• 3
  • 4
2012-12-29, 11:46
Medlem
birgetts avatar
en alltför generös skuldavskrivning...bara 5 år
Citera
2012-12-29, 20:01
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spia
Svenskar är folk som slutar aldrig förvåna mig. Hela tiden gnäller ni om er ekonomi. Men samtidigt kan ni åka på semester 2-4 gånger varje år.

Går jag in på Instagram så ser jag ungdomar som åker på semester ända till mexico, efter några veckor åker de på skidsemester och några månader efter semester igen. Inte nog med det, så köper svenskarna kläder och prylar varje månad.

Ni är inte fattiga, ni har bra med pengar sluta gnälla.

Vad tycker ni?
Jo många svenskar är bortskämda på många olika plan, men det är inte helt rättvist att säga att det inte finns fattiga människor i Sverige, det känns som om välfärdssamhället håller på att monteras ner likt det gjordes i Sovjetunionen, dom rika blir bara rikare och dom fattiga blir bara fattigare.

Tro mig detta är bara början, välfärdssamhället kommer ALDRIG att komma tillbaka.
Citera
2012-12-29, 20:11
Medlem
Svenskar (de med pengar...ja) har levt i sus och dus länge nog. Och inbillar sig i sin lilla sagovärld att de skall kunna fortsätta med denna "den enda vägens politik" i evighet.
Men det är någonting dom råkar ha missat - att verkligheten är på väg att ånga ikapp dom, i 500 km/t. Deras resande hittan och dittan kommer då att vara ett minne blott, frågan är om dom ändå skall fortsätta att skriva på "webb-dagis" om att dom minsann nyssens reste hit eller dit?

Sååå - klagokören kommer säkert.......på riktigt, men först lite senare
Citera
2012-12-30, 04:34
Medlem
jamescarters avatar
Hör sällan att folk klagar över sin ekonomi, ända ekonomiskt relaterade saken jag hör folk gnälla över är skatten, att dem tycker den går till "fel" saker, som invandrare, Opera, kulturtrams osv

Du nämner att ungdomar åker mycket utomlands, min son är nu i den åldern då han gör det, 3-4 gånger per år, men han bor hemma, studerar, jobbar på helgerna, klart det blir pengar över eftersom han inte kan gå ut så mycket på helgerna, att han och kompisarna åker en vecka till Gran canaria eller 2 till Florida på vintern tycker jag bara är roligt när jag ser tillbaka på hur kul jag tyckte det var att göra det när man var ung!
Citera
2012-12-30, 12:56
Medlem
TripleXLs avatar
Min erfarenhet är att vänsterfolk gapar och gnäller om sin misslyckade privatekonomi.
"bara 20kr kvar till lön och idag är det den 5te"
Citera
2012-12-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Du verkar vara förståndshandikappad och dessutom så tillför du inget till ämnet så sluta skriv.

haha din profil säger allt. "Jag är en snygg stockholmsbrud". Du verkar inte tillföra någonting heller så du kanske borde joina han på ett annat forum. =)

ONT: Ja alltså, desto mer saker man har; desto gnälligare och bortskämd blir man. Det är väll rätt så straightforward? Vi har det så bra i Sverige så vi klagar på petitesser
Citera
2012-12-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Min erfarenhet är att vänsterfolk gapar och gnäller om sin misslyckade privatekonomi.

Hehe den kommentaren hör jag från en kollega kring den 18:e varje månad är tämligen säker på att hon är vänster med. Det intressanta är att vi har ganska jämbördig lön men jag har ett par 1000 över varje månad.
Citera
2012-12-30, 18:02
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL

Snarare WT, men du har rätt, dom flesta wt är nog vänsterfolk.

Dom gnäller gärna öppet om det, på FB, bloggar och på bussen utan att skämmas,
eller göra någonting åt det.
Citera
2013-01-25, 21:38
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobleghost
Ur ett citat av TS, vår frälsare:
"Ni är inte fattiga, ni har bra med pengar sluta gnälla.

Vad tycker ni?"

Du kan inte säga emot TS. TS har alltid rätt. Your argument is invalid.

Ska det vara roligt eller?
Citera
2013-01-26, 00:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Ingen gnäller väl på ekonomin, alla gnäller på lönen (jag med).
Vad är skillnaden? I de flesta fallen är lönen - om du inte har kapitalinkomster - en starkt bidragande faktor till din ekonomi.
Citera
2013-01-26, 00:42
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad är skillnaden? I de flesta fallen är lönen - om du inte har kapitalinkomster - en starkt bidragande faktor till din ekonomi.

det är väl oftare folks utgifter det är fel på snarare än inkomsterna.... i princip ALLA i sverige har tillräckligt med inkomster för ett drägligt leverne. om folk bara sket i att köpa platt-TVs, nya mobiler och resa till thailand hela tiden så hade de inte behövt ta sina jävla sms-lån. konsumera fan inte mer än du har råd med är en jävligt enkel regel som många inte fattar
Citera
2013-01-26, 13:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
det är väl oftare folks utgifter det är fel på snarare än inkomsterna.... i princip ALLA i sverige har tillräckligt med inkomster för ett drägligt leverne. om folk bara sket i att köpa platt-TVs, nya mobiler och resa till thailand hela tiden så hade de inte behövt ta sina jävla sms-lån. konsumera fan inte mer än du har råd med är en jävligt enkel regel som många inte fattar
Det ena utesluter inte det andra - så visst har du rätt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in