2012-12-31, 11:34
Medlem
Det ställs tokigt höga krav på kvinnor, av såväl män som andra kvinnor, gällande hur vi ska se ut. Att bena ut orsakerna till det skulle ta en jävla tid. Varje gång jag exempelvis läser en tråd av det här slaget på flashback inser jag att det inte går att resonera sig fram till en förändring med män som är så fast i sitt tankesätt att de inte ens ser och erkänner att problemet finns. Därför tror jag att om vi [kvinnor] vill att saker ska ske får vi ta tag i det på egen hand. Jag orkar inte försöka förklara för snubbar vilka förväntningar som läggs på mig och hur jobbigt det är. De får fan komma underfund med det själva vilket de säkert gör, när de mognat lite.

Tills dess: jag har slutat raka mig mellan benen, det kliar så förbannat och dagarna efter kan jag knappt bära trosor för allt skaver så. Jag vaxar bort det som är i vägen vid oralsex. Benen rakar jag ibland för att jag gillar att känna mig len, men inga orakade ben stoppar mig från sex eller att gå i bara ben på sommaren. Under armarna rakar jag när jag har lust, ibland inte. Sedan jag började chilla med min rakning har jag faktiskt inte märkt av att jag skulle uppfattas som mindre sexig. Killar vill fortfarande ligga lika mycket (kanske för att jag bara ligger med feminister). Jag känner mig personligen dessutom sexigare än någonsin: det är något med att ta kontrollen över sig själv och sitt utseende på det sättet som är väldigt... empowering.

Alla dessa killar som sitter bakom skärmen och listar krav på hur brudar ska vara är inte samma killar man träffar ute på en skön bar på söder. Tack gode gud för det. De sitter här och gnäller över "fula, feta feministflator" av en anledning. Unga, arga, bittra "män".
Citera
2012-12-31, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor!

Nu har jag ju ingen aning om hårig du är ts men det måste vara något våldsamt, du är medveten om att dom flesta män rakar ansiktet varje dag? Män rakar sig otroligt mycket mer än vad kvinnor gör, seriöst hur jävla lat är den moderna svenskan egentligen.

Det helt enkelt inte snyggt med håriga tjejer, det är inte estetiskt tilltalande och på ben och armar ser det bara primitivt ut men en alltför hårig fitta är ju faktiskt såpass avtändande att man inte vill ha sex med henne, dessutom blir man ju bara förbannad när tjejer ska förstöra konstverket dom har mellan benen med en massa hår.
Citera
2012-12-31, 11:37
Medlem
Matte__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmemploye
Det ställs tokigt höga krav på kvinnor, av såväl män som andra kvinnor, gällande hur vi ska se ut. Att bena ut orsakerna till det skulle ta en jävla tid. Varje gång jag exempelvis läser en tråd av det här slaget på flashback inser jag att det inte går att resonera sig fram till en förändring med män som är så fast i sitt tankesätt att de inte ens ser och erkänner att problemet finns. Därför tror jag att om vi [kvinnor] vill att saker ska ske får vi ta tag i det på egen hand. Jag orkar inte försöka förklara för snubbar vilka förväntningar som läggs på mig och hur jobbigt det är. De får fan komma underfund med det själva vilket de säkert gör, när de mognat lite.

Tills dess: jag har slutat raka mig mellan benen, det kliar så förbannat och dagarna efter kan jag knappt bära trosor för allt skaver så. Jag vaxar bort det som är i vägen vid oralsex. Benen rakar jag ibland för att jag gillar att känna mig len, men inga orakade ben stoppar mig från sex eller att gå i bara ben på sommaren. Under armarna rakar jag när jag har lust, ibland inte. Sedan jag började chilla med min rakning har jag faktiskt inte märkt av att jag skulle uppfattas som mindre sexig. Killar vill fortfarande ligga lika mycket (kanske för att jag bara ligger med feminister). Jag känner mig personligen dessutom sexigare än någonsin: det är något med att ta kontrollen över sig själv och sitt utseende på det sättet som är väldigt... empowering.

Alla dessa killar som sitter bakom skärmen och listar krav på hur brudar ska vara är inte samma killar man träffar ute på en skön bar på söder. Tack gode gud för det. De sitter här och gnäller över "fula, feta feministflator" av en anledning. Unga, arga, bittra "män".
Lilla gumman, vad du inte inser är att vi ser myntet från andra sidan. Vi ser er som unga, arga, bittra kvinnor.
Jag rakar själv både kön och armhålor och har inget problem med det.
Vi förstår inte pressen ni utsetts för eftersom pressen sitter i ert eget huvud.
Citera
2012-12-31, 11:40
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Fast gör det så mycket då, om du inte tycker alla kvinnor är snygga. Det räcker väll att du tycker dom du ligger med är snygga?
Sen har kvinnor inte börjat raka sig förens på 1900 talet så som alla förstår är det skapat av samhället att tycka rakade ben är snyggt, hade man sätt mer orakade ben hade även det blivit attraktivt.

Fail.
Redan de gamla egyptierna rakade sitt kropphår, män som kvinnor. Det är hygieniskt och estetiskt.
Så trött på okunniga feminister och deras krav. Alla är väl fullständigt fria att ta bort så mycket eller så lite kroppshår de vill. Men feministerna vill rota i våra underkläder, tafsa på vår könsbehåring och förneka mäns och kvinnors rätt att välja partner utifrån valfria referensramar. Dumma jävla fascister är vad ni är.
Citera
2012-12-31, 11:45
Medlem
Killar och tjejer tänder på olika saker, och när det kommer till kroppsbehåring så är det något som får killar att slakna. Jag tycker det är ytterst osexigt.

Likadant, de flesta tjejer undviker t.ex feta personer, men inte finns det en tjej som hackar på dessa tjejer? Personligheten är ju densamma?
Citera
2012-12-31, 11:50
Bannlyst
Det är väl upp till dig om du vill vara hårig, det är inte alla kvinnor som rakar sig. Men jag personligen tycker det är extremt avtändande med hår i allmänhet och på kvinnor i synnerhet. Skulle aldrig någonsin "träffa" en kvinna som hade hår under armarna, på benen eller i skrevet!

Men jag ser inte ut som amazonas i skrevet heller.
Citera
2012-12-31, 11:53
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
[quote=summertimesadness]
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Sm
Citera
2012-12-31, 11:54
Medlem
LifeSteals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
För att ingen man vill knulla en apa.

Där har du svaren
Tråden kan låsas nu
Citera
2012-12-31, 12:02
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Alla, eller i alla fall de flesta, kvinnor kan få någon slags relation till någon man, oavsett vad hon gör för val i detta och liknande avseenden. Män har dock rätt till att göra sina val efter sina preferenser. Ett av de få val som män ännu inte har berövats.

Jag är född på 60-talet, så jag är van vid hår. Alla ni tjejer som vill vara så håriga som möjligt kan skicka era foton till mig, så tar jag hand om de fem-tio jag gillar bäst.
Citera
2012-12-31, 12:03
Medlem
Mavvelitos avatar
Det känns lite fräschare om en tjej är rakad, lika attraherande som om en kille skulle sluta raka sitt skägg skulle det vara om en tjej gav upp rakhyveln. Där kan säkert ligga en objektifiering i det av något slag, men det handlar ju om att det helt enkelt ser bättre ut i grunden.

Sen så tycker jag inte att en tjej ska raka sig om hon faktiskt inte vill, det är hennes val, jag som person föredrar det dock.
Citera
2012-12-31, 12:05
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Samtidigt som jag konstaterar att kvinnor härvid har en fördel, så lägger jag också märke till att kvinnor i betydligt högre utsträckning än män är måna om sitt utseende; de köper kläder, skor och tillbehör oftare och dyrare än vad män gör. Kvinnor tycks således investera mer i utseende än män. Detta måste också anses vara självvalt, och jag vänder mig mot att kvinnor försöker skylla sitt eget beteende på vad de anför som ett socialt tryck från män att utforma sitt utseende på ett visst sätt.

Istället tyder det mesta på att det är sociala krav kvinnor emellan som leder fram till klädval mm och också rakningsbeteende. Att detta sedan i nästa led åstadkommer förväntningar även från män, ändrar nog ingenting därvid. Kvinnor väljer själva, i vilken utsträckning de vill anpassa sig till kvinnliga normer och manliga förväntningar.

Det är fråga om intersexuell konkurrens. Kvinnor gör det som gör att så många män som möjligt uppmärksammar dem och/eller att de mest attraktiva männen uppmärksammar dem, jämfört med männens intresse för andra kvinnor.
Citera
2012-12-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Lilla gumman, vad du inte inser är att vi ser myntet från andra sidan. Vi ser er som unga, arga, bittra kvinnor.
Jag rakar själv både kön och armhålor och har inget problem med det.
Vi förstår inte pressen ni utsetts för eftersom pressen sitter i ert eget huvud.

Åh, finns ni fortfarande, ni som använder det extremt utslitna "lilla gumman" som härskarteknik?

Pressen kan omöjligt sitta enbart i våra huvuden. Ta hon som sågs i melodifestivalen (med orakade armhålor) förra året som exempel. Hon blev hånad av tusentals vilket aldrig hade hänt om hon varit en man. Det är ju kul för dig att du rakar ditt kön och dina armhålor men du löper ingen som helst risk för att bli mobbad/hånad av massvis av människor om du låter bli - vilket kvinnor gör. På så vis är en kvinnas val knappt hennes eget för en kvinnas beslut (gällande hennes utseende) betygsätts och granskas på ett helt annat sätt av omgivningen. Något du högst antagligen är helt omedveten om, förmodligen för att du inte är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in