatade till och med , men han gick o köpte ett par byxor för pengarna han fått från soc cirka 2750 kr , alla de pengarna och jag fick en hundring ... ?? såklart är det mitt fel att jag har tillåtet det hela , men eftersom han är så himla fräck och falsk så vill jag gå vidare med detta , och därför undrar jag om någon vet hur jag kan göra det ? för nu är kronofogden på mig !? jag har krävit honom på pengar , men han bryr sig inte ett skit , han sa nyligen till en annan släkting att han betalat mig , och då var det en summa på 400 kr för en halv räkning , i höstas... bryr sig inte ett skit , och jag har ej pengar att betala mina räkningar samt honoms , har bara fått skit tillbaks och kan inte tolera det som kanske ni kan förstå!
Jag uppskattar all hjälp jag kan få eller tips vadsom helst !!

ber om ursäkt för all text skulle inte skrivit så mkt , blev lite rörligt men svårt o förklara
Citera
2012-12-31, 01:40
Medlem
Farsan.balloos avatar
Ta lite värde saker av honom som kompensation och betala!
Citera
2012-12-31, 10:15
Medlem
wincom76s avatar
Är han arab? För de jävlarna skall man aldrig lita på!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in