2012-12-29, 15:25
Medlem
Jag tror då garanterat att man fuskar för att få pengar. Helt ärligt hur många är intresserade att få hem en sådan tidning?
Citera
2012-12-29, 15:28
Medlem
HerrPs avatar
Ogillar presstödet generellt, och hatar fusk med det. Om det är sant hoppas jag de får betala dyrt för det.
Citera
2012-12-29, 19:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Ogillar presstödet generellt, och hatar fusk med det. Om det är sant hoppas jag de får betala dyrt för det.

Tack för att du ogillar presstödet jag vill också bli av med Pk media de som suger i sig massor av miljoner.

Här är listan

http://www.presstodsnamnden.se/presstod/beviljade-stod-2/driftsstod/

och mer

http://www.presstodsnamnden.se/presstod/beviljade-stod-2/distributionsstod/
Citera
2012-12-29, 19:21
Medlem
02-02-2012s avatar
Låter lite mysko om ett privat bolag skall undersöka prenumeranterna...

Skulle vara bra om de kunde gå igenom alla tidningar och se hur omfattande fusket är för jag misstänker att det är omfattande med tanke på hur förhållandevis lätt det är att få ut stora summor.
Citera
2012-12-30, 13:31
Medlem
Motståndarna till NI kan göra prenumerationer och omg säga upp sitt abonnemang.

Om tidningen ändå fortsätter att komma efter prenumerationstidens slut så gör dessa personer en anmälan.

Både DN och SvD har kommit till mig efter avslutad prenumeration.

Rödingarna gillar inte NI.
Citera
2012-12-30, 17:13
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Gött att ännu en av de nationellas tramsprojekt går mot graven.
Citera
2012-12-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Motståndarna till NI kan göra prenumerationer och omg säga upp sitt abonnemang.

Om tidningen ändå fortsätter att komma efter prenumerationstidens slut så gör dessa personer en anmälan.

Både DN och SvD har kommit till mig efter avslutad prenumeration.

Rödingarna gillar inte NI.

Eller så kan motståndare till NI göra som dom gör och inte prenumerera på en tidning dom motsätter... Vilket sannolikt är fallet.
Citera
2012-12-30, 21:26
Medlem
MedelLagoms avatar
Frågan är kanske om presstödet till andra tidningar hade upphört under tiden man undersökte några utav deras abonnenters klagomål? Och har man överhuvudtaget kontrollerat så att klagomålen är utförda utav verkliga f.d. abonnenter? Det är mycket allvarligt om ett presstöd upphör (även om det endast är tillfälligt) på grund utav påhittade anklagelser från människor som falskt uppger sig ha varit abonnenter utav tidningen.

Presstöd borde för övrigt endast delas ut i begränsad tid vid start utav en tidning. Att tidningar som är flera år gamla är tvungna att söka och få presstöd för att överleva tyder på att deras tidningar inte skötts på tillfredsställande sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in