2012-12-29, 12:23
Medlem
Jag letar en app (jag har Android) som håller oss totala datornördar vid liv. Det vill säga en app som piper till ibland och säger åt dig att dra ett par armhävningar, eller att fästa blicken i fjärran en stund för att inte skada synen. Nån träning för att behålla en duglig hållning och fungerande rygg och även blodcirkulation, osv. Skulle varit jävligt gött och känns som det borde vara högaktuellt att nån sådan app finns? Säg gärna till om det finns och om inte så gör gärna en och skicka sen! Gärna med en royalty check bifogad!
Citera
2012-12-29, 12:29
Medlem
Boxis avatar
Här har du en app där du kan göra personligt anpassade träningsprogram: https://play.google.com/store/apps/d...XVsdGlyZXBzIl0.
Jag vet inte om det finns en timerfunktion men du har alltid androidklockan annars.
Citera
2012-12-29, 12:52
Medlem
Hmm nu saknas det bara att jag skulle haft en jävla aning om vad det är som är bra att göra. Men jag får väl söka runt lite.
Citera
2012-12-30, 14:39
Medlem
Hittar fan bara hur man fixar "abs" och grejjer, inte någon hälsoinformation för intensivsittare. Jag klarar mig bra utan abs, jag vill bara inte dö.
Citera
2012-12-30, 15:10
Medlem
Boxis avatar
Det som är bra att göra är att träna kroppen, se till att träna varje muskel på ett eller annat sätt. Alla kroppsövningar involverar fler än en muskel så du slår flera flugor i en smäll väldigt ofta.
Ta armhävningar som exempel, huvudsakligen tränar du brösten, triceps och axlarna, men du får in ryggmuskler och magmuskler när du stabiliserar kroppen så du tränar minst 5 muskler genom att göra armhävningar. Men se det inte som att det räcker för att träna ryggen för det gör det inte.

Släng in knäböj, good mornings och situps så har du en bra grund. Om du vill träna biceps och de övre ryggmusklerna bättre får du skaffa en chinsstång.

Det finns en träningsdel på forumet, kolla in den.
Du kan också kolla in www.kolozzeum.com/kolozzeum, där finns väldigt många kunniga medlemmar och mängder med information om övningar, kost, diet, kosttillskott och väldigt bra stämning framförallt! Skicka pm om du har några frågor
Citera
2012-12-30, 18:31
Medlem
Bitmasters avatar
Är det inte något smartare att ha något på datorn som gör samma sak? En kanske inte har med sig mobilen en dag, till exempel, men man kommer ju alltid att sitta vid datorn när en behöver programmet.

Det är ju busenkelt att svänga ihop något liknande i t. ex. Bash:

Kod:
#!/bin/bash
while true
do
  sleep 600
  notify-send "Rör på dig, din lata jävel."
done
Citera
2012-12-30, 19:24
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Är det inte något smartare att ha något på datorn som gör samma sak? En kanske inte har med sig mobilen en dag, till exempel, men man kommer ju alltid att sitta vid datorn när en behöver programmet.

Det är ju busenkelt att svänga ihop något liknande i t. ex. Bash:

Kod:
#!/bin/bash
while true
do
  sleep 600
  notify-send "Rör på dig, din lata jävel."
done

Haha vilken klockren idé!
Citera
2012-12-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Haha vilken klockren idé!

Tycker det lät komplicerat.
Citera
2012-12-30, 23:49
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toniq
Tycker det lät komplicerat.

En "total datornörd" tänker i kod.
Citera
2012-12-31, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
En "total datornörd" tänker i kod.

Det är att röra på sig som är komplicerat, inte koden.
Citera
2012-12-31, 11:37
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toniq
Det är att röra på sig som är komplicerat, inte koden.

What..?
Hur kan det vara svårt? Gör några situps, armhävningar och kuta runt kåken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in