Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-04-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Jag känner väldigt få arbetslösa nationalister, så det där är bara en myt. Visst kan man bli av med jobb om man har otur, men varför skulle man vilja vara kvar hos en sådan arbetsgivare?

Hur menar du, bor inte du i Tyskland? Känner du alla Svenska nazister eller menar du tyska nazister?

Många av Sveriges mest familjekära nazister är arbetslösa. Kändisar som: Klas Lund, Robert Vesterlund (din gamla vän), Jens Lindahl och hans bror, Jack Mothander & familj, Micke Skillt, Robin Boström, Viktor Sjölund, Emil Hagberg och Jeff Hede. Den nationella rörelsen är inte särskilt stor, precis som de extremare delarna av vänstern, och det säger en del.
Citera
2013-04-02, 18:29
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Hur menar du, bor inte du i Tyskland? Känner du alla Svenska nazister eller menar du tyska nazister?

Många av Sveriges mest familjekära nazister är arbetslösa. Kändisar som: Klas Lund, Robert Vesterlund (din gamla vän), Jens Lindahl och hans bror, Jack Mothander & familj, Micke Skillt, Robin Boström, Viktor Sjölund, Emil Hagberg och Jeff Hede. Den nationella rörelsen är inte särskilt stor, precis som de extremare delarna av vänstern, och det säger en del.

Eh, utav de du nämner och som jag känner har alla (utom möjligtvis en som jag är lite osäker på) jobb.

Hursomhelst, meningslös diskussion. Man får helt enkelt avgöra vad som är viktigast för en själv, att kunna jobba med exakt det man vill på exakt den firman man vill, eller kämpa för något man tror på. Går inte dessa att kombinera så är det bara göra ett val.
Citera
2013-04-02, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Du bara tog ett par namn på måfå och hoppades på att ingen skulle syna din bluff? Skön strategi får man lov att medge.
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Nej nu jobbar ju jag inte då jag går gymnasiet. Men det skulle ju inte vara särskilt kul att inte kunna få jobb senare och leva på a-kassa liksom.
Jävla Negerfeldt o Co.
Olika jobb är helt enkelt olika känsliga. Vissa är mer känsliga, andra är inte känsliga alls. Vet man med sig att man jobbar eller kommer att jobba med någonting som är väldigt känsligt så finns det ju andra sätt att hjälpa till på som inte är lika "offentliga" så att säga. Det finns ju mängder som behöver göras.
Citera
2013-04-02, 19:06
Medlem
En liten tanke inför valet 2014.

Hade jag röstat med hjärtat hade jag röstat på SvP - MEN - Jag inser att det kan finnas strategiska såväl som taktiska skäl att rösta SD.

Anledningen är enkel - Det är med SD vi har möjlighet att vinna mark inom en rimlig tidsram (bortser från eventuella stadskupper eller liknande). Många inom SD delar i mångt och mycket värderingarna som SvP-väljarna har, men väljer p.g.a. okunskap att rösta på SvP. Ärligt talat så tror jag inte att 10% av SD:s anhängare känner till SvP.

Med anledning av det faktum (eller antagandet om) att värderingarna i mångt och mycket är gemensamma finns det goda incitament att rösta SD 2014 - Rent taktiskt. År 2018 kommer det finnas två vägar att gå - Påverka SD:s riktning mot SvP:s (för namnet på partiet spelar mindre roll) - Eller byta parti till SvP (vid detta alternativ har förhoppningsvis opinionen och kännedomen för partiet gått "vår" väg).

Så, vad säger Ni?

BTW. Nationalister behöver inte alls vara låginkomsttagare. Själv har jag en position med ansvar på ett företag och tjänar + 500K om året.
Senast redigerad av Yolo 2013-04-02 kl. 19:11.
Citera
2013-04-02, 19:20
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo

Hade jag röstat med hjärtat hade jag röstat på SvP - MEN - Jag inser att det kan finnas strategiska såväl som taktiska skäl att rösta SD.

Anledningen är enkel - Det är med SD vi har möjlighet att vinna mark inom en rimlig tidsram (bortser från eventuella stadskupper eller liknande). Många inom SD delar i mångt och mycket värderingarna som SvP-väljarna har, men väljer p.g.a. okunskap att rösta på SvP. Ärligt talat så tror jag inte att 10% av SD:s anhängare känner till SvP.

Med anledning av det faktum (eller antagandet om) att värderingarna i mångt och mycket är gemensamma finns det goda incitament att rösta SD 2014 - Rent taktiskt. År 2018 kommer det finnas två vägar att gå - Påverka SD:s riktning mot SvP:s (för namnet på partiet spelar mindre roll) - Eller byta parti till SvP (vid detta alternativ har förhoppningsvis opinionen och kännedomen för partiet gått "vår" väg).

Så, vad säger Ni?

BTW. Nationalister behöver inte alls vara låginkomsttagare. Själv har jag en position med ansvar på ett företag och tjänar + 500K om året.

Alltså visst, skulle det gå att påverka SD skulle man kunna rösta på dem "rent taktiskt" (rätt dålig taktik). Men om alla nationalister blir uteslutna och SD är projudiska på högsta nivå, varför bör någon som har hjärtat hos SvP rösta på SD?
Citera
2013-04-02, 19:21
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:

Hade jag röstat med hjärtat hade jag röstat på SvP - MEN - Jag inser att det kan finnas strategiska såväl som taktiska skäl att rösta SD. [/b].

SD kommer få många röster pga av missnöjda personer från andra partier därför bör man rösta svp om man delar deras åsikt så dom har chans att växa.

Citat:
Anledningen är enkel - Det är med SD vi har möjlighet att vinna mark inom en rimlig tidsram (bortser från eventuella stadskupper eller liknande).

Vinna vilken mark? Pro-sionism? Etnisk heterogenitet? Rasöppenhet?

Om man delar svps värderingar ser jag ingen anledning att rösta för ett parti som förespråkar invandring och som varje dag försöker anpassa sig samt säger att svenskar inte existerar. SD är inte helt värdelös dom är som en inkörsport till riktigt nationalism.

Citat:
Många inom SD delar i mångt och mycket värderingarna som SvP-väljarna har, men väljer p.g.a. okunskap att rösta på SvP. Ärligt talat så tror jag inte att 10% av SD:s anhängare känner till SvP.

Va? Är dom okunniga för att dom röstar efter sina egna värderingar?

Citat:

Nej det kommer det inte, inte ifall ingen röstar SvP nu. Då kommer dom stå kvar som ett litet parti 2018 också och därför bör man rösta på dom iställe för SD. Röstar man upp dom i valet 2014 så kommer fler att känna till dom och se dom som ett seriöst alternativ vid valet 2018, valet som kommer är mycket viktigt.
Citera
2013-04-02, 19:22
Medlem
25Decembers avatar
Citat:

Så, vad säger Ni?

Jag skulle aldrig rösta på SD eftersom de inte är etniska nationalister vilket SvP är. Enligt SD kan ju vem som helst bli svensk vilket bara är rent skitsnack. Sen så kommer ju aldrig SvP öka om alla tänker som dig och röstar SD och hoppas de ändrar sig till det bättre vilket de aldrig kommer att göra.
Citera
2013-04-02, 19:36
Medlem
Citat:

Det finns INGEN chans att påverka SD i rätt riktning. Det är ren diktatur i toppen av partiet. Alla som ens andas nationalism blir uteslutna ur partiet. Det räcker med att länka till "fel" sida eller uttrycka något oskyldigt som har med nationalism att göra för att bli utesluten. Hur hade du tänkt att det är möjligt att påverka SD i rätt riktning under sådana mörka förhållanden? Det är lättare att påverka socialdemokraterna i rätt riktning än det prosionistiska SD.

Sedan får SD så många röster att det inte finns någon anledning för nationalister att stödja partiet längre, det sköter sig helt av sig självt nu.
Citera
2013-04-02, 19:53
Medlem
flyttadignus avatar
Dan. SDs medlemsregister (eller var det bara de som beställt infopaket?) läckte ju.
De krafterna som stod bakom det antidemokratiska tilltaget lär väl vara minst sagt väldigt sugna på att göra detsamma mot SvP.

Jag förstår pojkens oro som lyfte frågan
Citera
2013-04-02, 20:12
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu
Dan. SDs medlemsregister (eller var det bara de som beställt infopaket?) läckte ju.
De krafterna som stod bakom det antidemokratiska tilltaget lär väl vara minst sagt väldigt sugna på att göra detsamma mot SvP.

Jag förstår pojkens oro som lyfte frågan
Partiets medlemsregister ligger på en dator som inte är uppkopplad till internet och antagligen är den hårt krypterad.
Citera
2013-04-02, 20:31
Medlem
flyttadignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Partiets medlemsregister ligger på en dator som inte är uppkopplad till internet och antagligen är den hårt krypterad.

Okej, det bör lugna pojken ju!

För övrigt rekommenderar jag alla nyfikna att lyssna på Radio Framåt, enkelt att dra hem avsnitten i efterhand och lyssna när tid ges.
Där får man lite mer intryck av vad det är för personer och tankar bakom allting, helt klart intressant för den intresserade!
Citera
2013-04-02, 20:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu
Okej, det bör lugna pojken ju!

För övrigt rekommenderar jag alla nyfikna att lyssna på Radio Framåt, enkelt att dra hem avsnitten i efterhand och lyssna när tid ges.
Där får man lite mer intryck av vad det är för personer och tankar bakom allting, helt klart intressant för den intresserade!
Alla som följer denna tråd är aktiva lyssnare av Radio Framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in