Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2013-01-06, 20:06
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Hej på er! Jag lever, men tog en överdos och blandade massa skit. Fick kramper och har varit på psyk. Där får man ju dock ingen hjälp, så jag skrev ut mig, slutade med min medicin (mao-hämmare) och mår så jävla mycket bättre jag har även tagit steget att bli helt ren från alkohol och droger. När jag skrev detta inlägg hade jag redan bestämt mig. Jag såg så fruktansvärt svart på livet och jag valde att försöka ta mitt liv. MEN, det vände efter att jag fick prata ut med någon. Jag kände ju att min depression aldrig någonsin skulle gå över. Men bara man ger sig fan på att göra alla de där jobbiga sakerna som att gå upp tidigt, träffa folk, gå och handla mm. Så hänger tillslut själen också med. Jag har bestämt mig för att klara mig ur detta, och jag hoppas ni andra som känner samma hopplöshet som jag gjorde, klarar er igenom detta! Det går inte i ord att beskriva hur en djup depression känns, om man inte varit där själv. Och visst hjälpte spriten och drogerna.. Men bara för stunden. Efteråt kom helvetet gånger 1000 istället. Så nu blir det en ren tjej, som tagit upp boxningen igen och är redo för att spöa skiten ur all ångest jag fått vara med om! Tusen tack alla ni som stöttat mig. Jag älskar er Kram Linn

Bra! Slå nu mynt på detta och ha med dig erfarenheten i bagaget nästa gång du mår helvete. Jag tror om man bara kan erinra sig om faktumet att svartsyn och depression aldrig är en slutstation så kommer självmordstankarna inte kännas särskilt påträngande.
Citera
2013-01-06, 20:07
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Sen vill jag även säga att jag inte förstår hur vissa folk kan vara så elaka. Jag fick så många vidriga meddelanden efter jag skrev detta. Jag satt ensam och grät, då jag kände att jag hade provat allt för att må bra, men inget hjälpte. Eftersom jag alltid älskat er på flashback, så kände jag på något vis att ni kanske var min enda utväg. Att någon här kanske kunde skriva något bra, så jag fick en liten gnutta hopp ändå. Och ni ska veta att jag satt här och grät som en liten jävla unge när jag såg alla dumma kommentarer. Jag hade nått botten, men fick höra vad ful och värdelös jag var. Så den kvällen valde jag att ta mitt liv. Jag hoppas ni förstår innebörden av vad som kan hända, när man gör som ni gjorde.. Ni peppade en ung tjej till att ta sitt liv. Den kvällen var jag nära att dö. Nu kan jag kolla igenom alla saker ni skrivit och bara känna att fyfan vad mycket bättre människa jag är än er. Men den kvällen gjorde varenda litet ord ont. Hoppas ni aldrig någonsin mer behandlar någon annan som ber om hjälp, på det sättet.

Så sent som för två dagar sedan föreslog en snubbe att man skulle runka(fap) till ett ljudspår där en 10-årig flicka i uppenbar chock ringer 911 då hennes äldre bror precis blåst skallen av sig. Välkommen till internet, det blir aldrig bättre än såhär, tyvärr.
Citera
2013-01-06, 20:18
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Detta är bara en liten liten del i det som hänt mig. Jag anses väldigt kall och hård. Men det är för att jag döljer alla känslor. Egentligen mår jag piss...

Jag är så ledsen över att du har fått gå igenom det här. Jag är verkligen SÅ ledsen.
Det är otroligt svårt att ha gått igenom saker, och jag har ingenting i jämförelse till det du har i bakgrunden. Men jag har otroligt svårt att släppa saker. Otroligt svårt att acceptera det som hänt och liksom släppa det sen.

Det är bra att du går hos psykolog och äter medicin. Har du fått något mer utskrivit mot ångest? Om du känner sådan? Atarax är en lugnande medicin som fungerar på många (på mig t ex) och den är inte beroendeframkallande. De kan hjälpa vid större ångestattacker. Sen är det jättebra och viktigt att du försöker vara så ärlig som möjligt hos din psykolog, med att måendet är sämre just nu. Hen kan säkert hjälpa dig med mer kontakt med läkare isf eller skriva ut medicin (osäker på hur det funkar) men hon kan ju säkert säga om hon tycker det behövs eller ej.

Och. Något som hjälpt mig lite är att veta att psyket faktiskt finns. Jag åkte dit en gång efter en stor ångestattack, fick atarax samt prata med läkare osv. Det var inget farligt och bara "normala" människor där i alla åldrar. Men just att veta att de fanns där, en taxiresa bort OM det var något eller blev riktigt illa någon gång.

Alla kramar till dig
Citera
2013-01-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jag är så ledsen över att du har fått gå igenom det här. Jag är verkligen SÅ ledsen.
Det är otroligt svårt att ha gått igenom saker, och jag har ingenting i jämförelse till det du har i bakgrunden. Men jag har otroligt svårt att släppa saker. Otroligt svårt att acceptera det som hänt och liksom släppa det sen.

Det är bra att du går hos psykolog och äter medicin. Har du fått något mer utskrivit mot ångest? Om du känner sådan? Atarax är en lugnande medicin som fungerar på många (på mig t ex) och den är inte beroendeframkallande. De kan hjälpa vid större ångestattacker. Sen är det jättebra och viktigt att du försöker vara så ärlig som möjligt hos din psykolog, med att måendet är sämre just nu. Hen kan säkert hjälpa dig med mer kontakt med läkare isf eller skriva ut medicin (osäker på hur det funkar) men hon kan ju säkert säga om hon tycker det behövs eller ej.

Och. Något som hjälpt mig lite är att veta att psyket faktiskt finns. Jag åkte dit en gång efter en stor ångestattack, fick atarax samt prata med läkare osv. Det var inget farligt och bara "normala" människor där i alla åldrar. Men just att veta att de fanns där, en taxiresa bort OM det var något eller blev riktigt illa någon gång.

Alla kramar till dig

Jag har ADHD, och har därför haft ångest sen jag var liten. Det var något jag snabbt vänjde mig vid. Och även om det var kämpigt så lärde jag mig hantera den. Allt gick ganska bra, framtills jag blev våldtagen för snart 3 år sen. Då började jag få riktiga panikattacker och en starkare ångest som höll i sig i dagar. Jag lyckades kämpa mig igenom allt ändå, och träffade en kille efteråt. Men som sagt, han sköt sig vid tolvslaget på nyår, direkt efter det så kom min våldtäktsman ut ur fängelset. Det var då min första depression kom, och jag har ätit alla möjliga sorters antihistaminer å sån skit. Men inget har hjälpt. Jag började missbruka och har gjort det fram tills nu. Har utskrivet xanor, som är starkt lugnande och inte ens går att jämföra med atarax. Men inte ens dom hjälper alla gånger. Sen tror jag själv att jag har både borderline och är bipolär. Så jag har mycket skit att ta i tu med och jag hoppas på att klara mig utan ångestdämpande helt i framtiden. Jag har aldrig gått hos en psykolog, och ska på mitt första möte på tisdag.
Citera
2013-01-06, 21:28
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Jag har ADHD, och har därför haft ångest sen jag var liten. Det var något jag snabbt vänjde mig vid. Och även om det var kämpigt så lärde jag mig hantera den. Allt gick ganska bra, framtills jag blev våldtagen för snart 3 år sen. Då började jag få riktiga panikattacker och en starkare ångest som höll i sig i dagar. Jag lyckades kämpa mig igenom allt ändå, och träffade en kille efteråt. Men som sagt, han sköt sig vid tolvslaget på nyår, direkt efter det så kom min våldtäktsman ut ur fängelset. Det var då min första depression kom, och jag har ätit alla möjliga sorters antihistaminer å sån skit. Men inget har hjälpt. Jag började missbruka och har gjort det fram tills nu. Har utskrivet xanor, som är starkt lugnande och inte ens går att jämföra med atarax. Men inte ens dom hjälper alla gånger. Sen tror jag själv att jag har både borderline och är bipolär. Så jag har mycket skit att ta i tu med och jag hoppas på att klara mig utan ångestdämpande helt i framtiden. Jag har aldrig gått hos en psykolog, och ska på mitt första möte på tisdag.

Okej.
Då förstår jag.
Det är iafl ett jättejättebra steg att du ska till en psykolog. Och det är galet att ingen erbjudit dig det tidigare? Läkare och så menar jag? lycka till.
Citera
2013-01-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Okej.
Då förstår jag.
Det är iafl ett jättejättebra steg att du ska till en psykolog. Och det är galet att ingen erbjudit dig det tidigare? Läkare och så menar jag? lycka till.

Dom har tjatat på mig sen jag gick i 9an om att jag ska till en psykolog. Men jag är inte en sån som kan öppna mig. Jag har aldrig släppt någon helt in på livet, för jag är så jävla psykiskt skadad å jag vill inte att någon ska se mig sårbar. Så jag har burit allt inom mig hela livet. Efter våldtäkten och min killes bortgång ville dom skicka mig till psykologer men det funka liksom inte. Det slutade med att jag blev förbannad och gick därifrån istället.

Men nu när jag var på psyk, så kollade läkaren på mig och frågade : Vill du verkligen dö? och då bara brast det. Jag har aldrig vågat gråta inför nån, men jag bara grina å grina å grina. Allt från min barndom fram tills nu kom på en och samma gång. Jag öppnade mig och förklarade precis hur jag mådde och det var så skönt! Efteråt grät jag hela natten, det gick inte att sluta men det kändes som allt lättade ju längre jag grät. Som en stor tung sten släppte bara jag kunde visa någon annan människa att jag mår skit och vill ha hjälp.

Så jag ser fram emot mina besök hos psykologen. Hade jag bara gått dit på en gång så hade jag besparat mig själv så mycket onödigt lidande.
Citera
2013-01-06, 22:30
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Dom har tjatat på mig sen jag gick i 9an om att jag ska till en psykolog. Men jag är inte en sån som kan öppna mig. Jag har aldrig släppt någon helt in på livet, för jag är så jävla psykiskt skadad å jag vill inte att någon ska se mig sårbar. Så jag har burit allt inom mig hela livet. Efter våldtäkten och min killes bortgång ville dom skicka mig till psykologer men det funka liksom inte. Det slutade med att jag blev förbannad och gick därifrån istället.

Men nu när jag var på psyk, så kollade läkaren på mig och frågade : Vill du verkligen dö? och då bara brast det. Jag har aldrig vågat gråta inför nån, men jag bara grina å grina å grina. Allt från min barndom fram tills nu kom på en och samma gång. Jag öppnade mig och förklarade precis hur jag mådde och det var så skönt! Efteråt grät jag hela natten, det gick inte att sluta men det kändes som allt lättade ju längre jag grät. Som en stor tung sten släppte bara jag kunde visa någon annan människa att jag mår skit och vill ha hjälp.

Så jag ser fram emot mina besök hos psykologen. Hade jag bara gått dit på en gång så hade jag besparat mig själv så mycket onödigt lidande.

Bra gjort av dig. Att våga släppa på. Det är ett väldigt stort och bra steg av dig.
Och sen får man inte glömma att psykologerna jobbar med detta, de har måånga patienter som inte vill öppna sig. Som har blivit "tvingade" dit och liknande. De är ju utbildade för den typen av människor också. Många som går till psykologer och sånt har ju ofta varit med om fruktansvärda saker och blir instängda, precis som du.

Du klarar det här.
Citera
2013-01-06, 22:34
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Så sent som för två dagar sedan föreslog en snubbe att man skulle runka(fap) till ett ljudspår där en 10-årig flicka i uppenbar chock ringer 911 då hennes äldre bror precis blåst skallen av sig. Välkommen till internet, det blir aldrig bättre än såhär, tyvärr.
inte för att vara den, men länk?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in