2014-08-18, 01:05
Medlem
avmans avatar
Kvinnor får göra vad de vill, raka, inte raka, osv
Citera
2014-08-18, 02:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Ja det skulle väl vara för att jag finner det mer attraktivt. Ungefär som varför kvinnor helst skulle se mig rakad.

Vilka andra anledningar skulle man ha?
Citera
2014-12-14, 02:56
Medlem
Beckisbarnets avatar
Kanske på grund av att "Man vill icke ha hår i maten" som min gamle kompis brukade säga. Annars är väl de flesta rakade numera, även män går väl runt som skållade råttor nuförtiden?
Citera
2014-12-14, 12:46
Medlem
Allt det här handlar återigen om att män har extrema förväntningar på hur en kvinna ska se ut. Trots faran det innefattar så måste kvinnor raka sig, trots faror och arbetet det tar så måste kvinnor sätta på sig den absolut rätta mängden smink så att de ser naturliga men snygga ut, en kvinna måste sätta på sig precis rätt kläder så att de inte ser slampiga ut men fortfarande inte ut som prudes och självklart måste de vara snygga, en kvinna måste ha relativt fint men ändå naturligt hår.

Den absolut mest absurda är att kvinnor ska ha stora bröst, mindre midja, och stor rumpa. Rumpa kan bestå av muskler men bröst är gjorda av fett. Jag har haft den extrema turen att vara i den gruppen av kvinnor där fettet ofta lägger sig i brösten, men jag känner väldigt få personer med samma tur. I de flesta fall måste man ha ganska mycket fett runt midjan innan det också börjar lägga sig på brösten. Och ändå får kvinnor inte vara feta. Men de måste ha stora bröst. Och dessa bröst måste vara naturliga.

Män fattar inte hur mycket de objektifierar och bedömer kvinnor, eller hur mycket tid kvinnor behöver lägga för att anses vara måttligt attraktiva.
Citera
2014-12-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Allt det här handlar återigen om att män har extrema förväntningar på hur en kvinna ska se ut. Trots faran det innefattar så måste kvinnor raka sig, trots faror och arbetet det tar så måste kvinnor sätta på sig den absolut rätta mängden smink så att de ser naturliga men snygga ut, en kvinna måste sätta på sig precis rätt kläder så att de inte ser slampiga ut men fortfarande inte ut som prudes och självklart måste de vara snygga, en kvinna måste ha relativt fint men ändå naturligt hår.

Den absolut mest absurda är att kvinnor ska ha stora bröst, mindre midja, och stor rumpa. Rumpa kan bestå av muskler men bröst är gjorda av fett. Jag har haft den extrema turen att vara i den gruppen av kvinnor där fettet ofta lägger sig i brösten, men jag känner väldigt få personer med samma tur. I de flesta fall måste man ha ganska mycket fett runt midjan innan det också börjar lägga sig på brösten. Och ändå får kvinnor inte vara feta. Men de måste ha stora bröst. Och dessa bröst måste vara naturliga.

Män fattar inte hur mycket de objektifierar och bedömer kvinnor, eller hur mycket tid kvinnor behöver lägga för att anses vara måttligt attraktiva.
Kvinnor har som bekant inga som helst krav på män. Dessutom finns det ingenting som tvingar en människa att leva upp till omgivningens krav.
Citera
2014-12-14, 14:14
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Allt det här handlar återigen om att män har extrema förväntningar på hur en kvinna ska se ut.

Fel. Män sätter på det mesta, bara det har puls.
Det är kvinnorna själva, oerhört lättpåverkade som de är, som plågar sig själva med orimliga krav.
Sluta läsa de där blaskorna som berättar vad som är "inne" eller "rätt", de förgiftar sinnet på er.

Se här kommer ett tips om hur att bli oerhört attraktiv.
Finn dig själv och var dig själv.
Träna. Gärna på Friskis & Svettis. Har inga intressen i företaget, men bor nära en av deras lokaler. Damerna som tränar där har utan undantag fantastiska häckar.

Vad gäller behåring, låt det vara. Fixa bara bikinilinjen.
Om din man inte vill knulla dig för att du har buske, tough shit. Låt honom slippa.
Citera
2014-12-14, 15:28
Medlem
Jag bryr mig inte.

Feminism håller på att förtrycka män och den manliga sexualiteten medan ni diskuterar icke frågor som den feministiska propaganda apparaten distraherar er med.
Citera
2014-12-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor har som bekant inga som helst krav på män. Dessutom finns det ingenting som tvingar en människa att leva upp till omgivningens krav.

Man är tekniskt sätt inte tvingad till någonting, men om man inte gör det får man enorma nackdelar.
Citera
2014-12-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Fel. Män sätter på det mesta, bara det har puls.
Det är kvinnorna själva, oerhört lättpåverkade som de är, som plågar sig själva med orimliga krav.
Sluta läsa de där blaskorna som berättar vad som är "inne" eller "rätt", de förgiftar sinnet på er.

Se här kommer ett tips om hur att bli oerhört attraktiv.
Finn dig själv och var dig själv.
Träna. Gärna på Friskis & Svettis. Har inga intressen i företaget, men bor nära en av deras lokaler. Damerna som tränar där har utan undantag fantastiska häckar.

Vad gäller behåring, låt det vara. Fixa bara bikinilinjen.
Om din man inte vill knulla dig för att du har buske, tough shit. Låt honom slippa.

Det handlar inte bara om att män inte har sex med tjejer utan hur mycket man dömer och t o m klagar på folk som inte uppnår skönhetsidealen. Jag har aldrig hört en tjej säga till någon främling; du måste träna mer, men jag har alltför ofta hört flera killar säga till en någon främmande tjej; du måste gå ner i vikt, eller andra saker för att man ska uppnå idealen.

Jag kan också tillägga att det finns kanske vissa män som ligger med allt som har en puls, men oftast är dessa män de som man inte vill ligga med (eller snarare starta ett förhållande med).

Jag är alltid mig själv, och trots att det ger mig många fördelar så krävs fortfarande mycket med. Men det är bra att du i alla fall kan uppskatta något mer än utseende... kind of.
Citera
2014-12-14, 21:58
Medlem
Citat:
Man är tekniskt sätt inte tvingad till någonting, men om man inte gör det får man enorma nackdelar.
Män som säger vad de tycker istället för att ständigt ta hänsyn till kvinnors sköra psyken får också enorma nackdelar... Det är en del av att vara människa att hur man agerar påverkar folks syn på en. Eller är du en person som inte bryr dig ifall du äcklar din omgivning och helst vill leva i din ignorans?
Senast redigerad av Herodion 2014-12-14 kl. 22:03.
Citera
2014-12-14, 22:00
Medlem
Upp till var person och göra som den vill. Skiter i vilket.

Men min fru ser inte ur som en apa och det är jag glad över. Sköter hygienen, ingen hår i armhålan sen är hon inte hårig alls tack och lov.
Citera
2014-12-15, 13:06
Medlem
tjockballes avatar
Det skulle bli oerhört mycket bättre i världen om (framförallt) kvinnor kunde anamma principen att antingen ACCEPTERA eller GÖRA NÅGOT ÅT.

Om nu världen är sådan att många män, eller tom en majoritet av männen, förväntar sig rakade muffar, då kan man antingen acceptera detta och sätta igång och raka sig. Eller så får man leta upp en man som gillar lurviga muffar.

Snälla damer, lägg ner MINDFUCKINGEN ett tag.
Detta ert beteende är väldigt energikrävande och improduktivt.
Vi män tiger och lider, men vi tycker inte om det.

Man kan bete sig som en hund och ständigt kräva kärlek och bekräftelse, i både litet och stort.
Eller så kan man bete sig som en självständig och ansvarsfull människa som inser att det finns folk som gillar en oavsett vad och folk som ogillar en oavsett vad.

En modern svensk kvinna är i regel en oerhört bortskämd varelse.
Hon ställs sällan till svars för sina tillkortakommanden, och de är många, tro mig, hon kan säga de dummaste och mest ologiska saker och ändå kräva respekt och jämlikhet, hon kan fucking ingenting och har ändå mage att ständigt klaga på männen.

Eftersom frågan säkert kommer upp, här är en lista på vad kvinnor inte kan:

kommunicera
knulla
leda
följa
vara ur vägen
vara vuxen
fixa praktiska saker
acceptera män som dom är
acceptera sig själva som de är
ta hand om barn
ta hand om hundar

Och då räknar jag inte in rent biologiska saker som att lyfta tunga säckar.

Jag behöver inga exempel på undantag, tack.
Jag vet att det finns gott om undantag till allt ovan, men den allmänna trenden är tyvärr att det är alldeles för mycket kvinnor där ute som stämmer in på det mesta i listan.

Om det nu känns så jobbigt att vara fet, ful och osexig, gör något åt det.
Kan du lägga sex till åtta timmar på teve varje dag så kan du lägga några timmar på träning varje vecka.

Man kan inte få något för inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in