Citat:
Ursprungligen postat av Hometown
Ibland är det styrka att låta sina drömmar gå. Eller omvärdera vad sin dröm är.
Vad exakt vill du med din musik? Studiomusiker? Släppa eget?
När du skriver att du har talang, menar du då att du är duktig på instrument, bra taktkänsla, bra gehör eller att du har talangen att skriva egen musik som berör andra och har ett unikt uttryck som kan leda dig till framgång den vägen? Tekniskt duktiga musiker finns det tusentals av.
..ja, där i ligger väl också ett problem. Jag har funderat på det en hel del. Det jag kommit fram till är att jag är i himlen när jag får SPELA musik tillsammans med andra duktiga musiker (gärna bättre än jag själv, om vi nu kan bortse från att definiera begrepp som "bra".. utan ta det slentrianmässigt precis som det låter. Detta är också något jag fått glädjen att göra en hel del).
Problemet här är att jag kör fast i massa negativa/realistiska/drömlösa tankar om att sådana jobb inte finns att försörja sig på längre.. Om man nu inte råkar hamna i ett band som dödsbreakar.. Å andra sidan är jag ändå inte överdrivet entusiastisk över att vara på turné i japan halvårsvis i streck och inte träffa min tjej och mitt barn heller..
Tror mitt bästa svar är att jag vill syssla med musik tillsammans med andra duktiga musiker/konstnärer på en nivå jag känner stimulerar och utvecklar mig. Sedan om det är att skriva tillsammans med andra, lira, spela in, producera, spela live-akter eller lite av allt detta spelar inte så stor roll. Men jag är ingen one man show direkt. Tror jag behöver inspireras och umgås med andra för att komma till min bästa rätt..
Min talang skulle jag säga, kort och gott, är musikalisk talang. Som jag förstått det tycker folk jag har "känsla". Jag kan beröra med solon, jag har dokumenterat bra gehör och "taktkänsla", kan köra i stort sett vad som helst, hänga på groove på gehör och "mörka" i stort sett vad som helst..