Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-03, 08:20
  #8821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Va fan?

http://www.nationell.nu/2013/07/01/svp-varvade-medlemmar-under-akessons-tal/

Leker man med parlamentarism och umgås med andra partier och väljare så tvingas man att mjuka upp sina åsikter.
Citera
2013-07-03, 08:51
  #8822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Leker man med parlamentarism och umgås med andra partier och väljare så tvingas man att mjuka upp sina åsikter.

Det är en farlig åsikt och en bevisligen dålig och ohållbar politik. Rasfrämmande gästarbetare är mycket problematiskt. Det spelar ingen roll om de aldrig får medborgarskap eller bara får stanna i några år. Risken för oönskad rasblandning med svenskar är överhängande och i de europeiska nationer som har haft mycket gästarbetare så kan man se att "gästarbetare" tenderar att bita sig fast i landet, oavsett om de får bli medborgare eller inte. Dessutom uppmuntrar det till uppmkjukning, att de ska få ta hit sina familjer, osv, osv. I Tyskland och England så började det med "gästarbetare" från icke-vita delar av samväldet respektive från Turkiet. Hur det gick sen vet vi ju...

NEJ! Etniskt inkompatibla gästarbetare är inte ok! Det enda undantaget jag kan tänka mig är små och kontrollerade mängder av högt kvalificerade gästforskare och annan spetskomeptens.
Citera
2013-07-03, 09:01
  #8823
Bannlyst
Jacobsson öppnar nu alltså dörren för icke-vit arbetskraftinvandring? Det förvånar mig att Nationell.nu som normalt brukar vara på hugget och notera sådant här inte belyser det olämpliga som får betraktas som det mest uppseendeväckande i uttalandet.
Citera
2013-07-03, 09:03
  #8824
Medlem
QMs avatar
SvP fick ett bidrag på 100k kr till valfonden nyligen.

https://twitter.com/dansp74/status/352313394205949952

http://www.svenskarnasparti.se <-- kolla valfondsmätaren.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/07/03/stort-bidrag-gav-skjuts-at-valfonden/

Över hälften av målet insamlat nu.
__________________
Senast redigerad av QM 2013-07-03 kl. 09:10.
Citera
2013-07-03, 09:07
  #8825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopold-II
Jacobsson öppnar nu alltså dörren för icke-vit arbetskraftinvandring? Det förvånar mig att Nationell.nu som normalt brukar vara på hugget och notera sådant här inte belyser det olämpliga som får betraktas som det mest uppseendeväckande i uttalandet.

Ja vid behov vill svp ha en viss utomeuropeisk arbetskraftinvandring vad är problemet med det? Det lär inte handla om några större antal. Dessutom ska det vara tidsbegränsat.
Citera
2013-07-03, 09:10
  #8826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ja vid behov vill svp ha en viss utomeuropeisk arbetskraftinvandring vad är problemet med det? Det lär inte handla om några större antal. Dessutom ska det vara tidsbegränsat.

Samma sak var ju tänkt i tyskland med turkiska arbetare.
Citera
2013-07-03, 09:18
  #8827
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ja vid behov vill svp ha en viss utomeuropeisk arbetskraftinvandring vad är problemet med det? Det lär inte handla om några större antal. Dessutom ska det vara tidsbegränsat.

Varnagel besvarade det problematiska i icke-vit närvaro på svenskt territorium i föregående inlägg. Hur menar du att behov av rasfrämmande arbetskraft skulle uppstå till att börja med?

Vi bör eftersträva total etnisk homogenitet och de enda rasfrämlingar som bör tillåtas arbeta och bo i Sverige temporärt är diplomater. Det viktiga här är hursomhelst att vara obs på tecken av konformism och belysa det. Det gäller att köra en hård ideologisk linje annars riskerar man att successivt anpassa sig till opponerande krafter och på sikt se partiet kidnappas av fienden som i SD:s fall.
Citera
2013-07-03, 10:15
  #8828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopold-II
Varnagel besvarade det problematiska i icke-vit närvaro på svenskt territorium i föregående inlägg. Hur menar du att behov av rasfrämmande arbetskraft skulle uppstå till att börja med?

Vi bör eftersträva total etnisk homogenitet och de enda rasfrämlingar som bör tillåtas arbeta och bo i Sverige temporärt är diplomater. Det viktiga här är hursomhelst att vara obs på tecken av konformism och belysa det. Det gäller att köra en hård ideologisk linje annars riskerar man att successivt anpassa sig till opponerande krafter och på sikt se partiet kidnappas av fienden som i SD:s fall.

Idag finns inget behov MEN om det någon gång skulle uppstå så är det en god idé att ta hit kompetens som vi saknar.
Ett 100-tal japanska ingenjörer tex hotar knappast våran homogenitet.
Citera
2013-07-03, 10:33
  #8829
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Idag finns inget behov MEN om det någon gång skulle uppstå så är det en god idé att ta hit kompetens som vi saknar.
Ett 100-tal japanska ingenjörer tex hotar knappast våran homogenitet.

Ifall man skulle vara absolut tvungen att ta hit rasfrämmande arbetskraft så måste det ske under väldigt kontrollerade former för att undvika stadgande, assimilering och interaktion med lokalbefolkningen som kan leda till rasblandning eller annat som kan vara skadligt för nationalstaten. Det måste i vilket fall som helst hela tiden finnas en självbevarelsedrift som innebär en konstant strävan att utbilda inhemsk arbetskraft på alla relevanta områden för att minimera risken att ställas inför dylikt scenario.

Sedan hotar ett 100-tal japanska ingenjörer till stor del vårt självbestämmande då det innebär att vi tillåter vår byggsektor bli alltmer beroende av en annan etnisk grupp.
Citera
2013-07-03, 10:37
  #8830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopold-II
Ifall man skulle vara absolut tvungen att ta hit rasfrämmande arbetskraft så måste det ske under väldigt kontrollerade former för att undvika stadgande, assimilering och interaktion med lokalbefolkningen som kan leda till rasblandning eller annat som kan vara skadligt för nationalstaten. Det måste i vilket fall som helst hela tiden finnas en självbevarelsedrift som innebär en konstant strävan att utbilda inhemsk arbetskraft på alla relevanta områden för att minimera risken att ställas inför dylikt scenario.

Sedan hotar ett 100-tal japanska ingenjörer till stor del vårt självbestämmande då det innebär att vi tillåter vår byggsektor bli alltmer beroende av en annan etnisk grupp.

Jag håller med dig om första stycket.
Med handen på hjärtat så tror jag inte att vi kommer tvingas importera kompetens vi kommer nog klara oss alldeles utmärkt på egen hand.
Citera
2013-07-03, 11:01
  #8831
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Va fan?

http://www.nationell.nu/2013/07/01/svp-varvade-medlemmar-under-akessons-tal/

Redigt intressant... SvP har väl början inse att deras ursprungliga politik inte kommer räcka så därför måste de mjuka upp sig för att sno folk från SD. Blir intressant att se hur SvP kommer låta när det närmar sig valet. Etniska svenskar är nog ett ord de knappt kommer använda satsar jag på.
Citera
2013-07-03, 11:20
  #8832
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Va fan?

http://www.nationell.nu/2013/07/01/svp-varvade-medlemmar-under-akessons-tal/

Först och främst var det utav samma ras, sedan i andra hand rasfrämlingar. Tro mig, dem kommer inte börja importera analfabetiska somalier mm, om det nu mot all förmodan skulle behövas gästarbetare av annan ras så handlar det troligtvis om högkvalitativa arbetare. Jag tror faktiskt inte att det kommer behövas alls om jag ska vara riktigt ärlig. Men gästforskare utav annan ras från t.ex Asien kommer vi nog ha ett fåtal av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in