2012-12-27, 23:54
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vahvamies
På dig själv. Du känner redan lite obehag inför att bara tänka tanken på att ta något skojj igen. Finns känslan där är du inte rätt man för jobbet så att säga. Fyll skallen med lite toaspray istället.

Jävla skitsnack!! Man kan snea för en massa orsaker. Min första tripp var inte heller kul om vi säger så men 2:a gången jag tog det (2 år efter det) så tog jag det i en lägenhet med 3 st kompisar som var rutinerade trippare. Det gick hur bra som helst. Det jag vill ha sagt att det är viktigt att man är i en miljö man är trygg i. Vet inte hur det är med er andra men mobiltelefoner är förbjudet att ha på när vi trippar.
Citera
2012-12-27, 23:59
Medlem
Finskpinnes avatar
Jag kan vidare rekommendera att lusläsa sidan http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml, där står en massa nyttig fakta, kunskap ger trygghet.

Ett citat från sidan man kan ta till säg är:
Citat:
Experienced users often caution new users of psychedelics about the dangers of inebriated behavior and a common fear while inebriated that the effects of the drug will be permanent. One bit of popular trip wisdom highlights some risks of LSD use: "Cars are real. Cliffs are real. Cops are real. You cannot fly. It's never a good time to die. And don't forget: you will eventually come down." Sober sitters or psychotherapeutic guides are often suggested as a means of substantially reducing the risk related to adverse mental and physical events that may be associated with LSD use. Individuals have also been encouraged to prepare themselves psychologically for the experience, by being ready to accept whatever emerges out of their psyche ("I love this, too... even the snarling spider about to eat me who looks like my mother.").
Citera
2012-12-28, 00:01
Medlem
Jag och en god vän skulle ta syra en kväll, han ångrade sig och bestämde sig för att röka en spliff istället. Jag hade verkligen sett fram emot denna trip ( skulle bli 4e gången) och bestämde mig för att köra ändå, gravt misstag. Som tur var hade jag lite flunitrazepam hemma som så småningom klippte effekten.

Vänta några veckor och se till att ha antingen benso eller antipsykotiska tillgängligt.
Citera
2012-12-28, 00:09
Medlem
jeppezons avatar
Tack för alla svar, funderar på ta svamp innan jag kör på syra igen av anledningen att det varar kortare. Är det något ni skulle rekommendera eller skulle en låg dos LSD gå lika bra? Med "gå lika bra" menar jag mer "gå över lika fort?" eller sitter LSD alltid i lika lång tid bara mindre effekter?
Citera
2012-12-28, 00:12
Medlem
Svamp låter bra, funderar själv på det. Efter senaste trippen på syra så känns det rätt avlägset.
Citera
2012-12-28, 07:39
Medlem
topsids avatar
Vurpar man i skidbacken är det bara att ställa sig upp igen. Du lever ju eller hur? Man brukar säga att de som inte dödar dig gör dig starkare.

Gillar du tanken att ta syra igen så tycker jag att du ska köra hårt, du behöver bara bättre set & setting. Ta det på en perfekt dag, när du mår som bäst och när du inte har något annat planerat.
Citera
2012-12-28, 19:53
Medlem
Varför "sneade" du? Hur var miljön? Vilka var du med? Mådde du bra psykiskt när du tog det? Hur mycket tog du?

Utan alla dessa svar så äre helt jävla omöjligt o svara på det. Men kör svamp, går inte o må dåligt på svamp imo. Kan bli lite läskigt om dui nte klarar av tankeloops dock, svamp e mkt mer mindfuck än LSD, dock mycket mindre visual samt kortare rus. Jag rekommenderar svamp till alla före man kör LSD
Citera
2012-12-28, 23:58
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zario
Varför "sneade" du? Hur var miljön? Vilka var du med? Mådde du bra psykiskt när du tog det? Hur mycket tog du?

Utan alla dessa svar så äre helt jävla omöjligt o svara på det. Men kör svamp, går inte o må dåligt på svamp imo. Kan bli lite läskigt om dui nte klarar av tankeloops dock, svamp e mkt mer mindfuck än LSD, dock mycket mindre visual samt kortare rus. Jag rekommenderar svamp till alla före man kör LSD

Jag antar jag sneade pga folket jag var med, vart vi var, o att jag hade det lite up and down vid den tiden + att jag tog som sagt 1.5x300ug.

Jag vill nog ta LSD igen med tanke på att du säger att svamp är mer mindfuck, jag vill inte ha några tankar. Vill vara tom i huvet
Citera
2012-12-29, 01:56
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppezon
Jag antar jag sneade pga folket jag var med, vart vi var, o att jag hade det lite up and down vid den tiden + att jag tog som sagt 1.5x300ug.

Jag vill nog ta LSD igen med tanke på att du säger att svamp är mer mindfuck, jag vill inte ha några tankar. Vill vara tom i huvet
Om du vill vara tom i huvudet vet jag inte om psykedelia är din grej. Snarare benzo.
Citera
2012-12-29, 12:21
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliparn
Om du vill vara tom i huvudet vet jag inte om psykedelia är din grej. Snarare benzo.

Anledningen till att jag vill vara tom i huvet när jag trippar är för o minska risken av snea. Så länge jag inte sneare spelar det ingen roll om jag är full eller tom i huvet. Därför vill jag inte ta ngt som är allt för mkt mindfuck tills jag har lärt mig att kontrollera det bättre.
Citera
2012-12-29, 14:37
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Anledningen till att jag vill vara tom i huvet när jag trippar är för o minska risken av snea. Så länge jag inte sneare spelar det ingen roll om jag är full eller tom i huvet. Därför vill jag inte ta ngt som är allt för mkt mindfuck tills jag har lärt mig att kontrollera det bättre.
Prova 25i-nbome då, ska tydligen vara näst intill ingen mindfuck i den.
Citera
2012-12-29, 15:58
Medlem
makduis avatar
Citat:
Tja!
Så att jag sneade på LSD i höstast (min första tripp) men känner mig nu relativt återställd. Jag gillar tanken av att ta lsd igen eller testa svamp men när jag har det framför mig börjar jag bli lite smånojjig om att snea. O eftersom jag hade så obehagliga upplevelser sist vill jag inte nojja det minsta när jag ska ta det den här gången vill att allt ska vara underbart när jag tar det.

Några tips på hur jag kan få nojjan att försvinna?

Du kanske ska ta nån månad till att helt enkelt ändra på dig och dina knasiga vanor... meditera.. FÖrvänta inte att knutarna ska knytas upp bara sådär under trippen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in