2013-01-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Nu är jag ingen elektriker men det borde gå in 1-3 kablar i vredet, de kablar som går in går ju ut på andra sidan. Ta loss de och sätt ihop med en sockerbit och vira eltejp runt.
Eller flytta inkommande över till utgående och skruva in de på samma plint.

Men tänk på att det är 220 så be careful.

Will do, thanks!
Citera
2013-01-03, 12:11
Medlem
zepofans avatar
Varför krångla med att paja eller koppla om själv? Lägg fram ditt problem till föreningen så tror jag att det går att få till en lösning utan att behöva vandalisera.
Det skulle ju t.ex. vara ganska enkelt att montera en switch som förbikopplar timern så att du kan ha konstantström och egen timer när du har jour och köra på vanligt sätt annars.
Citera
2013-01-03, 12:46
Medlem
karlgunnars avatar
Smältlim är ganska bra eftersom det sitter tillräckligt bra men ändå går att bryta bort utan att det lämnar spår.
Citera
2013-01-03, 12:55
Medlem
En bra bil ska väl tåla ett antal kallstarter? Jag har startat min bil vid -30 ett antal gånger utan att använda motorvärmare. Faktiskt använt bilen dagligen under två vintrar utan att använda motorvärmare. Nu har bilen gått snart 30000 mil och drar ingen olja alls i princip, behöver inte fylla på olja mellan oljebytena som sker årligen. Och oljetrycket i motorn var hur bra som helst när det mättes i sommras.
Citera
2013-01-03, 13:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
http://www.calix.se/consumer/index.asp?id=63

"På min parkeringsplats har el-uttagen i stolparna 'pulserande' spänning, dvs. att spänningen kopplas in i olika intervaller beroende på yttertemperatur. Är det bra?
Nej, det är ingen bra lösning, motorvärmarna klarar inte av det, och får onormalt kort livslängd. Garantin är ej i kraft vid drift med 'pulserande' spänning."

Vad är det där för en goddag yxskaft-svar? Det finns inga elstolpar med pulserande spänning, utan vad man menar är att uttagen är inkopplade i intervaller som skiftar runt eftersom huvudsäkringen inte klarar att alla uttagsstolpar är aktiverade samtidigt eftersom strömförbrukningen skulle bli för hög. Beroende på hur kallt det är och hur många stolpar som är inkopplade (dvs har last) så startar systemet vid olika tidpunkter. Är det få stolpar inkopplade så blir det inga intervaller alls.
Citera
2013-01-03, 13:02
Medlem
En klassiker på mitt gamla jobb var att borra ett litet hål i vredet och dra i en skruv som låser fast timern.
Citera
2013-01-03, 13:03
Medlem
Matte__s avatar
Flytta söderut, problem löst.
Citera
2013-01-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
En klassiker på mitt gamla jobb var att borra ett litet hål i vredet och dra i en skruv som låser fast timern.

Hehe, inte så dumt tänkt. Ska fundera på det! Synd bara att det märks om man kollar..
Citera
2013-01-03, 17:55
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Hehe, inte så dumt tänkt. Ska fundera på det! Synd bara att det märks om man kollar..
Vadå fucking fundera? Vintern lär ju vara över om du inte agerar, vad väntar du på?
Citera
2013-01-04, 09:52
Medlem
Jag drog en självborrande skruv igenom bara i ON läge
Citera
2013-01-09, 21:07
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Polarn öppnade sin och kopplade om kablarna, är du bara försiktig så lär du ha ström 24/7/365

Så gjorde jag med. Kopplade det så att strömmen i uttaget alltid var på, och det enda timern styrde var indikeringslampan
Citera
2013-01-09, 21:13
Medlem
Tipset med att tvinna kablarna bör nog övervägas noga.
Det kan mycket väl väl vara så att du blir varm resten av livet.
Tyvärr kan det bli en ganska kort stund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in