Citat:
Ursprungligen postat av ArduinoFysik
Vadå "tycker fel"? Är du rättshaverist eller?
Nej, inte speciellt. Nu tycker folket bevisligen fel i en rad olika frågor ur ett rent biologiskt överlevnadsperspektiv och det är det som är det mest intressanta. Vårt folks överlevnad alltså.
Citat:
Jo, det är er politik som bör ändras och det är omgående. Ni behöver inte stå för den i praktiken. Gör som SD gör. Säg en sak gör en annan sak.
Fanns någon annan debil mupp med en Långben-avatar som också tyckte att detta var en god idé, att likt en semit tala med kluven tunga, mena en sak, men säga en annan. Det är ingenting jag kan ställa mig moraliskt bakom då det vittnar om feghet, brist på heder, ynkedom och andra attribut som jag finner förkastliga.
Istället tror jag på att man kommer längst utan att kompromissa och ljuga om sina intentioner i det långa loppet. Idag pratar alla om vilka fega ynkryggar SD är och hur de böjer sig efter etablissemanget. Jag vägrar vara medlem i ett parti som beter sig likadant, det kommer helt enkelt inte på fråga.
Citat:
Du verkar vara korkad och du har inget i politiken att göra för du förstår inte hur systemet fungerar.
Jag vet hur systemet fungerar, problemet är att systemet är dåligt, ineffektivt och korrupt - och jag vill byta ut det. Inte bli en del av det samma. Du är ju uppenbarligen en svagsint och konformistisk (på riktigt) Sverigedemokrat, nu har ju du fått som du vill. Ditt parti är ett lismande och etablissemangskramande skitparti som uteslutar sina medlemmar för minsta lilla och som springer massmedias ärenden. Nöj dig då med det, och stanna där. Det finns absolut inga goda anledningar till att SvP ska förvandlas till samma kontraproduktiva och svenskförnekande skit som SD.
Citat:
Jag talar inte om att ändra politiken i praktiken, bara på papper. Så gör alla partier...
Nej, men de styrande partierna gör detta. Där premieras kappvändande, feghet, konformism, lögner och bedrägligt beteende. Det är inte något som vi har någon intention att ta efter. Ser du detta som en svaghet - att SvP inte agerar som övriga förrädarpartier i riksdagen, ja då är det förstås tråkigt, men det är så det ligger till.
Citat:
Sen kommer det in några svenskar vid namn Kent Eriksson, Jimmie Ågren, Richard Jonsson, Mattias Kalin med flera. Dessa är före detta SD/ND:are och borgerliga politiker. De lyfter upp SvP, skapar förtroende i partiet och tillslut så sitter dessa människor i styrelsen och leder partiet uppåt med rasande fart så medlemmar som inte håller med...ramlar av partiet.
Det finns ingen anledning för mig att bemöta dina hypotetiska scenarion som du inte kan belägga, jag har redan förklarat varför det är svårare att kuppa och infiltrera SvP än övriga partier. Du tror att det kommer att bli såhär, jag tror det inte och kommer förstås aktivt att motverka alla sådana försök.
Citat:
Dagen kommer ska du se. Den kommer...
Ja, du hävdar det. Och jag tror och hoppas att du har fel, du har heller ingenting som styrker din argumentation, vilket gör att din kritik kan avfärdas relativt lättvindigt.
Det du säger rakt ut är ju egentligen att ALLA partier MÅSTE anpassa sig efter etablissemanget. Det är ju helt enkelt inte sant, utan ett konformistiskt eller defaitistiskt falsarium. Det ligger inte till på det viset.