2013-04-13, 17:09
Medlem
Hur går ni upp i elo? Jag är feedad typ alltid, feedar aldrig. Kör top, mid o jungle. Akali, nasus, khazix, morgana bla. Jag är silver v och ni pratar om att man kan carrya games. Hur? Jag roamar och hjälper alla lanes. Ändå så förlorar jag 3/5 games för att andra inte kan spela. Folk verkar ju vilja förstöra rankade systemet av att feeda och vara allmänt oskillade. Kan någon ge mig tips på hur man gör för att gå upp i elo?
Citera
2013-04-13, 17:45
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapsgojs
Hur går ni upp i elo? Jag är feedad typ alltid, feedar aldrig. Kör top, mid o jungle. Akali, nasus, khazix, morgana bla. Jag är silver v och ni pratar om att man kan carrya games. Hur? Jag roamar och hjälper alla lanes. Ändå så förlorar jag 3/5 games för att andra inte kan spela. Folk verkar ju vilja förstöra rankade systemet av att feeda och vara allmänt oskillade. Kan någon ge mig tips på hur man gör för att gå upp i elo?
Jag har klättrat rätt mycket med GP top, det låter sjukt men sant. Så fort det blir en fight någonstans är man redo med ult och hjälper det gör att motståndarna blir skrämda och backar medans ditt lag burstar. Förlorat min lane ett antal gånger men lyckats vinna pga teammatesen blivit tillräckligt feedade att vinna, tack vare mig till stor del. Testa
Citera
2013-04-13, 18:49
Medlem
kroxies avatar
Citat:

Spelar också i Silver V och hade samma problem. Gick verkligen inte att carrya, började hamna med folk från bronze V.

Sen börja jag endast gå mid med lux, och om inte det gick så går jag adc som cait. Har nu 9 raka vunna rankade och carryar som en gud.
Citera
2013-04-15, 19:06
Medlem
Axel-Foleys avatar
Tror ni man kan supporta sig igenom ELO Hell?

Känner mig ganska självsäker och bra med Leona och jag brukar få botlane att skaka av skräck när jag engagear.
Citera
2013-04-15, 21:52
Medlem
Axel-Foleys avatar
Det här är ju bara rätt åt helvete!!!

Börjar på Silver II, Går ner till Silver III, Går ner till Silver IV, Går upp till Silver III, Går ner till Silver IV, Och nu gick jag ner till Silver V! Hur i helvete hittar man lagkamrater som INTE feedar?!
Citera
2013-04-24, 12:17
Medlem
Varje gång jag loggar in får jag denna

http://img809.imageshack.us/img809/3230/lolbuggb.png

Det händer ingenting, är fortfarande på diamond 3. Någon annan som trollas av riot på detta sätt?
Citera
2013-04-24, 13:39
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookimgreen
Varje gång jag loggar in får jag denna

http://img809.imageshack.us/img809/3230/lolbuggb.png

Det händer ingenting, är fortfarande på diamond 3. Någon annan som trollas av riot på detta sätt?
Känner igen det där, antagligen ett bugg
Citera
2013-04-26, 14:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Nu ledsnar jag riktigt mycket här, jag ligger i Guld 1, kom upp till 79 points och därefter fick jag 4 LP/win, fine tänkte jag det håller väl i någon dag. Torskade 10 games i rad, kom ner till 13 poäng. Har vunnit två games och ligger nu på 21LP. Hur i HELVETE ska jag kunna klättra då det är så här hela tiden? Påstår riot att jag ska vinna 20 games i rad?
Patetiskt.

Citera
2013-04-26, 14:57
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nu ledsnar jag riktigt mycket här, jag ligger i Guld 1, kom upp till 79 points och därefter fick jag 4 LP/win, fine tänkte jag det håller väl i någon dag. Torskade 10 games i rad, kom ner till 13 poäng. Har vunnit två games och ligger nu på 21LP. Hur i HELVETE ska jag kunna klättra då det är så här hela tiden? Påstår riot att jag ska vinna 20 games i rad?
Patetiskt.
Torskade du "bara" 66 poäng på 10 förlorade matcher så borde du inte ha några problem imo? Jag vinner ungefär 20-30 LP per match och förlorar ungefär lika mycket just nu, lättare att åka ner en division & lättare att klättra.
I och med att du sänkte din MMR rätt rejält med 10 förluster i rad så kommer du nog få jobba för att komma upp till plat. Hur många vinster & förluster har du just nu?
Jag har just nu 77 vinster & 49 förluster, så är "28" matcher över.

Tittade på din hur många vinster & förluster du har just nu, i och med att du "bara" har åtta matcher över så skulle jag säga att du kommer få jobba om du vill klättra till plat, har man rätt "jämna" stats (+/- matcher ungefär) så får man mindre lp vilket är rätt "bra" tycker jag. Hindrar att folk som inte hör hemma i ligor hamnar där.
Senast redigerad av irken 2013-04-26 kl. 15:02.
Citera
2013-04-26, 15:38
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Torskade du "bara" 66 poäng på 10 förlorade matcher så borde du inte ha några problem imo? Jag vinner ungefär 20-30 LP per match och förlorar ungefär lika mycket just nu, lättare att åka ner en division & lättare att klättra.
I och med att du sänkte din MMR rätt rejält med 10 förluster i rad så kommer du nog få jobba för att komma upp till plat. Hur många vinster & förluster har du just nu?
Jag har just nu 77 vinster & 49 förluster, så är "28" matcher över.

Tittade på din hur många vinster & förluster du har just nu, i och med att du "bara" har åtta matcher över så skulle jag säga att du kommer få jobba om du vill klättra till plat, har man rätt "jämna" stats (+/- matcher ungefär) så får man mindre lp vilket är rätt "bra" tycker jag. Hindrar att folk som inte hör hemma i ligor hamnar där.

Det är alldeles för segt, jag började som sagt på guld 5an och har nu klättrat till 1an. Jag anser att jag är värd mer än 5 LP/win. Hellre att jag får 20/win och torskar lika mycket än att behöva spela 100+ games för att komma ur guld.

Hade cirka 30 mer vunna games och jag fick fortfarande 5 LP/win. Jag anser att det bara är riktigt segt då jag minst behöver lira 20 games (och vinna alla) för att komma till promotion.
Jävla skitsystem..
Citera
2013-04-26, 16:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Det är alldeles för segt, jag började som sagt på guld 5an och har nu klättrat till 1an. Jag anser att jag är värd mer än 5 LP/win. Hellre att jag får 20/win och torskar lika mycket än att behöva spela 100+ games för att komma ur guld.

Hade cirka 30 mer vunna games och jag fick fortfarande 5 LP/win. Jag anser att det bara är riktigt segt då jag minst behöver lira 20 games (och vinna alla) för att komma till promotion.
Jävla skitsystem..
Fast nu ska det ju inte vara lätt, för när du väl har klättrat upp till plat kan du aldrig droppa ur.
Vad du anser och vad systemet anser spelar ju ingen roll då det är systemet som bestämmer - och som jag skrev innan.
Hade du fått 20 lp/match hade du redan varit i plat där du kanske inte hör hemma om man tittar på din average MMR. Problemet blir ju slåendes att alla ska ha lika mycket lp, (hur mycket ska folk ha som har många matcher över få då +50lp/match?).

Ja, och du har alltså "torskat" så du bara är 8 mer games vunna? Har du förlorat ~20 games mera i guld ett så kanske du inte hör hemma i plat heller, då du antagligen skulle förlora ännu flera games där då motståndarna är lite bättre där.
Senast redigerad av irken 2013-04-26 kl. 16:07.
Citera
2013-04-26, 22:16
Medlem
Citat:

Spela fler matcher. Försök alltid spela gubben du lirar bäst med. Om du inte kan så kör din näst bästa roll.
Support är inte att rek. på silver, för många donks o retards. Spelar du tillräckligt många matcher kommer du klättra. Been there done that.
Ifall du ser att laget inte vet hur de ska bete sig när de är ahead/behind försök att leda de. Ge tips och varna med ping ifall de overextendar m.m. Säg vem de ska fokusera i teamfights osv.
Ibland tar man för givet att folk kan grundläggande saker men icke.

Försök att inte flame/ragea eller verbal abusa folk.
Tog mig 3 perma bans innan jag fick tilten under kontroll.

Lite snabbt det jag kunda komma på.
Till sist, är du inne i en losing streak så ta en paus på nån dag och spela inte TRÖTT eller omotiverad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in