Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-27, 19:17
  #1
Medlem
NealCaffreys avatar
Hallå

jag har tänkt beställa en kostym och lite skjortor av SuitSupply efter att ha hört positiva omdömen om dem. Men samtidigt har jag förstått att de kan upplevas lite stora i storlekarna. Jag tänkte beställa online eftersom jag inte har möjlighet att ta mig förbi någon av deras butiker i närtid.

Är det någon som har erfarenhet av deras storlekar på kostymer och skjortor och kan jämföra:
-Skjortor med exempelvis Eton Slim Fit, Thomas Pink Super Slim fit eller Stenströms slim fit?
-Kostymer med någon av Tigers eller Boss skurna modeller?

Om någon till och med råkar ha någon av ovanstående skjortor i strl 39/40 eller Tigerkostym i strl 48/148 eller Boss i 94 hade det varit kanon!

Tack!
Citera
2012-12-27, 20:00
  #2
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NealCaffrey
Hallå

jag har tänkt beställa en kostym och lite skjortor av SuitSupply efter att ha hört positiva omdömen om dem. Men samtidigt har jag förstått att de kan upplevas lite stora i storlekarna. Jag tänkte beställa online eftersom jag inte har möjlighet att ta mig förbi någon av deras butiker i närtid.

Är det någon som har erfarenhet av deras storlekar på kostymer och skjortor och kan jämföra:
-Skjortor med exempelvis Eton Slim Fit, Thomas Pink Super Slim fit eller Stenströms slim fit?
-Kostymer med någon av Tigers eller Boss skurna modeller?

Om någon till och med råkar ha någon av ovanstående skjortor i strl 39/40 eller Tigerkostym i strl 48/148 eller Boss i 94 hade det varit kanon!

Tack!

Nu kanske jag såg fel men antog att du även är öppen gör boss's skjortor? Kan säga att slim är slim på riktigt, skönt om man är lite vältränad men inte så stor. Har en regular fit Boss skjorta i storlek 40, sitter ganska löst. Nog en fördel om man vill stoppa ned dem i brallorna.

Kan tillägga att 39 och 40 är samma storlek förutom sista knappen (kragen). Om du inte redan visste.

Ni andra kan fylla på!
Citera
2012-12-28, 20:25
  #3
Medlem
NealCaffreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Nu kanske jag såg fel men antog att du även är öppen gör boss's skjortor? Kan säga att slim är slim på riktigt, skönt om man är lite vältränad men inte så stor. Har en regular fit Boss skjorta i storlek 40, sitter ganska löst. Nog en fördel om man vill stoppa ned dem i brallorna.

Kan tillägga att 39 och 40 är samma storlek förutom sista knappen (kragen). Om du inte redan visste.

Ni andra kan fylla på!

Det är alltid trevligt med hjälpsamma människor! Boss Slim fit passar mig perfekt, nästan som om den vore måttsydd efter mig =) Kände också till att 39/40 är lika stora bortsett från i halsen.

Min fråga just nu gällde dock om någon har erfarenhet hur SuitSupply är i storlekarna. Jag skulle vilja prova att beställa därifrån men då jag inte har möjlighet att prova ut på plats så är jag intresserad av om någon kan jämföra deras storlekar/passform med de som nämnts tidigare i tråden.
__________________
Senast redigerad av NealCaffrey 2012-12-28 kl. 20:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback