• 1
  • 2
2012-12-27, 12:33
Medlem
Revejs avatar
OM han har satt in det br det komma i eftermiddag men jag fr knslan att du inte riktigt litar p personen. Kan ju vara nt s enkelt att han glmt godknna eller saknat tckning p kontot och du drfr inte kommer se ngra pengar. Eller "glmt" det.

Vnta till 15 och pminn honom d, bankerna lr vl ha ppet till 16 minst?
Citera
2012-12-27, 12:40
Medlem
Knns som en riktigt snl snubbe som verkligen vill ha dem dr 79kr han lnade ut fr en kebab. Kommer pengarna inte in s fort banken ppnat s "kommer det sluta dligt fr honom".

Chilla lite, frsta bankdagen som sagt. Jag har vntat i fem dagar fr flera transaktioner nu
Citera
2012-12-27, 13:07
Medlem
Hoeglunds avatar
Beror p vilken bank, du kan ju lugna dig tills mndag eftermiddag innan du bussar tigrarna p honom.

Jag gjorde en verfring i sndags och det har inte kommit fram n.

(Det kanske tillochmed r till dig mina pengar ska, kpte en sak p blocket)
Citera
2012-12-27, 14:41
Medlem
Manboiiis avatar
r du efterbliven TS?

Rd dag - 23 (Sndag)
Vanlig dag - 24
Rd dag - 25
Rd dag - 26
Vanlig dag - 27 (Idag)

verfring 1-2!! JOBB DAGAR
Mnga lr inte ha jobbat p julafton p banken.. Och dom som fanns dr hann vl inte gra allt.
S rkna med dina pengar imr, sen finns det dom som har utlndska bankkonton d kan det ta 3-5 dagar att verfra
Citera
2012-12-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
verfring 1-2!! JOBB DAGAR
Mnga lr inte ha jobbat p julafton p banken.. Och dom som fanns dr hann vl inte gra allt.
S rkna med dina pengar imr, sen finns det dom som har utlndska bankkonton d kan det ta 3-5 dagar att verfra
Nja, nu r det ju bankdagar och inte jobbdagar som det gller, och julafton r ingen bankdag. Och dessutom r det ju inte s att det sitter personal p bankkontoren och fr ver pengarna manuellt mellan bankerna.

Som sagts tidigare, om insttningen gjordes i sndags borde pengarna vara TS tillhanda i eftermiddag eller allra senast i morgon frmiddag.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-12-27 kl. 14:55.
Citera
2012-12-27, 15:57
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Nja, nu r det ju bankdagar och inte jobbdagar som det gller, och julafton r ingen bankdag. Och dessutom r det ju inte s att det sitter personal p bankkontoren och fr ver pengarna manuellt mellan bankerna.

Som sagts tidigare, om insttningen gjordes i sndags borde pengarna vara TS tillhanda i eftermiddag eller allra senast i morgon frmiddag.

Nh? S du menar en rd-dag r en bankdag? Bankdag, jobbdag sak samma..
Hur som helst s har jag ingen aning om det jobbas p banker p julafton fr det r ingen rd dag. Tog med det i rkning bara fr att..

Okej nej mnniskan sitter vl inte verfr manuellt, men ngot gr dom uppenbarligen eftersom det tar 1-2 dagar. Hade det varit datorer som skter exakt allt s tar det max 2 min.
Har du ngra invndningar mot detta fr du grna frklara fr mig exakt hur allt gr till. Fr skts allt av en dator, s vet vi alla hur snabbt det skulle g.
Senast redigerad av Manboiii 2012-12-27 kl. 16:00.
Citera
2012-12-27, 16:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Om personen TS syftar p har kontot hos Nordea s tar det nog lite lngre pga av ett haveri och det r inte kundens fel utan bankens s TS br inte straffa sin gldenr pga av detta.

http://www.dn.se/ekonomi/omfattande-haveri-for-nordea
Citera
2012-12-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Nh? S du menar en rd-dag r en bankdag? Bankdag, jobbdag sak samma..
Hur som helst s har jag ingen aning om det jobbas p banker p julafton fr det r ingen rd dag. Tog med det i rkning bara fr att..

Okej nej mnniskan sitter vl inte verfr manuellt, men ngot gr dom uppenbarligen eftersom det tar 1-2 dagar. Hade det varit datorer som skter exakt allt s tar det max 2 min.
Nu vet jag inte var jag skrev att en rd dag r en bankdag. Men idag r det frsta bankdagen sedan i sndags och pengarna kan drfr komma till TS konto under eftermiddagen och allra senast under morgondagen.

Jag brukar ofta fra ver pengar till annan bank, och gr jag det innan klockan 13 en bankdag s finns pengarna hos mottagaren sent p eftermiddagen samma dag.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-12-27 kl. 16:11.
Citera
2013-01-10, 20:48
Medlem
Revejs avatar
Fick du pengarna mannen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto