2005-08-28, 12:09
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbom
Har inte Burning Hearts en butik i Lund? Millencollin och Moneybrother ligger på den labeln, bör inte BH vara från Lund isåfall? Är inte säker, bara en tanke.

BH är från Örebro, Det är där de har sin adress enligt hemsidan i alla fall. Burning Heart har väl band från hela världen i sitt stall så vitt jag vet. Åtminstone nåt amerikanskt.

-

Är inte S.P.O.C.K från Lund, btw?
Citera
2005-08-28, 13:53
Awaiting Email Confirmation
dumboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicide Nation
Lund har en del mindre kända fast fantastiskt bra band. Exempelvis så är ju Logh (melankolisk pop) från Lund. Sen så har vi även antagligen nordens mest underskattade metalband nämligen Pandemonium. Detta band krossar all melodöds som kommit från Göteborg under dom senaste 5 åren så jävla hårt att det är sorgligt att dom inte får mer uppmärksamhet, välspelad, melodisk och proggresiv metal med en hel del inslag av döds och black. Förhoppningsvis så kommer deras kommande skiva att innebära att dom slår igenom.

Ett annat mindre etablerat band är Edge of a Circle som även dom lirar proggresiv metal. Dom har inte släppt någon demo än, fast det finns lite låtar att ladda ner på www.edgeofacircle.tk

Jag har en lärare vars son spelar i Logh.

I och med att Lund är en studentstad så borde det finnas upplagor av demoband.
Här är ett annat: www.summerdyingfast.com
Citera
2005-08-28, 15:08
Medlem
Suicide Nations avatar
Citat:
Jag har en lärare vars son spelar i Logh.

I och med att Lund är en studentstad så borde det finnas upplagor av demoband.
Här är ett annat: www.summerdyingfast.com

Haha det är ju rätt fett =). Såg dom i Malmö i onsdags och det var en jävligt härlig stämning(även om dom är långt ifrån det bästa livebandet jag har sett). Dom är väldigt underskattade =)
Citera
2005-08-28, 16:59
Awaiting Email Confirmation
dumboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicide Nation
Haha det är ju rätt fett =). Såg dom i Malmö i onsdags och det var en jävligt härlig stämning(även om dom är långt ifrån det bästa livebandet jag har sett). Dom är väldigt underskattade =)

Fett! Jag var sjuk den dagen så jag missade...

Jag har också en lärare vars son var med i Varanteatern.
Citera
2005-08-28, 17:37
Medlem
Suicide Nations avatar
Citat:
Fett! Jag var sjuk den dagen så jag missade...

Jag har också en lärare vars son var med i Varanteatern.

Okej DET innebär fan status ! :P
Citera
2005-09-05, 02:39
Medlem
Bä$tuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Sen har det kommit fram en hel del musik kring Malmö FF också, bl.a. i de två Blådårarfilmerna: http://www.bladarar.nu/musiken.asp Och missa inte heller MFF-backklippan Olof Perssons version av Perikles 80-talsdänga "Var ska vi sova i natt?" som han sjöng på guldfesten i våras och som nyligen släppts på singel.
Humor!
Citera
2005-09-05, 07:18
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Humor!
Tycker du att den är såååå jäkla dålig? Malmö rockade ju då. Med Andreas Yngvesson i kören.
Citera
2005-09-05, 10:21
Medlem
morphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Sämsta svenska musikstaden: Västerås, sveriges sjätte stad, har nåt kommit därifrån?

Sjätte? Femte annars. Looptroop och Pugh kommer därifrån.
Citera
2005-09-05, 16:28
Medlem
Tesans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Jag försökte förgäves att hitta fler artister från rättvik(ca 11 000 pers)än Marit Bergman då jag vill minnas att det fanns fler än hon man hade hört om.

Evert Sandin
Citera
2021-07-23, 02:40
Medlem
flaess avatar
Göteborg. Fantastisk metalscen! Fantastisk rockscen! Fantastisk indiescen! Sveriges största konsertarena!

Umeå. Ett marxistiskt PK-näste, men ack så mycket bra musik som emanerar härifrån! Cult of Luna, Meshuggah, Deportees, The Perishers, Refused, Khoma, Lisa Miskovsky, Naglfar.... med flera!

Borlänge. Staden som Gud glömde, men det kanske är just det som ligger till grund för den blomstrande musikscenen? Peace & Love, ett tag Sveriges största musikfestival, anordnades i staden. Några kända band och artister är bland annat Jussi Björling, Mando Diao, Miss Li, Sator och Dozer.
Citera
2021-07-23, 23:51
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Göteborg. Fantastisk metalscen! Fantastisk rockscen! Fantastisk indiescen! Sveriges största konsertarena!

Umeå. Ett marxistiskt PK-näste, men ack så mycket bra musik som emanerar härifrån! Cult of Luna, Meshuggah, Deportees, The Perishers, Refused, Khoma, Lisa Miskovsky, Naglfar.... med flera!

Borlänge. Staden som Gud glömde, men det kanske är just det som ligger till grund för den blomstrande musikscenen? Peace & Love, ett tag Sveriges största musikfestival, anordnades i staden. Några kända band och artister är bland annat Jussi Björling, Mando Diao, Miss Li, Sator och Dozer.
Efter att bumpat en nästan 16 år gammal tråd så är det väl inte mer än rätt att jag även ger min syn på Sveriges sämsta musikstäder:

Sundsvall. Norrlands tredje största stad, men i jämförelse med andra norrländska större städer så är musiklivet minst sagt blekt. "Körernas stad", men sen då?

Västerås. Trots det ytterst fördelaktiga geografiska läget så är det förvånansvärt få band och musiker från staden som har slagit igenom på bred front. Men paradoxalt nog så har övriga Västmanland i gengäld producerat åtskilliga kända namn. Helt jäkla bakvänt!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in