Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
De allmänna meddelandena, announcements, som ligger allra högst upp i en forumsdel är tidsbegränsade vilket innebär att de måste uppdateras med jämna mellanrum.
Däremot är det lite lurigare med klistrade meddelanden då de inte kräver uppdatering för att synas, samtidigt som man som moderator inte hamnar där i de vardagliga rutinerrna och är därmed lätt att glömma bort.
Är informationen inaktuell så uppskattas det ifall någon gör oss uppmärksamma på det.
Problemet är ju iofs lite att det går att sätta väldigt lång tid på dessa announcements och vad jag vet så finns det inget som påminner om att tiden är på väg att gå ut osv.
Visst vore det önskvärt att dessa inte ligger allt för länge eller att de hålls uppdaterade?
Moltas666 nämner en sak som jag förvisso inte stödjer fullt ut, men ändå kan man ju önska att moderatorer uppmärksammas på att se över sina forum emellanåt.
Vad står det egentligen som klistrat och som announcement, gäller detta till fullo fortfarande?
Jag väljer dock linjen att ödmjukt be om att ni tittar över detta och ser till att det stämmer.
Ser jag något som jag anser vara felaktigt så kommer jag som sagt att påtala detta.
Man kan kanske med dessa duktiga tekniker som finns få till en funktion som påminner om att "Kolla nu så att detta fortfarande stämmer" Bekräfta eller redigera...?
EDIT:
Är det verkligen rimligt att man ska kunna lägga in ett
meddelande som ska gälla
9 år framåt i tiden?
Utan att det sker någon påminnelse om huruvida det är aktuellt?
Missförstå mig rätt, jag klagar inte på det meddelandet men risken finns ju att meddelandet blir inaktuellt med tiden.