Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-27, 19:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Frågan hur man definierar "ställa upp i valet"?
De uppmanade ju mer eller mindre sina medlemmar (allmänheten?) att rösta på dem. Det är väl att ställa upp, även om man inte kampanjade mer än en artikel på egna webbplatsen och inte hade några egentliga förhoppningar.
Inte ens jag, som antagligen tillhör den radikalaste minoriteten i Sverige, röstade på SvP för det var EU-val = Skitval.
Citera
2014-05-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Så för att judemedia ser SD som nazister (Fast dom är judedyrkare) gör det dom till bra för motståndet? På vilket sätt är SD ett motstånd, dom vägrar ju sammarbeta med FN och andra partier för att inte reta upp koshermedia. Varför ge ett parti som svikit oss så många gånger mer makt och ökat självförtroende? Nej jag fattar inte hur du och andra tänker.

I detta skedet handlar det bara om att väcka folks nationella ådra.

Lyssna på SDare i vardagen så förstår du att de i själva verket är betydligt radikalare än sitt parti.
I t.ex Grekland så blev deras "SD" stora innan GG slog igenom, framförallt var det de gamla "SDarna" som gick till GG.
Citera
2014-05-27, 20:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte ens jag, som antagligen tillhör den radikalaste minoriteten i Sverige, röstade på SvP för det var EU-val = Skitval.

Och?
Jag bara undrade hur man avgör huruvida man ställer upp i ett val eller ej.
Att uppmana folk att rösta på en, oavsett omfattning borde väl innebära att man ställer upp.
Citera
2014-05-27, 20:07
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Så för att judemedia ser SD som nazister (Fast dom är judedyrkare) gör det dom till bra för motståndet? På vilket sätt är SD ett motstånd, dom vägrar ju sammarbeta med FN och andra partier för att inte reta upp koshermedia. Varför ge ett parti som svikit oss så många gånger mer makt och ökat självförtroende? Nej jag fattar inte hur du och andra tänker.

Man kan ju diskutera i oändligheten hur man ska göra. Men för min del röstar jag hellre på ett parti som i vart fall ställer upp i ett val. Att sd växte så mycket och fick två istället för ett mandat är ändå positivt. Blir sd större är det kanske fler som vågar tänka och rösta självständigt när de ser att andra gått före. Sd är ändå ett parti som konsekvent motarbetas av media och etablissemang, en röst på sd är ändå en självständigt handling av oliktänkande.

Samtidigt vill jag inte lasta de som röstade svp, det är också bra. Så låt oss inte träta om detta, så länge alla röstar svp till rd.
Citera
2014-05-27, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Och?
Jag bara undrade hur man avgör huruvida man ställer upp i ett val eller ej.
Att uppmana folk att rösta på en, oavsett omfattning borde väl innebära att man ställer upp.

Enklaste sättet är väl att kolla om man anmält kandidater, vilket man inte gjort. Inga kandidater= Inga tryckta valsedlar= kan knappast påstås ställa upp.
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-05-27 kl. 20:33.
Citera
2014-05-27, 21:18
Medlem
Ollonets avatar
Undrar om Svenkarnas parti blir större än SvP.
Citera
2014-05-27, 21:21
Bannlyst
Har hört antingen Daniel Höglund eller Stefan Jacobsson säga att Sverige ska styras som ett företag med dem mest kompetenta i ledningen.. lite lustigt att just Stefan Jacobsson körde sitt eget företag i botten då

Citat:
Partiledaren Stefan Jacobsson har själv elva betalningsanmärkningar för obetalda räkningar från de senaste tre åren, vilket han säger berodde på att han drev ett företag som det gick dåligt för.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5871403
Citera
2014-05-27, 21:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Sex personer har stavat partinamnet fel genom att råka utelämna en bokstav, verkligen jättekul.
Citera
2014-05-27, 21:36
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Har hört antingen Daniel Höglund eller Stefan Jacobsson säga att Sverige ska styras som ett företag med dem mest kompetenta i ledningen.. lite lustigt att just Stefan Jacobsson körde sitt eget företag i botten då

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5871403

Vad är problemet? Ingen har sagt att Stefan ska styra Sverige. Vi är inte som rikdagspartierna som sätter pariledare på högsta ministerposter.
Citera
2014-05-27, 21:42
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Skulle faktiskt vara fruktansvärt ironiskt om så blev fallet i typ riksdagsvalet. "Svenkarnas parti på stark frammarsch".
Citera
2014-05-27, 21:46
Bannlyst
Informationsmöte i Värmland nu på Torsdag (den 29:e maj, röd dag)
Liten videosnutt: https://www.youtube.com/watch?v=Zs_7C5sVrNY&feature=share&list=UUXfRgT0K-XEevmNwWGc1otQ

Citat:
Då så gott folk. Vi kan idag till allas glädje släppa information om hur och vart du ska befinna dig torsdagen den 29 maj (röd dag).

Det är nämligen så att partiledaren Stefan Jacobsson kommer att befinna sig i Karlstad denna dag. Detta är ett ypperligt tillfälle för dig som är intresserad av partiet och dess verksamhet att få reda på mer. Dagen kommer också att ge dig chansen att få träffa flera lokala representanter och höra hur arbetet ser ut runtomkring i Värmland.

Inte nog med det, vi kan redan nu också gå ut med att efteråt så kommer det finnas tillfälle till att umgås och ha trevligt tillsammans med musik som framförs live av Barny & Alexandra.

Det kommer också att finnas möjlighet för de som vill ha med barnen.

Inträdet då för denna härliga dag? Gratis! Eller om du insisterar, ett valfritt belopp där du visar uppskattning för partiets arbete i länet

Är du intresserad av att komma så kan du höra av dig via PM om samlingsplats, tider osv. Känns redan nu som att du inte bör missa detta.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=292215377613851&id=207138 662788190
Citera
2014-05-27, 21:51
Bannlyst
När är alla handskrivna röster färdigräknade så att man kan gå igenom dem allesammans? Hade varit häftigt om Svenskarnas parti kunde få 1000 röster i ett val de inte ens ställde upp. (Inklusive felstavningar förstås).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in