• 1
  • 2
2012-12-30, 12:53
Medlem
Det är bara småbelopp som du planerar att låna så det kan nog gå bra. En variningsflagga är att din lön kanske är i minsta laget. Efter skatt och att bostadskostnaden är betald så kräver långivaren att du har kvar XX antal tusen. Om XX är 8 eller 10 tusen vet jag inte.

Smart att inte sätta in hela bufferten i bostaden. Det kommer kosta åtskilliga tusenlappar för er att flytta, kanske ska det till lite renovering också. Sen så behövs en buffert NÄR kyl och frys går sönder. En bostadsrätt leder alltid till extrakostnader och av någon outgrundlig anledning så tvingas man byta både kyl och frys samtidigt och någon vecka senare så pajar spisen...
Citera
2012-12-30, 13:53
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Sen så behövs en buffert NÄR kyl och frys går sönder.

Precis så är det och på orter där man kan köpa en bostadsrätt för 60k lär ju inte de tidigare ägarna ha kostat på mer än nödvändigt.
Citera
2013-01-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Precis så är det och på orter där man kan köpa en bostadsrätt för 60k lär ju inte de tidigare ägarna ha kostat på mer än nödvändigt.

Av egen erfarenhet tycker jag faktiskt ditt påstående är fel. Jag har själv bott i en lägenhet som jag gav 20k för, och där ingick bara fräsha saker.

Här omkring där jag bor nu, kollade jag på lägnheter från 50-150k, innan jag bestämde mig för att köpa hus istället, hur som helst var det inte någon av dessa ställen som hade "skit saker".

Har du inte höga lån, så har du råd att kosta på lägenheten lite extra lyx, så tänker jag att det är iaf.

EDIT: En polare köpte en lägenhet ganska nyss, för 3-4 månader sedan. Han gav 130k tror jag för den, SKIT fräsh elektronik fick han till. Kan inte varit mer en något år gammalt kylskåp ex.
Citera
2013-01-06, 20:36
Medlem
chimichurris avatar
Sätt ut en annons i dagspressen lova att betala bra ränta och betala tebax snabbt.
Pantnotera i borgenärens namn så är han säker om du inte betalar.
Finns såna som nappar på det.
Citera
2013-01-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pölsa
Tror inte det blir problem att låna pengar. Att det är flera upplysningar är bara en varning men finns det bra anledning till det ska det gå utmärkt.
testa direktose
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in