2005-08-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Bäst: Umeå, mycket skoj som har kommit därifrån (Dennis Lyxzén och allt han har företagit sig exempelvis...)

Daniel Lindström
Eva Dahlgren(?)
Citera
2005-08-24, 11:29
Medlem
Baskis avatar
Östersund?
Lars Vegas Trio?

Ska jag behöva säg mer!
Citera
2005-08-24, 13:22
Bannlyst
Tyskarna från lund???

hehehe
Citera
2005-08-24, 15:05
Bannlyst
Helt klart Göteborg med sitt Ullevi.

AC/DC, Metallica, Iron Maiden, Bruce Springsteen och Rolling Stones har spelat på Sveriges största arena. Så göteborg får en hyllning av mig, de har ju Metaltown också.
Citera
2005-08-24, 16:42
Medlem
sc0ttys avatar
Jag har för mig att Nationalteatern startade upp verksamheten i Lund, som en teatergrupp eller nåt, fast de är väl Göteborgsbaserade.
Citera
2005-08-24, 16:53
Awaiting Email Confirmation
dumboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Antar att du menar sämsta musikstaden. Jo, det är konsigt att det inte kommit mer från Lund. Va finns?

Timbuktu (och Chords) är från Lund. Brainpool. Henrik Venant och hans olika band (TT Reuter m.fl.). Radio Dept grundades i Lund (och tog namnet från en radioaffär på Bankgatan) även om de är Malmöbaserade nu. En del gamla proggare som Thomas Wiehe och de som kallar sig "Svenska musikrörelsen" håller också till här.

Jo, det är rätt tomt här. Beror ju om man tänker på indieband eller kommersiellt marknadsförda. För okända indieband finns det gott om i alla studenstäder.
Citera
2005-08-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gösen
Helsingborg har väl inte fått fram så mycket?
Ändå en en stad av hyfsad storlek.

The Sounds är väl från helsingborg.

Thomas Öberg (bob hund) är från samma stad. Finsn säkert fler
Citera
2005-08-25, 12:08
Medlem
Menar du att spela i?

Begreppen "svenska svängbältet" och "svenska bängbältet" är ju ett musikerbegrepp som äger sin giltighet. I söder och norr är det alltid tacksamt att spela, trevlig publik och hyggliga arrangörer. Bängbältet ligger mellan mellersta Småland och upp till linjen mellersta Dalarna-Gävle.. Enda musik som accepteras ute på ställen är CD med top-10-musik.
Citera
2005-08-27, 20:12
Awaiting Email Confirmation
dumboms avatar
Har inte Burning Hearts en butik i Lund? Millencollin och Moneybrother ligger på den labeln, bör inte BH vara från Lund isåfall? Är inte säker, bara en tanke.
Citera
2005-08-27, 20:24
Bannlyst
gnarp/sundsvall

the kristet utseende
Citera
2005-08-27, 23:15
Medlem
Rans avatar
Jag kan väll säga direkt att Gotland inte direkt är den bästa...
99% av alla band är i stort sett rockband med samma jävla röst hela tiden, och jättetråkigt gitarrspel som ingen kommer ihåg längre än tio sekunder efter att det spelats.
Citera
2005-08-28, 11:29
Medlem
Suicide Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbom
Lund?

Lund har en del mindre kända fast fantastiskt bra band. Exempelvis så är ju Logh (melankolisk pop) från Lund. Sen så har vi även antagligen nordens mest underskattade metalband nämligen Pandemonium. Detta band krossar all melodöds som kommit från Göteborg under dom senaste 5 åren så jävla hårt att det är sorgligt att dom inte får mer uppmärksamhet, välspelad, melodisk och proggresiv metal med en hel del inslag av döds och black. Förhoppningsvis så kommer deras kommande skiva att innebära att dom slår igenom.

Ett annat mindre etablerat band är Edge of a Circle som även dom lirar proggresiv metal. Dom har inte släppt någon demo än, fast det finns lite låtar att ladda ner på www.edgeofacircle.tk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in