Citat:
Ursprungligen postat av Yolo
En liten tanke inför valet 2014.
Hade jag röstat med hjärtat hade jag röstat på SvP - MEN - Jag inser att det kan finnas strategiska såväl som taktiska skäl att rösta SD. [/b].
SD kommer få många röster pga av missnöjda personer från andra partier därför bör man rösta svp om man delar deras åsikt så dom har chans att växa.
Citat:
Anledningen är enkel - Det är med SD vi har möjlighet att vinna mark inom en rimlig tidsram (bortser från eventuella stadskupper eller liknande).
Vinna vilken mark? Pro-sionism? Etnisk heterogenitet? Rasöppenhet?
Om man delar svps värderingar ser jag ingen anledning att rösta för ett parti som förespråkar invandring och som varje dag försöker anpassa sig samt säger att svenskar inte existerar. SD är inte helt värdelös dom är som en inkörsport till riktigt nationalism.
Citat:
Många inom SD delar i mångt och mycket värderingarna som SvP-väljarna har, men väljer p.g.a. okunskap att rösta på SvP. Ärligt talat så tror jag inte att 10% av SD:s anhängare känner till SvP.
Va? Är dom okunniga för att dom röstar efter sina egna värderingar?
Citat:
Med anledning av det faktum (eller antagandet om) att värderingarna i mångt och mycket är gemensamma finns det goda incitament att rösta SD 2014 - Rent taktiskt. År 2018 kommer det finnas två vägar att gå - Påverka SD:s riktning mot SvP:s (för namnet på partiet spelar mindre roll) - Eller byta parti till SvP (vid detta alternativ har förhoppningsvis opinionen och kännedomen för partiet gått "vår" väg).
Nej det kommer det inte, inte ifall ingen röstar SvP nu. Då kommer dom stå kvar som ett litet parti 2018 också och därför bör man rösta på dom iställe för SD. Röstar man upp dom i valet 2014 så kommer fler att känna till dom och se dom som ett seriöst alternativ vid valet 2018, valet som kommer är mycket viktigt.