Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Eftersom du länkar till en tråd helt frivilligt är jag övertygad om att innehållet fortfarande är up to date. Å andra sidan är det inte det som jag berör i första hand. Däremot ökar risken för att gamla dokument, där texten inte blivit uppdaterad, om man slentrianmässigt bara skummar igenom gamla dokument med gamla författare som faktiskt är inte är up to date.
Det här är ingen personfråga, det handlar om en fullkomligt självklar dokumentationspolicy. Ett forum, som stöttar upp ryggraden med påståenden om millimeterrättvisa, knivskarpa regler och en attityd om ofelbarhet hos admins/mods kan ju inte gärna falla på frågan - Står det rätt eller fel i alla våra announcements och moderatorsmeddelanden.
Accepterar Domstolsverket att vissa domare vid tingsrätten i Malmö inte har uppdaterat sitt regelverk?
Spetsig jämförelse...jag vet. Sluta vara så skitnödiga, ett forum som FB måste självklart ha ett system där den här typen av misstag aldrig inträffar.
Jag tog det iofs som ett exempel eftersom jag vet att infon är uptodate.
Men samtidigt ville jag belysa att moderatorsstatus inte är helt relevant, stämmer infon så finns det ingen anledning att ändra.
Visst vore det önskvärt att man som moderator kanske kollar upp om det som står i klistrade meddelanden och announcements fortfarande gäller.
Men så länge som det rör sig om oavlönade moderatorer så tror jag att vi får nöja oss med att felaktigheter rättas efter påpekande.
FB är trots allt ett forum som vi har möjlighet att vara medlemmar på utan medlemsavgifter eller något annat krux.
Vi som medlemmar har möjlighet att som här påvisa eventuella brister och kanske få till en förbättring.
Vad du verkar vara ute efter är lite mer att det skulle skötas mer som hos ett affärsdrivande verk där det finns mer inkomstdrivande faktorer och där det finns anställda som sköter hela verksamheten.