Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Bra fråga. Jag känner mig personligen ofta arg och missnöjd av olika anledningar. Jag har ett hett temperament (som oftast inte syns utåt tack och lov), jag har mycket höga krav på mig själv och min omgivning och jag är väldigt långsint(om du har begått en oförrätt mot mig så kan jag hämnas 10 år senare).
Jag försöker att tänka positivt och framåt så mycket jag kan, samtidigt använder jag aggressioner och hämndlystnad som en drivkraft. Att bara ignorera ilskan tror jag är omöjligt och mycket ohälsosamt. Vad exakt är det du är arg på? Vissa saker är lättare att åtgärda än andra.
Känner ett inkännande i det du säger och håller med dig. Helt klart ohälsosamt att: "låta allt gå förbi och låtsas att vara glad". Det är patetiskt. Men om det är
en sak som du egentligen inte kan anordna själv, utan att få en "självgod stämpel". Känns det helt hopplöst att argumentera om.
Exempel: Du tror att du är bäst på något (vi säger innebandy). Du får inte vara med i laget (fast du intalar dig själv att du är bra), men så känner inte andra. Ska man gå runt och skrika åt ledarna eller bara skitsamma... låt mig sörja...?
Jag vet, intressant fråga.